نسخه چاپی

مصاحبه جالب و خواندني مجري نود با علي پروين؛

واكنش علی پروین به لقب علی دنبه !!

از هواپیما می ترسم. با هواپیما كه سفر می رفتیم پایم را بالا نگه می داشتم و می گفتم كه اگر پایم را بالا بیاورم هواپیما سقوط نمی كند. الان هم هواپیما را نگاه هم می كنم می ترسم./مادرم خدا بیامرز می گفت من این علی پروین را با آبگوشت علی پروین كردم. /چه زمانی تیم های عربی می توانستند جلوی ما قد علم كنند. به عربستان 7 گل می زدیم. اما الان فوتبال ما به جایی رسیده كه باید از یمن و بحرین بترسیم.

سرمربی سابق پرسپولیس مصاحبه ای جالب و خواندنی با برنامه نود و عادل فردوسی پور داشت. اما این بار علی پروین به این برنامه نیامد و این فردوسی پور و همکارانش بودند که سراغ علی پروین رفتند. پروین در این مصاحبه حرف های جالبی زده که در ادامه گزیده ای از صحبت های وی را می خوانید.

- به شما قول دادم یک روز می آیم برنامه نود و انشالله اولین برنامه تلویزیونی من شمایید.
- از هواپیما می ترسم. با هواپیما که سفر می رفتیم پایم را بالا نگه می داشتم و می گفتم که اگر پایم را بالا بیاورم هواپیما سقوط نمی کند. الان هم هواپیما را نگاه هم می کنم می ترسم.
- فوتبال را از زمین خاکی های عارف شروع کردم و با توپ پلاستیکی بازی می کردم. بعد از 5 یا 6 ماه سراغم آمدند که بیا میدان خراسان تمرین. دفعه اول نرفتم و دوباره هفته بعد آمدم دنبالم و رفتم. هیچ وقت با شورت بازی نمی کردم و شلوار گرمکن می پوشیدم با یک کتانی چینی. از البرز شروع کردم و به کیان رفتم. بعد به من گفتند که بیا پیکان، 20 هزار تومان هم به تو می دهیم. پدرم می گفت این 20 هزار تومان را دزدیدی. شب ساعت 12 ما را برد درب خانه مدیر پیکان تا بداند این پول برای خودم است. 20 هزار تومان خیلی پول بود. شب من روی آن پول ها دراز می کشیدم. بین سال های 51 و 52 مرد سال فوتبال شدم. سال 52 یک پیکان گرفتم و سال 53 تویوتا گرفتم و فروختم 60 هزار تومان.
- ما 6 خواهر برادریم و 2 نفرمان هم ناتنی بودند که فوت کردند. پدرم کله پزی در بهترین جای بازار داشت. الان هم عاشق کله پاچه هستم.
- آن زمان خیلی مخالف داشتم برای اینکه بخواهم بروم فوتبال. ولی برادر بزرگ من خیلی کمک کرد که فوتبال بازی کنم. پدر خدابیامرزم هم مخالف فوتبالیست شدن من بود.
- مردم من را علی پروین کردند. ما کسی نبودیم و همین روزنامه ها بودند که به علی پروین بال و پر دادند.
- زمان من یک باشگاه خارجی آمد و 500 هزار تومان پیشنهاد مالی داد. اما آن زمان بچه بودم و نمی فهمیدم.
- فوتبال بارسلونا را دوست دارم. من از این بازی تیکی تاکای آنها خوشم می آید. خودم هم زمانی که فوتبال بازی می کردم این گونه بازی می کردم. اما چند هفته ای است که نمی دانم چرا خراب کرده اند.
- آقای جباری هم زودتر از من به تیم ملی آمده و هم زودتر فوتبال بازی می کرد. یک روز در مجلس ختم من ایشان را دیدم و به وی گفتم که سلطان لقب خود شماست.
- به فوتبالیست ها می گفتم که اگر قهرمان شدید باید جنبه داشته باشید. اما متاسفانه تا یک قهرمانی کسب می کنند -موی خود را بلند می کنند. اما من از اول همین شکلی خوشتیپ بودم. یک ماه به یک ماه ریش هایم را کوتاه می کردم و موهایم هم از اول همین شکل بود.
- مادرم خدا بیامرز می گفت من این علی پروین را با آبگوشت علی پروین کردم.

