نسخه چاپی

ترقي:

تئوری عدم تفكیك دین از سیاست امام راحل در روز 12 فروردین تثبیت شد

عکس خبري -تئوري عدم تفكيك دين از سياست امام راحل در روز 12 فروردين تثبيت شد

مسئول بین الملل حزب موتلفه اسلامی در تحلیل حضور مردم و رای آری به نظام جمهوری اسلامی ایران در روز 12 فروردین 58 گفت: نظام جمهوری اسلامی منشاء تحولات مهم و گسترده در منطقه و جهان شده و این تئوری و شاكله سیاسی به عنوان یكی از نقاط روشن، مورد توجه مردم آزادیخواه در تمام جهان واقع شده است.

حميدرضا ترقي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در تحليل عملكرد ملت ايران در روز 12 فروردين سال 57، اظهار داشت: رفراندوم سياسي مردم ايران در سال 57 از چند جهت قابل بررسي است، اول اينكه امام راحل در تحقق مردم سالاري ديني با طرح حكومت اسلامي در ايران، سياست ديني را پايه گذاري كردند.


مسئول بين الملل حزب موتلفه، ادامه داد: انقلاب اسلامي با راي اكثريت مردم ايران شكل گرفت و جالب اينكه در آن زمان چنين انقلابي در هيچ كجاي دنيا متولد نشده بود.


وي افزود: آزادي مردم در انتخاب نظام سياسي به رهبري و زعامت بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، يكي ديگر از رهاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بود كه در 12 فروردين 58 شكل گرفت.


اين كارشناس سياسي با بيان اينكه تلفيق جمهوريت و اسلاميت در نظام سياسي دنيا براي اولين بار در ايران شكل گرفت، اظهار داشت: تئوري عدم تفكيك دين از سياست توسط امام راحل مطرح شد و با راي قاطع ملت ايران، اين تئوري شكل رسمي و قانوني به خود گرفت و براي اولين بار نظامي مبتني بر مردم سالاري ديني در جهان عرض اندام كرد.


ترقي ادامه داد: حضور گسترده و مشاركت سياسي مردم 12 فروردين را به عنوان سند درخشان انقلاب اسلامي در تمام دنيا مطرح كرد و امروز هم، پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامي ايران، اين مردم هستند كه نظام را در تمام شرايط سخت همراهي و حمايت مي كنند.


مسئول بين الملل حزب موتلفه اسلامي خاطرنشان كرد: نظام جمهوري اسلامي منشاء تحولات مهم و گسترده در منطقه و جهان شده و اين تئوري و شاكله سياسي به عنوان يكي از نقاط روشن، مورد توجه مردم آزاديخواه در تمام جهان واقع شده است.

۱۳۹۱/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...