نسخه چاپی

تكرار/ احمدزاده بالاخره لب به سخن گشود

اولین افشاگری معاون سابق احمدی‌نژاد درباره حلقه انحرافی/ آرام آرام همه چیز را می‌گویم

عکس خبري -اولين افشاگري معاون سابق احمدي‌نژاد درباره حلقه انحرافي/ آرام آرام همه چيز را مي‌گويم

احمدزاده كرمانی از مستنداتی سخن گفت كه درباره حلقه انحرافی در اختیار دارد و تاكید كرد: احمدی‌نژاد را به شرط پالایش از حلقه انحرافی دوست دارم.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، روح‌الله احمدزاده کرمانی کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری عصر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به سؤالات متعدد خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید برای انتخابات مورد تأیید شورای نگهبان واقع شوید به صورت کوتاه اظهار کرد: این را از آقای جنتی بپرسید.

کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری گفت: برخی از ویژگی‌های مهم از جمله تابعیت ایرانی بودن و اعتقاد به ولایت فقیه را دارم و می‌دانید کسی که در رسانه 10 سال سابقه کار داشته باشد هم مشمول رجل سیاسی است.

وی عدم تأیید صلاحیت را به معنای عدم احراز صلاحیت دانست و گفت: اگر شورای نگهبان به هر دلیل در مورد من به نتیجه نرسید با روی گشاده می‌پذیرم و از آن متابعت می‌کنم.

* معرفی کاندیدا توسط دولت خلاف قانون است

احمدزاده در بخش دیگری از این نشست مطبوعاتی معرفی کاندیدا توسط دولت را کاری خلاف قانون دانست و گفت: دولت قاعدتا نمی‌تواند کاندیدا داشته باشد و علاوه بر خلاف قانون خلاف شرع نیز هست.

معاون سابق رئیس‌جمهور به توافق بین خود و احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: هیچ توافقی در این زمینه بین ما صورت نگرفته و به فرض هنگامی حمایت وی از خود را می‌پذیرم که از جریان انحرافی دل بکند و از آنها پالایش شود.

* دلایل خروجم از دولت میراثی و غیر میراثی است

وی به دلایل خروج خود از دولت اشاره کرد و گفت: این دلایل هم به علت مسائل داخل و هم خارج از میراث فرهنگی بود.

این کاندیدای احتمالی ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: مباحث میراث فرهنگی مربوط به واگذاری‌های خلاف قانون بود که به باور من نباید اتفاق می‌افتاد و از این جهت تحت فشار بودم.

احمدزاده گریزی هم به دلایل خارج از میراث فرهنگی برای خروج از دولت زد و گفت: نوع ارتباط با روحانیت، نوع نگاه به مقوله ایرانی‌گری، نوع نگاه‌های مسالمت‌آمیز با فسادهای اقتصادی و ارتباط با سایر قوا دلیل خروج من از دولت در بخش غیر میراث فرهنگی بود.

*نسبت فامیلی با اطرافیان رئیس‌جمهور ندارم

وی در پاسخ به سؤالی دیگر که احمدزاده را منتسب به برخی افراد نزدیک به رئیس‌جمهور می‌دانستند، تأکید کرد: من هیچ نسبت فامیلی با این آقایان ندارم چرا که من یک کارگرزاده بیشتر نیستم.

استاندار سابق فارس از ارتباط خود با آیت‌الله مهدوی کنی گفت و افزود: افتخار می‌کنم قبل از این که از احمدی‌نژاد حکم داشته باشم از سال 84 از آیت‌الله مهدوی کنی حکم گرفته‌ام.

وی از دیگر دلایل خروج خود از دولت گفت و افزود: آن جا که انسان باید ایستادگی کرده و میدان خالی نکند ایستادم که در این اثنا آقای رئیس‌جمهور فکر می‌کرد ذهن من مغشوش شده است و این هم به دلیل سخن‌پراکنی برخی افراد نزد وی بود.

* آرام آرام همه چیز را می‌گویم

احمدزاده تصریح کرد: وقتی دیدم عرصه برایم تنگ شده تصمیم به جدایی از دولت گرفتم که پس از آن سخنگویی دولت را به من پیشنهاد دادند چرا که ترسیدند حال که از دولت رفته‌ام جیغ بکشم و فریاد بزنم.

وی از سکوت خود گفت و با ذکر این مطلب که در حال حاضر احساس خطر می‌کنم، عنوان کرد: احساس می‌کنم برخی از دوستان میل به تداوم کارهای خود دارند و می‌خواهم به همین دلیل آرام آرام حرف بزنم و مطمئن باشید به وقتش همه چیز را خواهم گفت.

معاون پیشین رئیس‌جمهور عزل خود را از جنس عزل در سنگال نداست و گفت: نوع خروج من از جنس دلبستگی به آرمان‌های نظام و انقلاب بود آن‌جا که در استانداری فارس نیز به همین دلیل کنار رفتم و در مقابل دست‌درازی به بیت‌المال در آن استان ایستادگی کردم.

وی خود را از اولین حامیان مکتب ایرانی دانست و گفت: به خیال این‌که مکتب ایرانی این آقایان برگرفته از متون شهید مطهری است از آن دفاع کردم ولی بعد دیدم که قضیه فرق می‌کند.

احمدزاده در همین زمینه ادامه داد: در دانشگاه امام صادق از آیت‌الله مهدوی کنی چیزهای دیگری شنیده بودم و از کتاب‌های شهید مطهری به خصوص خدمات متقابل اسلام و ایران استنباط کرده بودم که بسیاری از منابع فقه اسلامی از جمله منابع چهارگانه شیعه همه به واسطه خدمات عالمان ایرانی بوده و از همین رو مکتب ایرانی آن‌ها را در تضاد با باورهای خود دیدم.

۱۳۹۲/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...