نسخه چاپی

فروش كتاب با دلار 1000 تومانی

برخی غرفه‌های حاضر در بخش بین‌الملل نمایشگاه كتاب امسال، كتاب‌های خود را با 40 تا 70 درصد تخفیف و با دلار هزار تومانی عرضه می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، بخش بین‌الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با 6 چادر برپا شده است، در فاصله نسبتا زیادی از شبستان مصلی و دیگر بخش‌های نمایشگاه قرار گرفته است و مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه از طریق پل مکانیزه هوایی که روی خیابان شهید بهشتی قرار دارد و البته هنوز قسمت مکانیزه آن به بهره‌برداری نرسیده است، به این بخش از نمایشگاه رفت و آمد دارند.

طی گزارش‌های مهر از روز اول نمایشگاه، مهم‌ترین مشکل ناشران خارجی و نمایندگان آن‌ها در این بخش از نمایشگاه، معلوم نشدن موضوع ارز مبادله‌ای 2500 تومانی وعده داده شده بود که هنوز هم رفع نشده است.

تفاوتی که روز دوم بخش بین‌الملل نمایشگاه با اولین روز برگزاری داشت، جمعیت زیادی بود که از آن بازدید کردند. با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی هفته، پنجشنبه جمعیت بسیار بیشتری نسبت به روز قبل از نمایشگاه و به تبع آن از این بخش نمایشگاه دیدن کردند.

برخی از چادرهای بخش بین‌الملل دارای کولرهای قوی آبی هستند که هوای مناسبت‌تری برای آن‌ها به ارمغان آورده است، اما ناشرانی که در چادرهای عقب‌تر قرار دارند، نیز مانند ناشران درون مصلی تا حدی از نبود کولر و وسایل تهویه مطبوع کافی رنج می‌برند.

در برخی چادرهای ناشران خارجی هم، غرفه‌هایی هستند که آثار و کتاب‌های خود را با 40 تا 70 درصد تخفیف عرضه می‌کنند. این غرفه‌ها که بیشتر کتاب‌های عمومی و از جمله با موضوعاتی مانند آشپزی ارائه می‌کنند، چنین اعلان‌هایی را روی کتاب‌های خود چسبانده‌اند: «فروش کتاب با دلار 1000 تومانی».

محل غرفه‌های نمایندگان ناشران خارجی در نمایشگاه، با توجه به چاپ خوب کتاب‌های خارجی با استقبال خوبی از سوی مراجعه‌کنندگان روبرو شده است، اما همه استقبال‌ها و کتاب ورق زدن‌ها، الزاما به خرید کتاب منجر نمی‌شود.

۱۳۹۲/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...