نسخه چاپی

پدر مرحوم محمد كامراني:

می‌خواهم بچه‌های بازداشتی كهریزك به دادگاه بیایند

جلسه بعدی دادگاه كهریزك با شنیدن دفاعیات مرتضوی، متهم ردیف اول پرونده آغاز خواهد شد؛ كامرانی در لا‌به‌لای حرف‌هایش این نكته را مطرح می‌كند تا نشان دهد كه تا چه اندازه به روند حقوقی ماجرا دقت داشته و مسلط است، چراكه برای پایمال نشدن خون محمد و محمدها پا به وادی قانون گذاشته و می‌بایست به روند حقوقی پایبند باشد؛ هرچند شنیدن سخنان متهمان گاه می‌تواند تا آن اندازه آزار دهنده باشد كه داغ دلش تازه شده و از كوره در برود.

در حاشیه چهارمین نشست دادگاه، هنگامی که خانواده‌های جان باختگان جنایت کهریزک در جمع خبرنگاران حضور یافتند، در کنار جمع خانواده کامرانی دو جوان ایستاده بودند که با این خانواده بسیار صمیمی بودند؛ دو تن از بازداشتی‌های کهریزک که از آن زندان مخوف جان به در برده‌اند تا حالا یاد امثال مرحوم محمد کامرانی را برای خانواده‌اش زنده کنند.

به گزارش تابناک، روز گذشته و پس از پایان پنجمین نشست دادگاه قضات معزول در ارتباط با باداشتگاه کهریزک، علی کامرانی، پدر مرحوم محمد کامرانی، یکی از جان باختگان جنایت کهریزک، درباره برخی از مسائل مطرح شده در ارتباط با دوجلسه اخیر دادگاه توضیح داد و از ناراحتی شدید خانواده های جان باختگان از اظهارات حیدری فر، متهم ردیف دوم پرونده سخن گفت و در ادامه مانند همیشه تاکید کرد که: با صبر و امید به دعای مردم به نتیجه این دادگاه امیدواریم تا خون بچه هایمان پایمال نشود.

او که در انتهای نشست چهارم دادگاه به شدت از سخنان متهم ردیف دوم برافروخته شده بود، جلسه پنجم دادگاه را مطلوب ارزیابی کرد ولی خود را از بیان جزئیات مرتبط با پرونده معذور دانست چراکه رئیس دادگاه تمامی حاضران در نشست غیرعلنی را از انتشار جزئیات پرونده برحذر داشته است. آنچه در ادامه می‌آید، ماحصل گفت‌وگوی ما با این پدر داغدیده است؛

ابتدا بفرمایید که آیا از بیان توضیح درباره دادگاه منع شده‌اید؟

خیر، این حرف درست نیست. تنها به دلیل اینکه دادگاه به تشخیص قاضی محترم غیر علنی برگزار می‌شود، جزئیات آن نباید منعکس شود. از ابتدا هم همین طور بوده و ما درباره روند کلی دادگاه و کلیات اتفاقاتی که می افتاد حرف می‌زدیم و تا کنون هم چیزی از جزئیات جلسات دادگاه بیان نکرده‌ایم. البته برخی مسائل از سوی طرف مقابل منتشر شد ولی ما همچنان به دلیل غیرعلنی بودن دادگاه از بیان جزئیات آن خودداری می‌کنیم، ضمن اینکه از جلسه اول تا کنون هم ما بر علنی بودن جلسات دادگاه تاکید داشتیم، ولی به هر حال به تشخیص ریاست دادگاه احترام می گذاریم.

گفته شده که با توجه به پایان دفاعیات متهمان ممکن است جلسه یکشنبه هفته آینده، آخرین جلسه دادگاه باشد. در این باره چیزی به شما اعلام شده است؟

این مسئله اصلا تا کنون مطرح نشده است. ضمن اینکه در جلسه امروز (چهارشنبه) دادستان محترم و نماینده مدعی العموم بخش های دیگری از مطالب مربوط به آقای مرتضوی را بیان کردند که آقای مرتضوی گفت در این فرصت کوتاه نمی‌توانم توضیحات خود را ارائه کنم و در جلسه بعدی با ارائه لایحه‌ای از خود در مقابل مطالب مطرح شده دفاع خواهم کرد. بنابراین جلسه بعد به دفاعیات جدید مرتضوی اختصاص خواهد داشت و بعد از آن باید سخنان شاکیان و وکلای آن ها شنیده شود و با این حساب بعید می‌دانم که در جلسه آینده‌، این دادگاه به پایان برسد. در حال حاضر هم با توجه به پایان وقت، قاضی دادگاه تا صبح روز یکشنبه تنفس اعلام کرد و ما هم منتظر برگزاری جلسه بعد هستیم.


درباره اظهارات آقای حیدری فر در دادگاه پنجم موردی بیان نشد؟

در این جلسه قاضی حداد که متهم بعدی پرونده بود حضور نیافته بود و وکیل او ابتدا لایحه‌ای را که خود قاضی حداد نوشته بود قرائت کرد و بعد هم لایحه دفاعیه خود را خواند و فرصتی برای رسیدگی به اتهاماتی که حیدری فر به فرزندان ما وارد کرده بود وجود نداشت. اما در کل این جلسه از جلسه قبل خیلی بهتر بود. چون در آن جلسه حیدری فر مطالبی را بیان کرد که اعصاب و روان خانواده‌های قربانیان را به هم ریخت. او همه اتهامات را رد می‌کرد و نکاتی را بیان کرد که اصلا ربطی به موضوع پرونده نداشت. حیدری فر تلاش داشت تا دادگاه را از موضوع اصلی منحرف کند، اما امروز چیزی در این باره بیان نشد.

اینکه شما هنوز شهود خود را به دادگاه دعوت نکرده اید، دلیل خاصی دارد؟

در سومین جلسه دادگاه عنوان شد که می‌شود از افرادی به عنوان مطلع دعوت کرد تا با حضور در دادگاه اطلاعات خود را بیان کنند. اما قرار شد که این امر هر زمان که دادگاه مصلحت دانست اتفاق بیافتد. بنده هم در خواستم این است که بچه‌هایی که در کهریزک بوده‌اند به دادگاه بیایند و هم درباره سخنانی که حیدری فر در این دادگاه به زبان آورده و هم درباره همه رفتارهایی که با آن ها شده است توضیح دهند تا همه بدانند که آقای حیدری فر در دوران کهریزک چه رفتاری با این بچه ها داشته است. اما هنوز نوبت به من نرسیده و در جلسات بعدی که مجددا نوبت بیان مطالب ما برسد، این درخواست را مطرح خواهم کرد.

با توجه به روند دادگاه، نتیجه آن را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

ما باید صبر کنیم و انشاالله با دعای خیر مردم و به دلیل صداقت و پاکی فرزندانمان، امیدواریم که در نهایت این موضوع با شفافیت به نتیجه برسد.

۱۳۹۲/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...