نسخه چاپی

تمام برنامه اصلاح طلبان این است؛ پروژه " یا خاتمی یا هاشمی"

یكی از اصلاح طلبان كه از سیدنی استرالیا با بی بی سی فارسی گفت و گو می كرد، با اشاره به برنامه انتخاباتی تیم اصلاح طلبان، آقای هاشمی رفسنجانی را گزینه دوم اصلاح طلبان معرفی كرد.

به گزارش "بی بی سی فارسی" دومین برنامه اصلاح طلبان برای دولت آینده ایران منتشر شده است. در بخش سیاسی این برنامه که توسط مشاوران "محمد خاتمی" تهیه شده است بر مهم ترین رویکردهای رئیس جمهور آینده تأکید شده است.



بی بی سی فارسی به این بهانه با "حسین نورانی نژاد" رئیس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت از سیدنی گفت و گو کرد.



"نورانی نژاد" در بیان تفاوت های این برنامه با برنامه منتشر شده قبلی، گفت: «برنامه قبلی کلی تر بود؛ اما این برنامه جزئی تر است و صراحت بیشتری دارد و راه های برون رفت از چالش های کنونی را مطرح می کند.»



گوینده بی بی سی با اشاره به پروژه "آمدن یا نیامدن خاتمی" پرسید: «شما قبلا گفته بودید آقای خاتمی حتما می آید؛ اما امروز هیچ نشانه ای از حضور خاتمی نیست. این برنامه را برای چه کسی نوشته اید؟»



نوری نژاد در پاسخ گفت: «البته من عرض نکردم که قطعا می آید؛ بلکه گفتم تلاش می شود که ایشان بیاید. فعلا هم برنامه اصلاح طلبان "یا خاتمی یا هاشمی" است. این برنامه اصلاح طلبان است و به موضوع کاندیداها نمی پردازد. اگر اصلاح طلبان بتوانند برای این برنامه کاندیدا داشته باشند در آینده معرفی خواهند کرد.»



وی در پاسخ به این سؤال که "آیا اگر شخص دیگری از جناح های دیگر بگوید با این برنامه موافق است، اصلاح طلبان از او حمایت می کنند؟" گفت: «طبعا این اتفاق به این صورت نمی افتد. ما در خلأ صحبت نمی کنیم.»



نوری نژاد در پایان، برنامه انتخاباتی تیم اصلاح طلبان را این طور تبیین کرد: «چند اصل در رفتار سیاسی اصلاح طلبان مشخص شده است؛ یکی این که با اجماع حرکت کنند. دوم این که پشت کسی باشند که مواضعش به عنوان یک شخص اصلاح طلب برای جامعه شناخته شده باشد و سوم این که رأی آوری و اجماع حول خودش داشته باشد. بر این اساس تاکنون بحث آقای خاتمی و بعد آقای هاشمی است. فعلا تلاش حول این دو نفر است.»



گفتنی است اصلاح طلبان که زمانی سایه آقای هاشمی را با تیر می زدند و انواع اهانت ها را نثارش می کردند، چند سالی است به سمت وی گرایش پیدا کرده اند تا بلکه بتوانند به این واسطه برای چند سالی قدرت را به دست بگیرند. اصلاح طلبان که در این مقطع نیامدن آقای خاتمی را قطعی ارزیابی می کنند این گرایش را بیشتر کرده اند تا بلکه از آقای هاشمی به عنوان وسیله ای برای به قدرت رسیدن خود، بیشتر استفاده کنند.

۱۳۹۲/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...