نسخه چاپی

هدف از نبش قبر «حجربن‌عدی» چه بود؟

عکس خبري -هدف از نبش قبر «حجربن‌عدي» چه بود؟

یك عالم بحرینی تاكید كرد كه نبش قبر صحابی گرانقدر با هدف ایجاد جنگ طائفه‌ای میان مسلمانان صورت گرفت.

به گزارش نما، اهانت به مرقد صحابی گرانقدر «حجر بن عدی الکندی» بدون واکنش باقی نماند و مسلمانان اعم از شیعه و سنی در سرتاسر جهان اسلام به این اهانت واکنش نشان داده و آن را عاملی برای هدف قرار دادن وحدت مسلمانان توصیف کرده و آن را محکوم کردند.

«سید مرتضی السندی» از علمای برجسته بحرین است. وی در مصاحبه با فارس به شدت اقدام گروه‌های تروریستی در نبش قبر حجر بن عدی را محکوم کرد.



وی گفت: این اقدام شنیع و مجرمانه که تروریست‌ها به آن مبادرت ورزیدند نشان دهنده طرز تفکر آنها است. این نوع تفکر،‌ همان تفکر خوارج در صدر اسلام و در زمان امیرالمومنین است و با همین نوع تفکر بود که اقدام به کشتن حجر بن عدی کردند و امروز نیز با همین تفکر مجرمانه اقدام به نبش قبر کرده و اقدام به کشتار شیعیان در کشورهای مختلف نظیر عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه می‌کنند.

نبش قبر حجر بن عدی باعث جریحه‌دار شدن قلب پیامبر شد

این عالم برجسته بحرینی گفت: تروریست‌ها با این اقدام نشان دادند که هیچ نسبتی با اسلام نداشته و گرنه هرگز این اقدام را که باعث جریحه‌دار شدن قلب پیامبر می‌شود را انجام نمی‌دادند.

سید مرتضی السندی در ادامه گفت: این حادثه در حالی روی می‌دهد که جهان اسلام از هر زمان دیگر بیشتر به وحدت نیاز دارد. این افراد بازیچه دست استکبار جهانی هستند تا تفرقه و کینه را در میان مسلمانان گسترش دهند.



وی گفت: این افراد قصد داشتند تا شیعیان را تحریک کنند و مسلمانان را وارد جنگ طائفه‌ای کنند. البته شیعیان به خوبی می‌دانند که این جنایت‌ها با اسلام هیچ سنخیتی ندارد و تروریست‌ها هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارند بلکه تروریست‌ها قصد دارند با تضعیف مسلمانان به تقویت استکبار جهانی بپردازند.

این عالم برجسته بحرینی درباره عدم واکنش سازمان‌های جهانی و اسلامی به این جنایت گفت: درباره سازمان‌هایی که وجود دارد می‌توان گفت که فقط نامشان اسلامی بوده و به جهان غرب متمایل هستند. این سازمان‌ها فقط از لحاظ نام وابسته به اسلام هستند اما تمام رویکردشان وابسته به شیطان بزرگ یعنی آمریکا است. این کشورها فقط به دنبال گسترش و توسعه اختلافات میان ملت‌ها هستند تا بتوانند به حکمرانی خود ادامه دهند. به همین دلیل نیز می‌بینیم که این سازمان‌ها نیز فقط به فکر جایگاه و کرسی‌های خود بوده و برای آنها هتک حرمت صحابی گرانقدر اهمیتی ندارد.

سید مرتضی السندی ادامه داد: از موضع سکوت سازمان‌های اسلامی و بین‌المللی شگفت زده نشدیم بلکه باید گفت که این سازمان‌ها هستند که به تامین مالی این گروه‌ها برای ایجاد تفرقه و طائفه‌گری می‌پردازند.

۱۳۹۲/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...