نسخه چاپی

شكست فیلم تبلیغاتی‌ كاخ سفید

حمله صنعت سینما به كاخ سفید و تلاش برای كشتن رئیس جمهور آمریكا، نتوانست فروش بالایی را برای اكشن دلهره‌آور «اولیمپوس سقوط كرده است» به همراه بیاورد.


به گزارش نما به نقل از فارس، اهل فن و تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند حال و هوای تبلیغاتی این فیلم، مانع از آن شد که تماشاگران استقبال بالایی از آن کنند.

به گفته آنها، تلاش سازندگان «اولیمپوس سقوط کرده است» برای تولید فیلمی تبلیغاتی برای کاخ سفید و ساکنان آن، با شکست مواجه شده است.

این اکشن دلهره‌آور که یکی از امیدهای فصل بهار صنعت سینمای آمریکا در جدول گیشه نمایش سینماها بود، نتوانست انتظارات تهیه کنندگانش را برآورده کند.

«اولیمپوس سقوط کرده است» پس از شش هفته اکران عمومی در حدود سه هزار سالن سینمای آمریکا و کانادا، فقط 93 میلیون دلار فروش کرده است.

این رقم پائین فروش در شرایطی نصیب این فیلم شده که دو رقیب آن در جدول گیشه نمایش سینما، با وضعیت بسیار بهتری روبرو هستند.

«جی آی جو: تلاف» و انیمیشن کامپیوتری «خانواده کرودها» طی 5 و 6 هفته نمایش عمومی در آمریکای شمالی، به فروش‌هایی 116 و 163 میلیون دلاری دست پیدا کرده‌اند.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند انیمیشن «خانواده کرودها» که همزمان یا «اولیمپوس سقوط کرده است» به روی پرده سینماها رفت، تقریباً دو برابر این فیلم فروش کرده است.

با وجود اکشن سطح بالای «اولیمپوس سقوط کرده است» تماشاگران آمریکایی روی خوش زیادی به آن نشان ندادند و این در حالی است که معمولاً اکشن‌های خوش ساخت در جدول گیشه نمایش، با استقبال خوب آنها روبرو می‌شوند.

منتقدان سینمایی که این فیلم را یک کار سطحی و کم‌ارزش ارزیابی کرده‌اند، می‌گویند تلاش سازندگان آن برای ساخت یک فیلم تبلیغاتی به نفع کاخ سفید، عامل اصلی عدم استقبال تماشاگران از آن بوده است.

در قصه فیلم، گروهی تروریست با حمله به کاخ سفید و گروگان گرفتن رئیس جمهور آمریکا، قصد انجام یک سری کارهای خلاف قانون دارند. اما یک مأمور اخراجی سازمان سیا، یک تنه با آنها مبارزه کرده و کاخ سفید را از وجود اشغال کنندگانش پاک می‌کند.

ژرارد باتلر بازیگر این فیلم است، که با هزینه تولید70 میلیون دلاری توسط آنتون فوکوآ کارگردانی شد.

۱۳۹۲/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...