نسخه چاپی

اخبار ضد و نقیض از استعفای الابراهیمی

در حالی دیپلمات‌های غربی و عربی از تمایل اخضر الابراهیمی برای اعطای استعفا از پستش خبر دادند كه برخی منابع اعلام كردند كه الابراهیمی رسما استعفای خود را ارائه داده است.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره نوشت: دیپلمات‌های آمریکایی پیش بینی کردند که اخضر الابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه به زودی استعفایش را از منصب خود ارائه دهد.

یک دیپلمات وابسته به یکی از کشورهای عضو شورای امنیت عنوان داشت که ابراهیمی خواهان استعفا است اما برخی کشورها تلاش می‌کنند تا وی را در پستش نگه دارند.

یک دیپلمات عرب نیز عنوان داشت که الابراهیمی تمایل خود را برای استعفا به همگان ابلاغ کرده و امیدها برای باقی ماندن در منصبش بسیار ناچیز است.

الابراهیمی 79 ساله 17 اوت 2012 به عنوان جانشین کوفی عنان انتخاب شد.

پیشتر نیز اخباری در خصوص تمایل الابراهیمی برای استعفا از منصبش منتشر شده بود اما بان کی مون اعلام کرده بود که وی به کار خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر مسئولان بلندپایه کاخ سفید علام کردند که باراک اوباما، ‌رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که مساله مسلح کردن مخالفان سوری را بررسی می‌کند اما تاکنون تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

وی ازتیم خود در امنیت ملی آمریکا خواسته تا روشی را برای ارائه کمک های آمریکا به مخالفان سوری مشخص کنند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عنوان داشت که کمک‌های این کشور به مخالفان سوری افزایش پیدا می‌کند.

از سوی دیگر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان عنوان داشت که کشورش همچنان با مسلح کردن شورشیان سوری مخالف است.

وی در ادامه افزود: آلمان به سوریه سلاح ارسال نمی‌کند و به مخالفان سوری سلاح نمی‌دهد.

این در حالی است که تلویزیون سوریه اعلام کرد که به دنبال انفجار صورت گرفته در نزدیکی مسجد الاکرم واقع در منطقه المزة واقع در دمشق دست کم دو تن کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

۱۳۹۲/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...