نسخه چاپی

مركز تحقیقات كنگره آمریكا:آمریكا بپذیرد فشار اقتصادی در ایران منجر به شورش نمی‌شود

مركز تحقیقات كنگره آمریكا در یك ارزیابی راهبردی، امید بستن به این موضوع را كه فشار اقتصادی منجر به شورش در ایران شود، بیهوده خواند. كنت كاتزمن در تحلیلی برای مركز تحقیقات كنگره آمریكا كه در ‌ماه آوریل سال 2013 منتشر شده، نوشت كه آمریكا امیدوار است این تحریم‌ها شكافی را در سطح بالای حاكمیت ایران ایجاد كرده باشد.



مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در یک ارزیابی راهبردی، امید بستن به این موضوع را که فشار اقتصادی منجر به شورش در ایران شود، بیهوده خواند. کنت کاتزمن در تحلیلی برای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا که در ‌ماه آوریل سال 2013 منتشر شده، نوشت که آمریکا امیدوار است این تحریم‌ها شکافی را در سطح بالای حاکمیت ایران ایجاد کرده باشد.

در این تحلیل آمده است: «ایالات متحده امیدوار است تحریم‌های بین‌المللی باعث شکاف میان مقامات ایران شود. گرچه شکافی از ابتدای سال 2011 پدیدار شد اما این موضوع نه به علت تحریم‌های بین المللی بلکه به علت سمت و سوی آینده انقلاب اسلامی بوده است». در عین حال کاتزمن تاکید کرده است که آمریکا می‌داند تحریم‌های اقتصادی نخواهد توانست شورش‌های مطلوب این کشور را در ایران به‌وجود بیاورد.

در ادامه این تحلیل آمده است: «مردم ایران چه مخالف و چه موافق دولت باشند، شرایط سخت دوران جنگ در سال‌های 1980 تا 1988 را گذرانده‌اند. حکومت از نزدیک دیدگاه‌ها و تفکرات طبقه تاثیرگذار بازاری را تحت‌نظر دارد. بازاری‌ها علیه شاه سابق ایران برخاستند و عامل اصلی برای سقوط آن شدند. اکنون نیز از این حکومت برای ایجاد ثبات اقتصادی حمایت می‌کنند اما بازاری‌ها در اکتبر 2012 به علت سقوط ریال اعتراض کردند، البته بسته بودن مغازه‌ها بیشتر از یک روز طول نکشید».

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...