نسخه چاپی

فلاحیان: من مطمئنا رئیس‌جمهور می‌شوم!

كاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینكه در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی كارنامه خوبی دارم گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با استفاده از نرم افزار و خدمات الكترونیك جلوی فساد اقتصادی را می گیرم.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی فلاحیان عصر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد مشائی و برخی از کاندیداها چیست؟، اظهار داشت: چون خود این افراد برای دفاع از خود حضور ندارند معذورم، اما در مورد نوع عملکرد یا دیدگاه آنها می توانم صحبت کنم.

وزیر اطلاعات بوده ام و به این سادگی ها زیر بار نمی روم
دانشجویی نیز در صحبت با وی گفت شما خیلی محافظه کار هستید و پاسخ روشن نمی دهید که فلاحیان در پاسخ به وی بیان کرد: بله من وزیر اطلاعات بوده ام و به این سادگی ها زیر بار نمی روم.

دانشجوی دیگری نیز نظر وی را در رابطه با سعید امامی پرسید که فلاحیان در پاسخ گفت: من قبلا در این مورد اظهار نظر کرده ام گرچه وی در وزارت من مسئولیتی نداشت و زمانی که آن قتل های زنجیره ای رقم خورد نیز چیزی به دست نیاوردم که وی دست داشته باشد.

کاندیدای یازدهمین دور ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چه فرقی با دیگر کاندیداها دارد به حالت مزاح گفت: آقا ما خیلی فرق داریم یکی از آنها میزان سن است اما اگر از زشتی و زیبایی می پرسید باید نظر بدهید.

طبق وظایفی که دولت و قانون وزارت اطلاعات اجازه می داد عمل کرده ام
فلاحیان افزود: من فکر می کنم در رابطه با خودم همه کارها را کرده ام و طبق وظایفی که دولت و قانون وزارت اطلاعات اجازه می داد و بر عهده ام گذاشته عمل نموده ام.

دست مایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران عمل به اسلام است
کاندیدای یازدهمین دور ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه ایران باید کشور قدرتمندی باشد که دست مایه این اقتدار نیز عمل به اسلام است، گفت: نگاه ما باید نگاه پیشرفت جهان اسلام باشد که در این راستا باید برنامه مدون داشته باشیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مشائی از نیروهای شما بوده و چه نظری در مورد جریان انحرافی دارید نیز بیان داشت: کل گروه احمدی نژاد نظیر تابش، زری بافان، علی ربیعی و ... از دانشگاه علم و صنعت بودند که به خاطر ناامنی در کردستان به آنجا رفتند و مشائی نیز در همین قالب در بخش فرهنگی در سنندج کار می کرد و سردبیر یک روزنامه محلی در انجا شد.

مشائی را به انجمن حجتیه نسبت دادند
فلاحیان افزود: مشائی بعدها در رابطه با گزینش وزارت اطلاعات مشکلاتی برایش پیش آمد و وی را به انجمن حجتیه نسبت دادند و گفتند نمی تواند به وزارت اطلاعات بیاید و بر همین مبنا نیز ماموریت گرفت به وزارتخانه های دیگر برود.

در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی کارنامه خوبی دارم
کاندیدای یازدهمین دور ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه نحوه برخوردی تان با مفاسد اقتصادی و رانت خواری چیست نیز گفت: اگر رصد کنید متوجه می شوید که من کارنامه خوبی در این زمینه دارم در دوره خودم اما من مسئول دوره های بعد از خودم نیستم چون در زمان خودم در این زمینه خیلی کار کردم.

کاندیدای یازدهمین دور ریاست جمهوری ادامه داد: در صورت تدوین نرم افزار برای همه دستگاه های فعال در کشور حدود 80 درصد از مفاسد اقتصادی و رانت خواری ها برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: در مواردی که فردی دچار تخلف اقتصادی می شود دستگاه باید مدارک روشنی ارائه کند تا قوه قضائیه به سرعت مجازات کند.

فلاحیان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه تا چه میزان احتمال ریاست جمهوری را دارد به مزاح گفت: از احتمال سخن نگویید از قطعیت بگویید که من مطمئنا رئیس جمهور می شوم اما با توجه به اینکه هنوز فعالیت انتخاباتی شروع نشده نمی توان رصد کرد گفتمان من به چه میزان جا افتاده است.

روی موضوع تفکیک جنسیتی خیلی فکر نکرده ام
وی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه نظر شما در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها چیست؟ نیز گفت: تفکیک جنسیتی چیست؟ در دانشگاه شهید بهشتی که تدریس می کردم در کلاس دختران یک طرف و پسران طرف دیگر می نشستند و مشکلی هم پیش نمی آمد اما من روی این موضوع خیلی فکر نکرده ام.

کاندیدای یازدهمین دور ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر نظرش در مورد فتنه 88 و جریان انحرافی نیز گفت: در آن سال جنگ و کشتار و هیاهو فتنه بود چون فتنه یعنی دعوا و کسانی موجب این فتنه شدند که از نتایج انتخابات ناراضی بودند و مردم را به ریختن در خیابانها دعوت کردند.

