نسخه چاپی

پشت پرده استقبال از احمدی نژاد

در این گزارش نگاهی داریم به مهمترین اخباری كه امروز (چهارشنبه 92/02/11) در وب سایت جام نیوز با محوریت انتخابات منتشر شده است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، هر روز فضای رسانه ای کشور حال و هوای انتخاباتی بیشتری به خود گرفته و نبض فعایت های انتخاباتی تندتر می زند. در این گزارش نگاهی داریم به مهمترین اخباری که امروز (چهارشنبه 92/02/11) در وب سایت جام نیوز با محوریت انتخابات منتشر شده است:



تجمع اعتراضی مردم، پشت پرده استقبال از احمدی نژاد را لو داد

اولین سفر استانی احمدی نژاد در سلسله سفرهای انتخاباتی اخیر، به سمنان -زادگاهش- انجام شد. در تصاویری که از سخنرانی احمدی نژاد در ورزشگاه سمنان مخابره شد ، یک موضوع قابل توجه بود: حضور پر رنگ اهالی شهمیرزاد در جای جای استادیوم، در حالی که نام "شهمیرزاد" را با فونت درشت نوشته و بالای سر برده بودند.
تعداد جمعیت شهمیرزادی ها به حدی زیاد بود که در صورت فقدان آنان، ورزشگاه، خالی تر از آنی می شد که بود و لذا این سوال پیش آمد که ماجرا چیست و آیا شهمیرزادی ها واقعاً در حمایت از "رئیس جمهور محبوب" به ورزشگاه آمده بودند؟



این معما اما روز گذشته با تجمع هزار نفر از مردم مهدی شهر، در برابر استانداری سمنان، رازگشایی شد. آنها به وعده استاندار و رئیس جمهور مبنی بر جدایی شهمیرزاد از مهدی شهر، اعتراض داشتند.

در این باره، خبرنگار کیهان در سمنان گزارش جالبی از تجمع مردم در برابر استانداری تهیه کرده است. در این گزارش آمده است که تعدادی از تجمع‌کنندگان، استاندار را مقصر در تصمیم اشتباه دولت دانستند و گفتند: استاندار که غیربومی و اهل مازندران است در جریان سفر اخیر دولت پس از اینکه متوجه عدم استقبال مردمی از رئیس‌جمهور شد در اقدامی نسنجیده و برای اینکه مردم را به استقبال بکشاند 55 اتوبوس کرایه و به مردم شهمیرزاد اعلام کرده بود در صورتی که در ورزشگاه حضور یابید زمینه جداسازی شهمیرزاد از شهرستان مهدیشهر و ارتقای آن به شهرستان مهیا می‌شود و حالا نمی‌داند بی‌تدبیری خود را چگونه توجیه کند.



سفرهای تبلیغاتی احمدی نژاد که از سمنان شروع شد و با خوزستان و اصفهان و آذربایجان شرقی ادامه یافت، در شرایطی صورت می گیرد که استقبال های بسیار سردی از آن می شود و کمبود جمعیت مستقبلین و حاضران در سخنرانی رئیس جمهور به حدی است که یکی از وظایف مهم استانداران در این روزها، جمع کردن جمعیت به دور خودروی رئیس جمهور و پای سخنان اوست!

احمدی نژاد، که تا پیش از این، عادتش بود که از حاضران بپرسد از چه ساعتی اینجا منتظر من هستید؟ در سفر تبریز خود، سخنرانی اش در ورزشگاه تختی را با 2 ساعت تأخیر شروع کرد تا مسوولان محلی بتوانند جمعیتی لااقل در خور دوربین را مقابل جایگاه جمع کنند و این بار نوبت مردم و دانش آموزان حاضر در ورزشگاه باشد که از رئیس جمهور بپرسند از ساعت چند منتظر مایی؟!



