نسخه چاپی

درگیری های قبیله ای در لیبی 16 كشته بر جای گذاشت

منابع درمانی و محلی اعلام كردند كه دست كم 16 نفر روز شنبه در درگیری های جدید بین افراد قبیله 'توبو' و اعراب قبیله نشین در جنوب لیبی كشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، یك پزشك از بیمارستان شهر 'سبها' گفت كه هشت فرد عرب در این درگیری ها كه در صبح و ظهر به وقوع پیوست، كشته و 50 نفر دیگر نیز زحمی شدند.

یك منبع از قبیله توبو نیز اعلام كرد كه هشت نفر از افراد آنها در این درگیری ها جان خود را از دست دادند.

دكتر 'عبدالرحمان العریش' در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه اعلام كرد، ما از دیروز نخوابیده ایم. افراد قبیله توبو از ساعت دو بامداد حملات خود را آغاز كرده و تا آستانه به دست آوردن كنترل شهر نیز پیش رفتند. تمام ساكنان سلاح در دست گرفتند تا از شهر دفاع كنند.

'ادم التیباوی' یكی از مقامات محلی قبیله توبو نیز گفت كه هشت نفر از افراد این قبیله كشته و چندین نفر نیز زخمی شده اند.

وی افزود: ما آتش بس را رعایت كرده ایم و خواستار مصالحه هستیم اما قبایل دیگر چندین روز است كه پیوسته به ما حمله می كنند. ما از آب و برق محروم هستیم.

'عیسی عبدالمجید منصور' رئیس قبیله توبو و یكی از فعالان مخالف 'معمر قذافی' دیكتاتور كشته شده لیبی، روز جمعه خواستار دخالت بین المللی برای متوقف كردن آنچه كه آن را 'پاكسازی قومی' خواند، شد.

منصور گفت: ما از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا می خواهیم كه برای متوقف كردن پاكسازی قومی توبو وارد عمل شوند.

بر پایه این گزارش، این درگیری ها ابتدا دوشنبه هفته گذشته بعد از این به وقوع پیوست كه اعراب قبیله نشین قبیله توبو را به كشتن یكی از افراد خود متهم كردند.

سخنگوی دولت لیبی روز چهارشنبه اعلام كرد كه بیش از 70 نفر در سه روز اول این درگیری ها كشته شدند.

دست كم 24 نفر دیگر نیز بعد از آن جان خود را از دست دادند.

۱۳۹۱/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...