نسخه چاپی

توصیه علی‌خمینی درباره نقد احمدی‌نژاد

سید علی خمینی گفت: همانطور كه چهار سال پیش گفتم انصاف را در نقد دولت‌های پیشین نادیده نگیریم، امروز هم می‌گویم ‌ای كسانی كه قرار است سر كار بیایید، دستاوردها و كارهای دولت فعلی را هم منصفانه ببینید، زیرا در غیر این صورت مردم بدبین خواهند شد.


به گزارش نما به نقل از روزنامه اعتماد، سيد علي خميني در مراسم جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در كانون توحيد با اشاره به مسائل جاري كشور گفت: امروز خوب يا بد، در جامعه با مشكلاتي مواجه هستيم و نمي‌توان آنها را ناديده گرفت. من از 5-6 سال قبل گفته‌ام كه راه دفاع از نظام تشكر كوركورانه از همه‌چيز نيست و كساني كه فكر مي‌كنند اگر كسي از اوضاع انتقاد كند، از نظام دفاع نكرده است، معني دفاع را به درستي نمي‌دانند.

وي ادامه داد: البته امام هم تاكيد داشتند كه نقد بايد منصفانه باشد و مخاطبان يك نقد هم به خوبي اين را مي‌فهمند كه يك نقد آيا منصفانه است يا مغرضانه؛ خيلي اوقات، چه كساني كه اصل نظام را نقد مي‌كنند و چه آنهايي كه دولت را نقد مي‌كنند، انصاف را رعايت نمي‌كنند. همانطور كه چهار سال پيش گفتم انصاف را در نقد دولت‌هاي پيشين ناديده نگيريم، امروز هم مي‌گويم ‌اي كساني كه قرار است سر كار بياييد، دستاوردها و كارهاي دولت فعلي را هم منصفانه ببينيد، زيرا در غير اين صورت مردم بدبين خواهند شد. من نمي‌گويم مشكلات و اشتباهات زياد نيست، اما نبايد طوري نقد كنيم كه انگار هيچ خدمتي انجام نشده است؛ نبايد گفت هرچه انجام شده خيانت بوده است، همان‌طور كه چنين حرفي درباره دولت‌هاي قبلي هم زده شد.

وي با بيان اينكه ما در مجموع پيشرفت‌هايي داشته‌ايم و ناديده گرفتن آنها غيرمنصفانه است، افزود: ما مشكلات اقتصادي داريم كه اين مشكلات بيش از همه به چشم مي‌آيد، زيرا جزيي از زندگي روزمره ما است و مي‌بينيم كه مثلا كالايي كه ديروز 500 تومان بود، امروز 700 تومان شده و فردا 800 تومان مي‌شود. از لحاظ فرهنگي و سياسي هم مشكلاتي داريم و هيچ كس نمي‌تواند منكر آن شود، اما بايد انصاف داشت، زيرا خيلي از مشكلات ديروز حل شده و امروز به حق ما تبديل شده است.

قهر و گوشه‌گيري چاره كار نيست

نوه امام خميني افزود: قهر و گوشه‌گيري و انفعال اساسا با هويت يك انقلابي و فرد معتقد به نظام سازگار نيست، كسي كه معتقد به نظام است نمي‌تواند قهر كند و لذا بايد حرف زد. كسي كه دغدغه دارد در اين شرايط نمي‌تواند حرف از تحريم انتخابات بزند. البته اين بدان معنا نيست كه همه به يك نفر راي دهند، اما قهر سياسي و اجتماعي اشكال دارد و برطرف‌كننده مشكلي نيست. گوشه‌گيري و قهر كردن مشكلات را حل نمي‌كند، بلكه مشكلات را بيشتر مي‌كند.

۱۳۹۲/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...