نسخه چاپی

توهین به اولین وزیر زن سیاهپوست ایتالیا

عکس خبري -توهين به اولين وزير زن سياهپوست ايتاليا

انتصاب اولین زن آفریقایی در دولت ایتالیا واكنش های نژاپرستانه ای به دنبال داشت.

به گزارش نما ، عصر ایران به نقل از رویترز نوشت: دولت ایتالیا دستور داد درباره انتشار اهانت هایی در سایت های اینترنتی راستگرا علیه نخستین وزیر زن آفریقایی تبار در تاریخ این کشور تحقیق قضایی انجام شود.

این موضوع مسئله وجود مشکلات نژاپرستی را در ایتالیا را مجدداً عیان کرده است.

"سسیل کینژی" چشم پزشک و فعال حقوق بشر 49 ساله و متولد کشور آفریقایی کنگو به عنوان وزیر "ادغام اجتماعی" ایتالیا منصوب شد. او یکی از هفت زن کابینه جدید ایتالیا به ریاست "انریکو لیتا" است.

کینژی قبل از این هم به عنوان اولین نماینده متولد آفریقا در پارلمان ایتالیا حضور داشت.

کابینه جدید ایتالیا شامل 21 وزیر است که میانگین سنی آنها 53 سال است. وزیران خارجه، دادگستری، آموزش، بهداشت، کشاورزی و برابری فرصت ها نیز زن هستند.

از زمان معرفی کابینه جدید ایتالیا در روز شنبه گذشته تاکنون، مطالب توهین آمیز و نژادپرستانه ای از سوی سایت های نوفاشیستی و تعدادی از اعضای حزب "ارتباطات شمال" ایتالیا علیه "کینژی" مطرح شده است.

خانم "ژوزیفا ادیم" وزیر "برابری فرصت ها" در دولت ایتالیا به دفتر ملی مبارزه با تبعیض دستور داده است درباره این توهین های نژادپرستانه، بررسی ها را آغاز کند.

برخی از سایت های اینترنتی این وزیر زن آفریقایی را با کلمات توهین آمیزی مانند "میمون کنگویی"، "زوما" و "دشمن سیاه ایتالیا" توصیف کرده بودند.

"زوما" نام یکی از قبایل بدوی بسیار بزرگ در جنوب آفریقاست که در گذشته به جنگ آوری وحشیانه و زندگی قبیله ای ابتدایی معروف بود.

"ماریو بورگیزیو" یکی از نمایندگان ایتالیایی پارلمان اروپا از حزب "ارتباطات شمال" نیز با اشاره به این وزیر زن آفریقایی، کابینه جدید ایتالیا را " دولت بونگا بونگا" توصیف کرده بود.

این نماینده ایتالیایی همچنین در مصاحبه رادیویی گفته بود "کینژی" می خواهد عادت های قبیله ای را در ایتالیا تحمیل کند و آفریقایی ها ژن های بزرگ و مهمی را تولید نمی کنند.

۱۳۹۲/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...