گزارش الحیات از مواضع انتخاباتی هاشمی و خاتمی

روزنامه لندني "الحيات" (alhayat) گزارش داد: «سخنان هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس تشخيص نظام بازتاب وسيعي در ميان دواير سياسي داشته است. تحلیلگران، این سخنان را نشانه افزايش رغبت وي براي كانديد شدن در انتخابات رياست جمهوري پيش رو دانستند، اين امر باعث شد كه اصولگرايان به تكاپو بيفتند كه از هم گسيختگي خود را چاره كنند و بر يك كانديد معين اتفاق نظر كنند.»

الحيات به نقل از منابع اختصاصي خود نوشت: «محمد خاتمي رئيس جمهور پيشين اصلاح طلب تصميم نهائي خود را براي عدم شركت در كارزار انتخاباتي گرفته است و در روزهاي آينده بيانيه اي را در اين خصوص منتشر خواهد كرد. هاشمي رفسنجاني براي ورود رسمي به انتخابات، منتظر چراغ سبز رهبري مي باشد زيرا نمي خواهد تجربه شركت در انتخابات دو دوره قبل را كه منجر به شكستش در مقابل احمدي نژاد شد، تكرار كند. در اين خصوص علي مطهري نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي گفت: "هاشمي رفسنجاني تنها كسي است كه مي تواند مشكلات كشور را درمان كند، زيرا اكنون ايران در وضع خطرناكي است و نياز به شخصيتي پخته و خبره دارد."»



الحیات افزود: «علي مطهري همچنين در اعتراض به گمانه زني هايي از رد صلاحيت خاتمي در صورت كانديد شدن گفت: "شوراي نگهبان نبايد صلاحيت خاتمي را رد كند، خاتمي حوادث پس از انتخابات 88 را محكوم كرده بود و البته از نظام هم انتقاد كرده بود."»

الحیات سراغ مشایی هم رفته و نوشت: «از دیگر سو، مشايي نيز اتهام وي از سوي اصولگران به سردمداري جناح انحرافي كه سعي در منزوي كردن ولايت فقيه دارد، را رد كرد و پرسيد: "كدام انحراف و از چه افكاري و عقايدي منحرف شده ايم؟ احمدي نژاد با رهبري در مواردي اختلاف دارد ولي همواره به خواسته اي رهبري عمل كرده است." وي در خصوص شايعات كانديد شدنش از طرف دولت گفت: "هر کسی از دولت كه در انتخابات شركت مي كند معني اش اين نيست كه از طرف دولت كانديد شده است."»



نیامدن خاتمی قطعی شد

حجت‌الاسلام محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: امروز کشور به وحدت نیاز دارد، قلب‌ها باید به یکدیگر نزدیک و کدورت‌ها برطرف شود.

وی تصریح کرد: راه برون‌ رفت از مشکلات امروز کشور گذشت است. گذشت از سوی همه کسانی که با هم اختلاف دارند.

دعایی درباره احتمال نامزدی هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار عقیده کرد: آقای خاتمی قطعا کاندیدا نمی‌شود و آقای هاشمی را هم بعید می‌دانم.



رابطه بد احمدی نژاد با علما و پاسخ عجیب رئیس جمهور

کامران باقری لنکرانی، در خصوص بی‌توجهی رئیس‌جمهور فعلی به نصایح علما، گفت:‌ رئیس‌‌جمهور فعلی وقتی که اعتراض می‌شود که چرا با علما رابطه خوبی نداری می‌گوید مگر علما من را رئیس جمهور کردند. اما موجی که در سال 84 و 88 شکل گرفت مومنانه بود و این موج را علما مطرح کردند.

کاندیدای جبهه‌ پایداری با بیان اینکه تنها فردی که در سال‌های 84 و 88 بر ارزش‌ها تاکید داشت، رئیس‌ جمهور فعلی بود اظهار داشت: در انتخابات این دو دوره تصمیم درستی بود که از رئیس جمهور فعلی حمایت کردیم و اشتباه رئیس جمهور بود که از آرمان‌ها فاصله گرفت و این اشتباه رئیس جمهور دلیل نمی‌شود که بگوییم آرمان‌گرایی کارایی ندارد.

