نسخه چاپی

15 سال زندان در انتظار 2 ایرانی بازداشتی

عکس خبري -15 سال زندان در انتظار 2 ايراني بازداشتي

"كاراث واندوگی" وكیل این دو ایرانی متهم در دادگاه گفت كه آنها از سوی نیروهای امنیتی اسرائیل مورد بازجویی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این دو ایرانی به نام احمد ابوالفتحی و سید منصور موسوی سال گذشته میلادی توسط نیروهای امنیتی کنیا بازداشت و متهم شده بودند هنگام حضور در شهر "مومباسا" 15 کیلوگرم مواد منفجره در اختیار دارند.

رسانه های کنیا هم نوشتند که دادگاه عالی در نایروبی این دو ایرانی را به دلیل همراه داشتن مواد منفجره و تلاش برای وقوع انفجار در برج تایمز پایتخت کنیا و دیگر اهداف غربی در این کشور مجرم شناخت و آنها را محکوم کرد.

این دو ایرانی ، اتهامات علیه خود را به شدت رد کرده اند.

به احتمال زیاد روز دوشنبه آینده احکام مجازات این 2 ایرانی صادر شود اما دادستانی پیش بینی می کند این دو نفر حداکثر به 15 سال زندان محکوم شوند.

به گزارش عصرایران، "واویرو کیاری" قاضی ارشد نایروبی پس از صدور محکومیت این دو ایرانی اعلام کرد: باید از نیروهای امنیتی کنیا برای رصد و اتخاذ اقدامات سریع و جلوگیری از بروز یک فاجعه و تضمین امنیت کشور تقدیر کنیم.

سایت شبکه اسکای نیوز عربی هم نوشت: "کاراث واندوگی" وکیل این دو ایرانی متهم در دادگاه گفت که آنها از سوی نیروهای امنیتی اسرائیل مورد بازجویی قرار گرفته اند. با این حال بازجوی این پرونده پس از حضور در دادگاه، این موضوع را تکذیب کرد.

به گفته مقامات کنیا، این دو ایرانی روز 12 ژوئن سال 2012 وارد کنیا شدند و سپس به شهر مومباسا سفر کردند تا بتوانند مواد منفجره با قدرت انفجاری بالا از نوع آر دیی ایکس را به دست بیاورند.

پس از بازداشت این دو ایرانی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، تهران را به برنامه ریزی برای حمله به منافع کشورش در کنیا متهم کرد.

۱۳۹۲/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...