نسخه چاپی

پخش"عشق‌ممنوعه"و"حریم‌سلطان" مانعی ندارد!

مدیر كمیته ارزش یابی نمایشگاه كتاب تهران گفت: «چاپ این كتاب‌ها با رعایت تمام ضوابط انتشار كتاب صورت گرفته و می‌توانند چاپ و پخش شود. بنابراین عرضه آنها در نمایشگاه از نظر من بلامانع است.» این در حالی است كه وزیر ارشاد دستور جمع‌آوری این كتاب‌ها را صادر كرده است.

مجید حمیدزاده، رئیس کمیته ارزشیابی نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران درباره موضوع توزیع رمان‌های عشق ممنوعه و حریم سلطان گفت: این اشتباه است كه گاهی سریال و فیلمی ممكن است دارای مختصات یا هنرنمایی‌هایی باشد كه در كتاب منتقل نشوند. بنابراین ما با این هنرنمایی‌ها و این كه فیلم دارای چه مختصاتی است كاری نداریم. چنین چیزی را باید سازمان سینمایی رسیدگی كند، اما این كه به عنوان نوشته به صورت كتاب آمده است، باید اشاره كنیم كه این كتاب كارهای مربوط به نشرش انجام شده است. عشق ممنوعه هم همین طور است.

وی افزود: این كتاب‌ها چه قبل و چه بعد از پخش سریال‌ها منتشر شده باشند، باید فیلم و كتاب را نباید باهم مخلوط كرد. ممكن است آن چه در كتاب هست، در فیلم نباشد. بعضی موارد هست كه در نوشته نمود زیادی ندارد، ولی در تصویر دارد. در حوزه كتاب، طبق ضوابط ارزیابی كتاب‌ها، مشكلی نداشته و به این دو مجوز اعطا شده است.

حمیدزاده در بخشی از این گفتگو گفت: هم عشق ممنوع هم حریم سلطان در حوزه سینما دارای مشكلاتی است كه معاونت سینمایی باید اظهار نظر كند، اما چاپ این کتاب‌ها با رعایت تمام ضوابط انتشار كتاب صورت گرفته و حداقل‌های ممیزی هم درباره آن‌ها لحاظ شده، مجوز گرفته و می‌تواند چاپ و پخش شود و از نظر من عرضه آن بلامانع است. در مورد این دو كتاب برخوردی با ناشر نخواهد شد و می‌توانند در نمایشگاه عرضه شوند.

وی درباره سخنان وزیر ارشاد درباره بررسی دوباره آثار مجوزداری که درباره‌شان بحث و نظر وجود دارد، گفت: احتمال اشتباه در كار، در میزان اندك وجود دارد. ممكن است من كتابی را بررسی كرده و مجوز داده باشم و شما ایرادی بگیرید. بعد هم من ببینم ایراد شما وارد است. ما برای خودمان عصمت قائل نیستیم اگر اشكال و اعتراضی باشد برسی می‌شود.

مدیر کمیته ارزشیابی نمایشگاه کتاب در ادامه گفت: هر زمانی متوجه خطا شویم باید خطا را اصلاح كنیم، مانند مواد دارویی و غذایی. ما هر زمانی متوجه شویم مواد دارویی فاسد است نباید اجازه دهیم به دست مردم برسد. در حوزه كتاب هم هر زمانی متوجه شویم جلوی آن را خواهیم گرفت؛ چون قبلا مجوز گرفته است، باید به نحوی خسارتش جبران شود. چون وقتی مجوز دادیم، تعهد داریم. جلوی ضرر را از هر جایی بگیریم منفعت است.

وی در پایان درباره تخلفات صورت گرفته در نمایشگاه گفت: روز دوم تخلفی در بین ناشران دیده شد. در حوزه تخلفات در قیمت ناشران داخلی در حدی نزدیك به صفر هستیم. در روز اول از 300 هزار عنوان 8 مورد تخلف داشتیم و در روز دوم حدود 20 تخلف به چشم خورده است.

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...