نسخه چاپی

احتمال حضور هاشمی و تأیید صلاحیت مشایی

احمد سالك، ضمن تایید مذاكره جامعه روحانیت با حسن روحانی، گفت: اگر هاشمی بیاید، درباره مكانیزم انتخاباتی خود بحث می كنیم.

به گزارش نما احمد سالک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و رییس ستاد انتخاباتی دکتر علی اکبر ولایتی در استان اصفهان در گفت‌وگو با سایت مثلث برنامه انتخاباتی تشکل روحانی متبوع خود را در بود یا نبود رقیب برای اصولگرایان تشریح کرد و گفت: اگر هاشمی بیاید جامعه روحانیت درباره مکانیزم انتخاباتی خود جلسه می گذارد و بحث می کند.




انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و از سه شنبه آینده نام نویسی نامزدها کلید می خورد، برنامه جامعه روحانیت مبارز تهران برای رقابت سیاسی پیش رو چیست؟
از آنجا که نیروهای حزب الهی سراسر کشور به دنبال فصل الخطاب می گردند، جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کارگروهی را تشکیل دادند و 30 معیار براساس قانون اساسی، سخنان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب همچون توانمندی، کارآمدی، تخصص، سابقه اجرایی و ... برای نامزد اصلح تعیین شد. در گام بعد تمام نامزدهای اصولگرا آقایان زاکانی، باهنر، متکی، پورمحمدی، ابوترابی فرد، آل اسحاق، حدادعادل، قالیباف، ولایتی و چمران دعوت و دیدگاه ها و برنامه های آنها ارزیابی شد.



اقدام بعدی جمع بندی میان نقطه نظرات احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی اصولگرا است تا وحدت یا ائتلاف کارآمدی میان اصولگرایان حاصل شود. تلاش آن است که مکانیزم یادشده تا پیش از ثبت نام نامزدها نهایی شود، اگر این اتفاق نیفتد قبل از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با در نظر گرفتن نتایج نظرسنجی های معتبر و نقطه نظرات خیرخواهان یک یا دو خروجی تعیین خواهد شد، این هم بستگی به شرایط جامعه دارد. اگر فقط اصولگرایان در میدان باشند باید یک رقابت سالم و قانونی بین آنها انجام شود اما درصورتی که نامزدهای اصلاح طلب، دولت و انحراف و فتنه نیز به صحنه بیایند آن هنگام رقابت میان گفتمان اصولگرایی و آنها شکل می گیرد که وقوع هر کدام از این دو حالت بعد از اعلام رأی شورای نگهبان مشخص می شود.

شما گفتید جامعتین با نامزدهای اصولگرا صحبت کرده، آیا آقای حسن روحانی که عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت است نیز طرف دعوت قرار گرفت؟
بله با ایشان نیز صحبت کردیم.



اگر آقای هاشمی نامزد انتخابات شود جامعه روحانیت چه برنامه ای خواهد داشت؟

فعلا فقط احتمال این قضیه است براساس آخرین صحبت های آقای هاشمی هم احتمال آمدن و هم احتمال نیامدن او وجود دارد مثلا از یک طرف گفتند "چه ضرورتی برای ورود فرد 80 ساله به انتخابات ریاست جمهوری است" اما از سویی دیگر گفتند که "نمی گویم نمی آیم".



اگر بیایند مکانیزم انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز تغییر می کند؟

بستگی به نقطه نظرات جامعه روحانیت مبارز دارد.



بالاخره گزینه آمدن آقای هاشمی را بررسی کردید؟

باید روی آن بحث کنیم.



آیا گزینه حداکثری دولت یعنی آقای مشایی تأیید صلاحیت می شود؟

سفرهای استانی رئیس جمهور، پرچم گردانی، بر شمردن 21 صفت برای آقای مشایی و مدال دهی به او این نکته را روشن می سازد که این حرکات آقای رئیس جمهور انتخاباتی است و برای یک فرد خاص انجام می شود. ضمن آنکه شورای نگهبان اعلام کرده هر کس بوی انحراف بدهد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت نخواهد شد.

اما آقای مشایی گفته که نمی دانم از چه چیز منحرف شدم؟

این حرف جای تعجب دارد، ایشان وقتی از مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام صحبت می کند یا می گوید دوره اسلام تمام شده است، نمی دانم کجایش برآمده از سلامت فکری است اینها که متن انحراف است. البته اگر تأیید صلاحیت شود این یک بحث دیگر خواهد داشت که امیدوارم تأیید صلاحیت نشود.



فکر می کنید واکنش احمدی نژاد به ردصلاحیت نامزد مطلوبش چه خواهد بود؟

اگر ایشان مدعی و مبلغ حفاظت از قانون است باید طبق قانون عمل کند ولی اگر خارج از آن عمل کند هر آنچه در این 8 سال گفته به آن ضربه می زند.

۱۳۹۲/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...