نسخه چاپی

نظر عارف درمورد سران فتنه/ تعریف و تمجید از خاتمی

«چرا باید شخصیت برجسته‌ای كه عملكرد درخشانی داشته است و در طول انقلاب و پس از آن وفاداری‌اش را به امام و آرمانهایش نشان داده است رد صلاحیت شود؟»

محمد رضا عارف در خصوص سوالی مبنی بر صلاحیت حضور خاتمی در انتخابات یادآور شد: چرا باید شخصیت برجسته‌ای که عملکرد درخشانی داشته است و در طول انقلاب و پس از آن وفاداری‌اش را به امام و آرمانهایش نشان داده است رد صلاحیت شود؟ اگر جمعبندی آقای خاتمی این باشد که حضور یابد، من نگرانی ندارم اما شاید جمع‌بندی ایشان این باشد که به رهبری اصلاحات ادامه دهد و این جریان را جلو ببرد که به نظرم اهمیت این کار کمتر از ریاست جمهوری نخواهد بود.


به گزارش مهر، معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا شما با واژه سران فتنه موافق هستید یا نه، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم در دی ماه 89 تاکید کردند سران فتنه آمریکا و انگلیس هستند. اما باید موضوع فتنه در فضای مناسب کارشناسی شود و سهم گروه‌ها و افراد مختلف با نگاه به آینده مشخص شود اما تریبون نباید فقط در اختیار عده‌ای خاص باشد و امکانی برای رقیب نباشد.

وی با اشاره به برخی مشکلات کشور یادآور شد: مشکل ما عقلانیت است. اگر عقلانیت بر همه امور حاکم بود کمتر مشکل داشتیم. اگر ما نگاهمان به یک روند کلی باشد و سعی کنیم بر اساس خرد جمعی کشور را اداره کنیم. خیلی از مسائل ما در بخش‌های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی و روابط بین الملل که با آن رو به رو هستیم الان رو به رو نبودیم و باید شعار ما باید حاکمیت و عقلانیت بر همه امور باشد.

عارف در خصوص برنامه هایش برای مبارزه با فساد اقتصادی تاکید کرد: ما برنامه کاملی در این زمینه داریم و برنامه 5 ماده‌ای تدوین کردیم و رویکرد ما مشخص است که بخشی از آن شفاف‌سازی است یعنی مسیر اطلاعات را شفاف می‌کنیم. برگزاری مناقصه‌ها و رانتهایی که از این مسیر عده‌ای برخوردارند را حذف کنیم. همچنین برخی قوانین باید اصلاح شود البته من معتقدم نیاز به قانون جدید نداریم اما در عین حال برخی قوانین ما به دلیل ابهام زمینه فساد را فراهم می‌کنند. اگرچه ما نمی توانیم حتی فسادهای کوچک را کنار بگذاریم اما باید با دانه درشت‌ها برخورد کنیم و اولویت ما مبارزه با فساد باید باشد.

۱۳۹۲/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...