فردوسی پور : به همین دلیل بود که در سالهای آخر فوتبال شما استقلالی ها به شما یک لقب داده بودند؟
کدام لقب؟آهان علی دنبه؟!






- قدیم ها بازیکنان به خاطر پول بازی نمی کردند. عشق به پیراهن بود که باعث می شد آنطور بازی کنیم. آن زمان اسم پرسپولیس مقابل هر تیمی 3 بر صفر جلو بود.
- چه زمانی تیم های عربی می توانستند جلوی ما قد علم کنند. به عربستان 7 گل می زدیم. اما الان فوتبال ما به جایی رسیده که باید از یمن و بحرین بترسیم.
- من نمی دانم در بارسلونا مربی چه حرفی به بازیکنان می زند. 11 نفر را می فرستد داخل زمین و می گوید هر کاری می خواهید انجام دهید.
- من مدرک مربیگری ندارم. در پکن که قهرمان شدیم بالاترین مدرک مربیگری را به من دادند. من با 50 مربی خارجی و 100 مربی داخلی کار کردم. بهترین مربیان داخلی هم حشمت مهاجرانی.
- هنوز به تمرین های قدیمی اعتقاد دارم. در تپه های داوودیه 2 ساعت کامل فقط می دویدیم. اما الان این قیف ها شده کلاس فوتبال. بدترین مسئله برای فوتبال بی خوابی است.
- آرش زمان زوبل در ترجمه اشتباه کرد. کارش اشتباه بود. می گفت من صلاح ندانستم حرف های خبرنگار را ترجمه کنم. آرش می گفت من اگر این حرف ها را به زوبل بزنم داستان می شود.
- در مملکت ما مد شده که هر کسی را که می خواهی بیاوری دستیار کنی، می شود دشمن خودت.
- کمیته فنی پرسپولیس الان چند ماه است تشکیل شده؟ مدیر فنی هنوز هم می گویم تقریبا کشک است.
- رفتم یک مهمانی و دیدم زوبل در حال ارائه حرکات موزون است. اصلا چنین کسی جایگاه پرسپولیس را نداشت. مربیان خارجی خوب در گذشته خیلی داشتیم.
- تیمی که خوب بازی کند فقط یک تعویض باید انجام داد در آن تیم.
- از شب قبل از مسابقات استرس مارا فرا می گرفت. وقتی هم از روی نیمکت بر می گشتیم میکروفون را جلوی صورت می گرفتند.
- بعضی موقع ها به یک نفر پیله می کردم. مهرزاد معدنچی هم جزو این دسته افراد بود. خیلی هم بچه خوبی است. هر چقدر هم گل می خوردیم می انداختیم گردن وی.
- مهدی هاشمی نسب تنها بازیکنی بود که من هیچ مشکلی با وی نداشتم. آن بازی که غش کرد از این عصبانی شدم که چرا او که خود را پرسپولیسی می داند، بعد از گل به پرسپولیس غش کرده است.


بلایی که میتینگ دولت سر استادیوم آزادی آورد
عادل فردوسی پور پس از پخش بازی استقلال برابر الریان، از وضعیت نا مطلوب چمن استادیوم آزادی انتقاد کرد و این استادیوم را تنها ورزشگاه استاندارد کشور دانست.
مجری برنامه نود هیچ اشاره ای به دلیل تخریب چمن استادیوم نکرد، اما به صورت کنایه آمیز، از کسانی که این بلا را سر چمن ورزشگاه آوردند خواست تا مراقب تنها استادیوم استاندارد کشور باشند.
در ادامه مصاحبه ای از بازیکنان استقلال بعد از بازی مقابل الریان به نمایش گذاشته شد که در آن نکونام، عمران زاده و بیک زاده از وضعیت چمن انتقاد کردند.

۱۳۹۲/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...