نسخه چاپی

تمام كارگران ساختمانی امسال بیمه می‌شوند

عضو هیات مدیره كانون عالی انجمن های صنفی كارگران ایران با تاكید بر اینكه بیمه كارگران ساختمانی تاكنون مشكلات مختلفی داشته است گفت: این مشكلات برطرف شده و تمام كارگران ساختمانی امسال تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ساداتی، عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با تاکید براینکه کارگران حقیقی مستحق بهره مندی از مزایای بیمه هستند اظهار کرد: براساس این طرح، سالانه 200 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند یعنی پس از ابلاغ این طرح به شهرستانها معرفی کارگران ساختمانی آغاز می شود.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درپاسخ به اینکه چه گروه از کارگران شامل پوشش دهی بیمه هستند گفت: شناسایی کارگران حقیقی ساختمانی از کارگران غیرحقیقی امری ضروری است و نقش انجمن های صنفی کارگری در این خصوص بسیار مهم است.

ساداتی به نقش موثر انجمن های صنفی کارگران در شناسایی کارگران واقعی ساختمانی اشاره و افزود: انجمن های صنفی کارگران تنها تشکلی است که می توانند در طرح شناسایی کارگران واقعی ساختمان مشارکت جدی و حضور پررنگی داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسوولان می‌توانند به منظور اجرای مطلوب این طرح، از همکاری و توانمندی انجمن های صنفی کارگران ساختمانی برای اعمال بازرسی و شناسایی افراد مستحق در طرح سهمیه بیمه استفاده کنند.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار کرد: در ابتدا سازمان تامین اجتماعی بر روی این موضوع متمرکز شده بود تا با بیمه 200 هزار کارگر ساختمانی در سال 92 پرونده بیمه کارگران ساختمانی را ببندد.

ساداتی افزود: تاکنون حدود 600 هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه‌ شده‌اند و سازمان تامین اجتماعی مصمم بود تا با بیمه 200 هزار نفر دیگر در سال 92 تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده را به 800 هزار نفر رسانده و این موضوع را پایان دهد اما خوشبختانه طرح رفع موانع اجرایی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی این مساله را منتفی کرده است.

۱۳۹۲/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...