نسخه چاپی

وهابیت خدمتگزار آمریكا است

دبیركل جنبش امت در لبنان تاكید كرد كه همایش بین المللی "علما و بیداری اسلامی" در تهران باید امت اسلام را به سوی آزاد سازی فلسطین و قدس شریف سوق دهد.

شيخ عبدالناصر الجبري كه براي شركت در همايش بين المللي "علما و بيداري اسلامي" در تهران به سر مي برد،؛ روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: در اين همايش بايد تصميماتي اتخاذ و سازوكارهاي عملي به منظور دفع فتنه ها و توطئه ها عليه امت اسلام تدوين شود و امت اسلام به سوي آزادسازي فلسطين و بيت المقدس هدايت شود.

وي به همزيستي مسالمت آميز بين مسلمانان شيعه و سني در بسياري از كشورهاي عربي و اسلامي اشاره كرد و افزود: دشمنان امت اسلام به ويژه پس از پيروزي مقاومت در لبنان در برابر دشمن صهيونيستي و گسترش اسلام در كشورهاي اروپايي و آمريكايي سعي دارند در اين روزها درگيري فرقه اي ايجاد كنند.

الجبري تاكيد كرد: آمريكايي ها و صهيونيست ها از اسلام و شكست دشمن صهيونيستي در سرزمين فلسطين هراس دارند به همين علت سعي دارند بين مسلمانان تفرقه افكني كنند تا آنها را تضعيف و سلطه امپرياليسم آمريكايي و صهيونيستي را بر جهان اسلام تحميل كنند.

دبيركل جنبش امت در لبنان درباره نقش برخي از روحانيون در تفرقه افكني بين مسلمانان، اظهار داشت: برخي از مشتاقان و طالبان علم كه آنها را روحاني نمي نامم، به ابزاري براي تفرقه افكني ميان مسلمانان با استفاده از رسانه هاي گروهي تبديل شده اند به همين علت روحانيون مخلص و واقعي بايد سخن حق را در وحدت امت اسلام بدون ترس از گروههاي تروريستي بگويند.

شيخ عبدالناصر الجبري گفت: برخي از شخصيت هاي سياسي در كشورهاي عربي و اسلامي نيز به ابزاري در دست آمريكايي ها و صهيونيست ها تبديل شده اند و تفرقه افكني ميان مسلمانان در عراق ، سوريه و ساير كشورها كار آنها است.

وي به وجود وهابيت سياسي و ديني اشاره و تصريح كرد كه وهابيت سياسي را دستان پنهان به حركت در مي آورد و ديگران را تكفير مي كند و ريختن خون امت را در بسياري از كشورهاي اسلامي مباح مي داند و اين در جهت خدمت به اهداف و طرح هاي آمريكايي و صهيونيستي است.

شيخ الجبري گفت: نهادهاي ديني در كشورهاي عربي و اسلامي زير سلطه دولت ها هستند و براساس سياست هر يك از اين كشورها، اقدام مي كنند.

وهابیت جنبشی مذهبی است که محمد بن عبدالوهاب در قرن هجدهم در نجد ِ عربستان بنیان گذاشت و از سال ۱۷۴۴ مورد پذیرش خاندان سعودی قرار گرفت.

محمد بن عبدالوهاب به یک پالایش اساسی در مذهب سنی اعتقاد داشت و زیارت قبور، تقدیس اولیاء و همچنین زندگی مجلل را از بزرگترین گناهان می‌دانست.

همايش بين المللي "علما و بيداري اسلامي" در تهران كه از روز گذشته آغاز كار كرده است، امروز، پايان مي بابد

۱۳۹۲/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...