تاکید بر مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی انحراف است
فلاحیان افزود: تاکید بر مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی انحراف است چون ایران و اسلام در تقابل با هم نیستند و از طرفی هم اینکه برخی بگویند با امام زمان(عج) فالوده خورده اند یا با وی ملاقات دارند، جریانی انحرافی است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه حصر خانگی میرحسین موسوی و کروبی درست است یا خیر نیز بیان داشت: قرار شد سئوال های چالشی نپرسید تا فضا با نشاط باشد این سئوال ها ممکن است باعث شود اینها بعدا به ما رای ندهند و ممکن است این سئوال ها از طرف رقیبان ما باشد.

فلاحیان افزود: در مصاحبه هایم گفته ام هر کس جریان فتنه را محکوم کند مشکلی ندارد و اگر کسی ارزشهای اسلامی و قانون اساسی و ولایت را قبول داشته باشد تابع ولایت فقیه خواهد شد و چون در جریان فتنه گروهی ضد انقلاب علیه رهبری شعار دادند که بر این اساس کروبی و موسوی نیز باید این جریان را محکوم کنند.

کاندیدای یازدهمین دور ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه حال فرزندتان آقا محسن چگونه است؟ نیز گفت: حال او خوب و سرحال است اما اگر در مورد آن قضیه تیراندازی می پرسید باید بگویم آخر شب بود که چهار نفر نزدیک دفترم به من و محسن حمله کردند و تیراندازی شد و فرار کردند البته قبلا تهدید به حذف فیزیکی کرده بودند.

وی افزود: فردای آن روز گفتند یکی از آن دو نفر تیر خورده و محسن را به مراجع قضایی خواستند و سپس دیه خواستند ما نیز دادیم و سپس این قضیه را علیه ما تبلیغاتی کردند اما اشکال ندارد ما تحمل می کنیم.

فلاحیان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه اگر نظرتان با نظر رهبری مغایرت داشت چه می کنی؟ نیز ابراز داشت: اگر به جایی برسم که نظرم با نظر رهبری متفاوت باشد طبق اصل پنجم قانون اساسی نظر رهبری اصل است.

اسلام هراسی که آمریکا از آن دم می زد عملا کاهش پیدا کرده است
دانشجوی دیگری با طرح این سئوال که بالاخره می خواهید با امریکا مذاکره کنید یا نه؟ خواستار دریافت پاسخی روشن شد و گفت: در پاسخ به این سئوال طفره نروید که کاندیدای یازدهمین دور ریاست جمهوری نیز در پاسخ به وی گفت: من خیلی بیشتر از خیلی طفره می روم اما باید بدانید که مقام معظم رهبری نیز در سخنان نوروز مخالفتشان را از مذاکره برداشتند و امریکا نیز متوجه شده که باید با نهضت های اسلامی کنار بیاید و باید گفت اسلام هراسی که از آن دم می زدند عملا کاهش پیدا کرده و ضرورت های نظامی ایجاب می کند امریکا از منطقه برود.

فلاحیان در پاسخ به چرایی اعطای وام های چند هزار میلیاردی و رانت خواری آقای "ز" در حوزه نفت نیز گفت: یک بخش رشوه خواری است و بخش دیگر رانت خواری و اینکه یک هزار میلیارد فردی برای سرمایه گذاری گرفته نیز مربوط به شورای اقتصاد است.

کاندیدای یازدهمین دور ریاست جمهوری ادامه داد: اگر فردی برای سرمایه گذاری در بخشی وام کلانی گرفته اما قادر به بازپرداخت آن نیست باید بررسی شود که آیا در زمان اخذ وام همه مبلغ را برای کار سرمایه گذاری کرده یا ساختمان سازی؟ اگر برای برج سازی یا ساختمان سازی هزینه کرده بود بهتر است بجای آن ساختمان را مصادره کنیم چون قیمتش چند برابر شده است.

پرداخت وام های کلان ساز و کار ندارد
وی با بیان اینکه پرداخت وام های کلان ساز و کار ندارد ابراز داشت: من در صورت اخذ رای لایحه ای تصویب می کنم تا این سیر مشخص تر شود اما در مورد آقای "ز" باید گفت تا زمانی که قوه قضائیه به نتیجه قطعی در زمینه مقصر یا قاصر بودنش نرسد نامش را معرفی نمی کند و به اول اسم وی اکتفا می کند.

من ابدا قبول ندارم در زمینه های اخلاقی برخورد خشونت آمیز صورت گیرد
فلاحیان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه نحوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر و برخوردهای خشونت آمیز در این زمینه از نظر وی چگونه است نیز گفت: من ابدا قبول ندارم در زمینه های اخلاقی برخورد خشونت آمیز صورت گیرد و راهکار این قضیه را نیز ایجاد فرهنگسراهای متنوع در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی و ورزشی می دانم چون در این صورت نیازی به گشت ارشاد نخواهیم داشت.

کاندیدای یازدهمین دور ریاست جمهوری در پایان در رابطه با نحوه مزاکره با امریکا نیز با بیان اینکه دعوای اصلی بر سر اسلام است گفت: ما نمی خواهیم مذاکره ای ذلت آفرین با امریکا کنیم بلکه با اقتدار می رویم و این خیلی مهم است.

۱۳۹۲/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...