نسخه چاپی

آیا كابینه احمد‌ی‌نژاد فردا تكمیل می‌شود؟

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، كار و رفاه اجتماعی فردا(یكشنبه) در حالی برگزار می‌شود كه در صورت رای مثبت نمایندگان به اسدالله عباسی، كابینه احمدی‌نژاد در روزهای پایانی خود تكمیل می‌شود.


به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، از روزي كه نمايندگان مجلس در جلسه علني 15 بهمن‌ماه با 196 راي، عبدالرضا شيخ‌الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي را عزل کردند و اين وزارتخانه وزارتخانه جديدالتاسيس بلاتکليف و به دولت سپرده شد، سه ماه مي‌گذرد.

پس از آن بود که رئيس‌جمهور طي حکمي، اسدلله عباسي يکي از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي را به عنوان سرپرست اين وزارتخانه منصوب کرد.

طبق قانون، يك وزارتخانه تنها سه ماه مي‌تواند بوسيله سرپرست اداره شود و جلسه راي اعتماد وزير پيشنهادي بايد در اسرع وقت برگزار شود تا نمايندگان با راي اعتماد خود تكليف آن وزارتخانه را معين كنند.

مجلس‌نشينان که در چند وقت اخير وزراي "بهداشت، درمان و آموزش پزشکي" و "ارتباطات و فناوري اطلاعات" را به راحتي راهي پاستور کردند، اين روزها خود را آماده راي اعتماد به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي مي‌کنند تا به نوعي کابينه دولت دهم را در روزهاي پاياني‌اش تکميل کنند.

پنجم ارديبهشت ماه سال جاري بود که دولت با ارسال نامه‌اي به مجلس، "اسدلله عباسي" سرپرست وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعي را به عنوان وزير پيشنهادي اين وزارتخانه به مجلس معرفي و هيئت‌‌رئيسه مجلس نيز برنامه‌ريزي کرد تا 15 ارديبهشت ماه جلسه بررسي راي اعتماد به اسدالله عباسي را برگزار کند.

بنابراين نمايندگان در حالي پس از يک هفته سرکشي به حوزه‌هاي انتخابيه‌شان پشت صندلي‌هاي سبز خود در خانه ملت خواهند نشست که شايد کمتر از سه ماه مانده به پايان عمر دولت، کابينه محمود احمدي‌نژاد را تکميل کنند.

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...