نسخه چاپی

سیدعلی خمینی: قهر سیاسی اشكال دارد

كسی كه دغدغه دارد در این شرایط نمی‌تواند حرف از تحریم انتخابات بزند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،‌حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون توحید با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: امروز خوب یا بد، در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم و نمی توان آنها را نادیده گرفت. من از 5-6 سال قبل گفته‌ام که راه دفاع از نظام تشکر کورکورانه از همه چیز نیست و کسانی که فکر می کنند اگر کسی از اوضاع انتقاد کند، از نظام دفاع نکرده است، معنی دفاع را بدرستی نمی دانند.

وی ادامه داد: البته امام هم تأکید داشتند که نقد باید منصفانه باشد و مخاطبان یک نقد هم به خوبی این را می‌فهمند که یک نقد آیا منصفانه است یا مغرضانه؛ خیلی اوقات،چه کسانی که اصل نظام را نقد می‌کنند و چه آنهایی که دولت را نقد می‌کنند، انصاف را رعایت نمی کنند. همانطور که 4 سال پیش گفتم انصاف را در نقد دولت های پیشین نادیده نگیریم، امروز هم می گویم ای کسانی که قرار است سر کار بیایید، دستاوردها و کارهای دولت فعلی را هم منصفانه ببینید، زیرا در غیر این صورت مردم بدبین خواهند شد.

علی خمینی ادامه داد: من نمی گویم مشکلات و اشتباهات زیاد نیست، اما نباید طوری نقد کنیم که انگار هیچ خدمتی انجام نشده است؛ نباید گفت هرچه انجام شده خیانت بوده است، همانطور که چنین حرفی در مورد دولت‌های قبلی هم زده شد.

وی با بیان این‌که ما در مجموع پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و نادیده گرفتن آنها غیرمنصفانه است، افزود: ما مشکلات اقتصادی داریم که این مشکلات بیش از همه به چشم می‌آید، زیرا جزئی از زندگی روزمره ماست و می‌بینیم که مثلا کالایی که دیروز 500 تومان بود، امروز 700 تومان شده و فردا 800 تومان می شود. از لحاظ فرهنگی و سیاسی هم مشکلاتی داریم و هیچ کس نمی‌تواند منکر آن شود، اما باید انصاف داشت، زیرا خیلی از مشکلات دیروز حل شده و امرزو به حق ما تبدیل شده است.

یادگار امام با بیان این‌که قهر و گوشه گیری و انفعال اساسا با هویت یک انقلابی و فرد معتقد به نظام سازگار نیست، اظهار داشت: کسی که معتقد به نظام است نمی تواند قهر کند و لذا باید حرف زد. کسی که دغدغه دارد در این شرایط نمی تواند حرف از تحریم انتخابات بزند. البته این بدان معنا نیست که همه به یک نفر رأی دهند، اما قهر سیاسی و اجتماعی اشکال دارد و بر طرف کننده مشکلی نیست. گوشه گیری و قهر کردن مشکلات را حل نمی کند، بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند.

سید علی خمینی در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کانون توحید، از آیت الله العظمی موسوی اردبیلی به عنوان یکی از یاران و شاگردان امام خمینی(س) که در عرصه های مختلف بانی خدمات برجسته علمی و اجتماعی بوده، تجلیل کرد.
بازگشت به ابتدای صفحه

۱۳۹۲/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...