نسخه چاپی

قرائت مشایی از اسلامگرایی و ضربه فنی سرباز بهاری

تازه ترین اظهارات اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، طبق معمول هم جنجال ساز شد و هم در رسانه های بیگانه انعكاس یافت.

رادیوفردا (radiofarda) در این باره گزارش داد: «اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر پیشین محمود احمدی‌نژاد و از چهره‌های نزدیک به او، گفت که دیگر "کلیتی به نام اسلام" جواب‌گوی مردم جهان نیست و باید به جای آن به مسأله "مهدویت" پرداخت. آقای رحیم‌مشایی در دیدار با جمعی از دانشجویان اظهار داشت، از آنجا که شناخت عمومی مردم دنیا از اسلام به‌خاطر برخی قرائت‌ها از آن "منفی" است، باید تلاش کرد اسلامی را که برآمده از "مکتب ایران" است به جهان شناساند؛ اسلامی که با قرائت کشورهای عربستان، ترکیه و مصر تفاوت دارد و اصیل است. به گفته او، اکنون دوره جدیدی از اسلام‌گرایی آغاز شده که "مهدویت" نام دارد و باید برای معرفی آن به جهان تلاش کرد.»
این اظهارات نامتعارف، در سایر پایگاه های خبری اپوزیسیون نیز بازتاب داشت. به عنوان نمونه، خبرنامه اینترنتی گویا (News.Gooya) از قول آقای مشایی نوشت: «چنان که عاشق برای جلب محبت معشوق به انجام سخت‌ترین کارها روی می‌آورد، در مسیر انتظار حلول بهار نیز باید هزینه پرداخت؛ اگر چه از قدیم خیلی‌ها به بهار "حساسیت فصلی" داشتند!»
این پایگاه خبری افزود: «رحیم مشایی به درخواست دیدار اعضای شورای روابط خارجی امریکا با احمدی‌نژاد در یکی از سفرهای وی به سازمان ملل اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای این شورا حدود 30 نفر بودند و هریک طوری سؤالات خود را مطرح می‌کردند که مشخص بود منتظر بودند دکتر احمدی‌نژاد از پاسخ به سوال آن ها عاجز بماند، اما این "سرباز بهاری" همه آن ها را یک به یک نه با امتیاز که با "ضربه فنی" شکست داد...»

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...