نسخه چاپی

بيگي‌ئيلانلو با اشاره به تناقض‌گويي هاي‌ مسئولان در خصوص حذف ارز مرجع:

تناقض‌گویی‌های مسئولان جیب دلالان را پركرد

عضو هیأت رئیسه كمیسیون اقتصادی مجلس با تأكید بر اینكه بهانه حذف ارز مرجع، تك نرخی شدن ارز بوده، گفت: نتیجه تناقض گویی های مسئولان در باره حذف ارز مرجع از كالاهای اساسی سود كلان به جیب برخی از افراد روانه و دست سود‌جویان برای هر اقدامی باز كرد.

به گزارش نما روح‌الله بیگی‌ئیلانلو در گفت‌و گو با خانه ملت، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش یکباره قیمت گوشت و روغن و سایر اقلام پروتئینی بوده‌ایم، گفت: افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم موضوعی که منشأ دولتی دارد و با اعلام رسمی از سوی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص حذف ارز مرجع از این کالاها استارت خورد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که پس از سؤال از وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون اقتصادی مجلس، وی نیز حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی به جز گندم و نهاده های دامی را اعلام کرده‌اند، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت عدم اختصاص ارز مرجع از سوی بانک مرکزی را عامل گرانی‌های اخیر است.

وی خاطر نشان کرد: دولت اصرار به حذف ارز مرجع همه کالاهای اساسی داشته که وزارت صنعت، معدن و تجارت با مقاومت خود توانسته مجوز ارز مرجع برای گندم و نهاده های دامی را از دولت بگیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تصمیم یک‌باره دولت در خصوص حذف ارز مرجع و آوارشدن گرانی‌ها بر دوش مردم مسئله بی اهمیتی نیست، تصریح کرد: در نتیجه حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی سود کلان به جیب برخی از افراد روانه شده و دست سود‌جویان برای هر اقدامی باز می‌شود.

بیگی‌ئیلانلو با اشاره به تکذیب حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی مردم از سوی معاون اول رئیس جمهور، گفت:متأسفانه مدیریت ناکارآمد بحثی است در دولت که حتی بخش‌های مختلف از تصمیمات یکدیگر بی‌اطلاع‌اند.

وی با بیان این مطلب که در دولت تمامی بخش‌ها باید با هم همسو بوده و از تصمیمات اتخاذ شده مطلع باشند، افزود: تصمیمات خلق الساعه و غیر کارشناسی در بدنه هیچ دولتی نباید گرفته شود چرا که موجبات هرج و مرج را در کشور فراهم می‌کند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس، با اشاره به حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی مردم و گرانی‌های ایجاد شده در بازار تصریح کرد: پس از ایجاد التهاب در بازار، رانت، تورم و نارضایتی عمومی دوباره تصمیم به اختصاص ارز مرجع به کالاهای اساسی مردم گرفته می شود که واقعاً اتفاق جالب و تأسف باری است که در هیچ کجای جهان نمونه ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه بهانه حذف ارز مرجع، تک نرخی شدن ارز بوده، گفت: اما حالا گفته می شود برای کالاهای اساسی ارز ۱۵۰۰ یا ۱۸۰۰ در نظر گرفته می شود (اگر دوباره تکذیب یا تعدیل نشود) این یعنی ۴ نرخی شدن قیمت ارز به جای تک نرخی شدن البته نوسانات ارزی مشکل اصلی کشور شده است و محصولات داخلی بدون ارز بری نیز از قافله عقب نمانده اند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: نابسامانی در قیمت تولیدات داخلی بدون ارزبری و واردات و تولیدات با ارز مبادلاتی نیز بخوبی نشانگر عدم توزیع مناسب و نظارت کافی است؛ درست است که کاهش ارزش پول ملی باعث قاچاق کالا به خارج از کشور شده است اما آیا باید بخاطر این موضوع قیمت هزاران کالا را باید بالا برد؟ آیا بهتر نیست بجای افزایش قیمت هزاران کالا به فکر کاهش قیمت ارز و افزایش ارزش پول ملی بود؟/

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...