نسخه چاپی

ترس میلیاردر سعودی از بمب های ساعتی!

میلیاردر معروف سعودی مشكلات بزرگ اجتماعی عربستان را به بمب های ساعتی تشبیه كرد كه هر لحظه امكان انفجار و نابودی ساختار سیاسی و اجتماعی كشورش را در بردارد.

به گزارش نما به نقل از العالم شاهزاده " ولید بن طلال " از اعضای خانواده آل سعود معتقد است که انفجار جمعیت ، بیکاری ، فقر ، مصرف بی رویه سوخت و نبود منابع متنوع درآمدی پنج بمب ساعتی با امکان انفجار بالقوه است و از مقامهای کشور خواستار چاره اندیشی سریع برای این مشکلات شد.

طلال در صفحه تویتر خود چالش ها و معضلات اجتماعی عربستان را بر شمرد و بر درمان این دردها و مشکلات تاکید کرد.

آمارهای غیر رسمی حاکی است که60 درصد عربستانی ها زیر خط فقر زندگی می کنند و 20 میلیون نفر از مردم این کشور اجاره نشین هستند.

این درحالیست که مجلس مشورتی سعودی با استناد به آمارهای سالیانه وزارت امور اجتماعی عربستان 22 درصد را فقیر معرفی کرده و آمار افرادی که زیر خط فقر زندگی می کنند را سه میلیون نفر می داند.
عربستان سعودی نزدیک به 27 میلیون نفر جمعیت دارد که 10 میلیون نفر آن مهاجر خارجی هستند.

خاندان سلطنتی آل سعود با بیش از هفت‌هزار شاهزاده دارای 1.4 تریلیون دلار سرمایه خالص است، که بسیاری از آن‌ها بیشتر وقت و سرمایه هنگفت خود را به خوشگذرانی و عیش و نوش صرف می‌کنند.

شاهزاده الولید بن‌طلال بین 36 میلیاردر جهان عرب ثروتمندترین آنها معرفی شده که میزان ثروت او به 19 میلیارد دلار رسیده است.

طلال با 51 سال سن، صاحب چند شرکت بزرگ رسانه‌ای و تلفنی در اروپا و عربستان است.گروه روتانا یکی از بزرگ‌ترین شرکتهای رسانه‌ای در زمینه موسیقی و سرگرمی در جهان عرب متعلق به ‌طلال است.

این شاهزاده سعودی مانند سایر اعضای آل سعود در شرایطی سنگ فقرای عربستان را به سینه می زند که ولخرجی های او برای خرید مجلل ترین هواپیماها ، کشتی ها و ویلاهای گرانقیمت و هزینه های عیاشی او در اروپا و آمریکا زبانزد خاص و عام است.

۱۳۹۲/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...