نسخه چاپی

توصیه‌های آتش‌نشانی در روز 13 فروردین

در آستانه روز طبیعت آتش‌نشانی قزوین توصیه‌های ایمنی این سازمان را اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، این سازمان در اطلاعیه‌ای از مردم خواست از افروختن آتش در مناطق جنگلی و بوستان‌ها خودداری کنند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین به مردم توصیه کرد: در تعطیلات نوروزی به ویژه هنگام مسافرت و استراحت در جنگل‌ها، باغ‌ها و بوستان‌های شهری، درختان و گیاهان و زیبایی‌ها را حفظ کرده و از ایجاد آتش‌سوزی در این مکان‌ها جدا خودداری کنند تا این سرمایه‌های ارزشمند ملی حفظ شوند.

در این اطلاعیه آمده است: شهروندان به خاطر داشته باشند ته‌سیگار روشن، چوب نیم‌سوخته و ذغال‌های افروخته داخل اجاق‌ها را پس از استفاده، کاملا خاموش کنند.

از انداختن ته‌سیگار روشن هنگام رانندگی در جاده بر روی شاخ و برگ درختان و افروختن آتش در پارک‌ها و مناطق جنگلی پرهیز کنند و تنها در محل‌های مجاز یا اجاق‌های تعبیه شده اقدام به روشن کردن آتش کنند.

شهروندان به تابلوهای هشدار دهنده در مناطق پارک‌های تفریحی و پارک‌های جنگلی توجه داشته باشند و در صورت برپا کردن خیمه و چادر، فاصله محل استقرار و تا محل افروختن آتش و مستقر نشدن در مسیر باد و آتش را رعایت کنند.

توصیه می‌شود ضایعات و زباله‌ها را داخل کیسه ریخته و در سطل زباله قرار دهید و در هنگام وقوع صاعقه خود را به محل امن رسانده و از قرار گرفتن در نزدیک لوله‌های آب، دکل برق، اسکلت فلزی، دودکش‌های فلزی، پست فشار قوی برق،‌ سیم خاردار و تک درخت یا در ارتفاعات پرهیز کنید.

والدین به فرزندان خود توصیه کنند، از شکستن شاخ و برگ درختان در روز طبیعت خودداری کرده و چنانچه در روز طبیعت قصد رفتن به کنار رودخانه‌ها و نهرهای پرآب را دارید، به اندازه کافی از جریان شدید رودخانه‌ها فاصله گرفته و مراقب فرزندان خود باشید.

خانواده‌ها مواظب چاه‌های روبازی که در اطراف شهرها وجود دارد باشند و از بازی کردن بچه‌های خود به دور از مراقبت و حیوانات غیر اهلی خودداری کنند.

۱۳۹۱/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...