لنکرانی در مورد انتخابات امسال نیز گفت: شرایط کنونی نسبت به سال‌های گذشته بهتر است و ظرفیت دفاع از آرمان‌ها در سال 92 بیش از سال‌های گذشته است و حتی اگر در این انتخابات شکست بخوریم ولی بتوانیم این گفتمان را مطرح کنیم به پیروزی رسیدیم و تاکید ما باید به این گفتمان و رویکرد باشد.



اشتباه بزرگ سید محمد خاتمی

علیرضا زاکانی گفت: یکی از شعارهای خاتمی آزادی و آزادی‌خواهی بود اما هم در اقتصاد راه غلط رفته شده در دولت سازندگی را ادامه داد و با یک اشتباه بزرگتر و آن هم عدم توانمندی اداره اقتصادی کشور این اشتباه تکمیل شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه در حوزه سیاست و فرهنگ نیز خاتمی الگوی غلط گرفته شده از غرب را اتخاذ کرد که از قِبَل آن آسیب جدی به کشور وارد شد، افزود: این‌ها که شعار آزادی می‌دادند، آزادی را فقط برای کسانی می‌خواستند که به تعریف و تمجید آنها بپردازند یا اینکه زمینه فعالیت خودشان فراهم شود؛ اما مخالفان خود را به بدترین الفاظ سرکوب می‌کردند.

وی یادآور شد: مردم را تا وقتی قبول داشتند که آب به آسیاب آنها می‌ریختند اما همین که مردم از آنها رویگردان شدند شروع به بدگویی از خود مردم کردند؛ برعکس ادبیات قرآنی مبنی بر اینکه «اشدا الکفار و رحماء بینهم»؛ مرزبندی‌های جدی در داخل شروع شد و نسبت به بیگانگان از در اغماض و سازش درآمدند.

زاکانی گفت: ‌آنها شعار تنش‌زدایی می‌دادند اما همه منافع ملی و داشته‌های ما را تقدیم به کسانی می‌کردند که اندک حقی برای ملت ایران قائل نیستند.



جلسات متعدد با سعید جلیلی

صادق محصولی تصریح کرد: جبهه پایداری معتقد است باید مسیر و گفتمان استقامت و عدالت را دنبال کنیم که قطعا به همراه خود پیشرفت در همه زمینه‌ها را نیز خواهد داشت منتهی درست اجرا کردن برنامه ها نیز در رسیدن به عدالت مهم است. ما معتقدیم همه جریان ها و نامزد های دلسوز به اسلام و انقلاب با همه گرایشات باید با گفتمانی موضعگیری کنند که موجبات خوشحالی دشمنان ملت ایران فراهم نشود و آن گفتمان استقامت است.

عضو جبهه پایداری، سعید جلیلی را از رویش‌های انقلاب خواند و تاکید کرد: سعید جلیلی از برادران ارزشی و رویش های انقلاب هستند. ما از 6 ماه گذشته برای ورود جلیلی به انتخابات صحبت کردیم و به او گفتیم شما در مظان اصلح بودن هستید و آقای جلیلی از آن موقع می‌گفت برای ورود احساس تکلیف نمی‌کنم.

وی افزود: بعد از عید نیز چندین نوبت با آقای جلیلی دیدار داشتیم که در تمامی جلسات وی معتقد بود برای ورود به انتخابات تکلیف شرعی احساس نکرده است. البته آقای جلیلی گفتمان جبهه پایداری را تایید می کرد و حتی معتقد است که در مسیر گفتمان انقلاب و امام و رهبری باید بیشتر از اینها تلاش کرد اما آقای جلیلی هیچ گاه اعلام نکرده‌اند که مستقل ورود پیدا می‌کنند.

عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه تخریب علیه جبهه پایداری ادامه دارد افزود: تخریب‌ها علیه جبهه پایداری از طرف کسانی است که بدنبال تشکیل شرکت سهامی قدرت هستند.

۱۳۹۲/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...