نسخه چاپی

امير دريادار سياري :

ناوشكن‌های جماران‌ در راه هستند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینكه امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم حضور خود در دیگر دریاها و آب‌های آزاد را افزایش دهیم، گفت: برای افزایش سطح آمادگی نیروی دریایی ناوشكن‌های جماران‌ دیگری در خط تولید قرار دارند.

به گزارش نما امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: وظیفه ما افزایش توان و آمادگی رزمی است و این مسئله مؤلفه‌های فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه در بحث آمادگی تجهیزات اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، تصریح کرد: ناوهای سطحی، زیردریایی‌ها، پروازی‌های ساحل به دریا و تکاوران از آمادگی بسیار بالایی برخوردار هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: در بحث آمادگی نیروی انسانی نیز که بیشترین اثر را در آمادگی رزمی دارد تلاش بسیار زیادی شده است.

*نیروی دریایی ارتش آماده مقابله با تهدیدهاست

سیاری ادامه داد: به برکت اعتماد به نفس و نیروی اتکال به خداوند که در کارکنان ولایت‌مداری که مشغول به انجام وظیفه در نداجا هستند و همچنین خلاقیت، ابتکار، تجهیزات و تاکتیک‌هایی که ساخته و پرداخته این کارکنان است، آمادگی کاملی برای دفاع از کشور وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی مقابله با هرگونه تهدید احتمالی را دارد، بیان داشت: در بحث دفاع از مرزهای آبی، منابع و منافع کشور در دریا همچون تأمین امنیت خطوط مواصلاتی آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی در این نیرو وجود دارد.

*پیام ما به کشورهای منطقه پیام صلح و دوستی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: افزایش توان رزمی نداجا و حضور گسترده در آب‌های آزاد و بین‌المللی تهدیدی برای هیچ کشوری نیست بلکه هدف از افزایش این نیرو بالا بردن قدرت دفاع از مرزها و منافع کشور است.

سیاری اذعان داشت: همواره در رزمایش‌ها نیز این مسئله را عنوان کرده‌ایم و در رزمایش ولایت 91 نیز که تا مدار 10 درجه هم حضور داشتیم یکی از اهداف خود را برقراری امنیت در منطقه عنوان کردیم.

وی ادامه داد: هدف دیگر از این رزمایش نیز پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه و منطقه و اعلام این موضوع بود که می‌توانیم به کمک همدیگر امنیت پایداری را در سطح منطقه برقرار کنیم.

*هدف نداجا افزایش حضور در آب‌های آزاد است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به برنامه‌های آینده این نیرو برای افزایش سطح آمادگی نداجا اشاره کرد و گفت: در بحث تجهیزات تعمیر، نگهداری و به روز کردن ادوات و تجهیزات را در دستور کار داریم چرا که حضور در دریای آزاد بدون استفاده از فناوری روز مقدور نیست.

سیاری تصریح کرد: نوسازی تجهیزاتی همچون ناوشکن جماران و همچنین اضافه کردن جماران‌های بعدی که در خط تولید قرار دارند از دیگر برنامه‌های آینده نداجا برای افزایش سطح آمادگی این نیرو است.

وی اضافه کرد: پرورش نیروی انسانی مورد نیاز چه در مقاطع مدیران و فرماندهان و چه در مدارج پایین‌تر برای داشتن بهترین و برگزیده‌ترین انتخاب‌ها و همچنین وارد کردن نیروی انسانی کارآمد، مؤمن، متعهد و متخصص به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و استفاده از توانمندی آنها نیز از دیگر برنامه‌های نداجا به شمار می‌رود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هوشمندسازی و افزایش برد سلاح‌ها و به روز کردن تاکتیک‌های رزمی با استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس و تهدیدهای امروزی و افزایش حضور در آب‌های آزاد را از دیگر برنامه‌های آینده نداجا عنوان کرد و افزود: در اسفندماه و نیمه نخست فروردین در اقیانوس آرام حضور پیدا کردیم و امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم حضور خود در دیگر دریاها و آب‌های آزاد را افزایش دهیم.

۱۳۹۲/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...