نسخه چاپی

توهین بی شرمانه به خانم وزیر

عکس خبري -توهين بي شرمانه به خانم وزير

درپی معرفی تركیب كابینه جدید ایتالیا در روز شنبه گذشته تاكنون، سایت‌های نوفاشیستی و اعضای حزب راست‌گرای افراطی "اتحاد شمال" در صحن پارلمان، شبكه‌های تلویزیونی و پایگاه‌های اینترنتی ایتالیا به توهین و ناسزا علیه كیینگی پرداخته‌اند.

به گزارش نما به نقل از پرس.تی‌وی (Presstv)، اولین وزیر سیاه‌پوست ایتالیا بعد از ادای سوگند در قالب دولت ائتلافی نخست وزیر جدید این کشور، هدف توهین و ناسزاهای نژادپرستانه قرار گرفت.
"سسیل کییِنگی" (Cecile Kyenge) چشم پزشک و فعال ۴۹ ساله حقوق بشر، متولد کشور افریقایی کنگو است که به عنوان وزیر مهاجرت ایتالیا منصوب شده و یکی از هفت زن کابینه جدید "انریکو لتّا" (Enrico Letta) نخست وزیر این کشور به شمار می‌آید.

درپی معرفی ترکیب کابینه جدید ایتالیا در روز شنبه گذشته تاکنون، سایت‌های نوفاشیستی و اعضای حزب راست‌گرای افراطی "اتحاد شمال" در صحن پارلمان، شبکه‌های تلویزیونی و پایگاه‌های اینترنتی ایتالیا به توهین و ناسزا علیه کیینگی پرداخته‌اند.

اهانت، توهین و ناسزای سیاستمداران و راست‌گرایان به نخستین وزیر زن افریقایی تبار در ایتالیا، از مشکلات نژادپرستانه و زن ستیزی در عرصه سیاست این کشور اروپایی پرده برداشته است.

برخی از پایگاه‌های اینترنتی در ایتالیا، این وزیر زن افریقایی را با الفاظ رکیک و توهین‌آمیز همچون "میمون کنگویی"، "زوما" و "دشمن سیاه ایتالیا" هدف قرار داده‌اند.
منتقدان و سیاستمداران نژادپرست ایتالیا افزون بر رنگ پوست، از افکار کیینگی نیز که مایل است تابعیت ایتالیایی به حقی برای افراد متولد شده در خاک ایتالیا تبدیل شود، انتقاد کرده‌اند.

"ماریو بورگزی" از اعضای حزب اتحاد شمال در پارلمان اروپا، گفته است: «این وزیر سنت‌های قبیله‌ای را بر کشور تحمیل خواهد کرد.»

خانم کییِنگی با شرکت در یک کنفرانس خبری به توهین‌های نژادپرستانه پاسخ داد و گفت که در درجه اول رنگین‌پوست نیست و سیاهپوست است و به این موضوع افتخار می‌کند.

وی تفاوت‌ها را سرچشمه اصلی زندگی انسان‌ها دانست و از ایتالیایی‌ها خواست دیوار بلند نژادپرستی و تبعیض را بشکنند و بدانند که عنصر مهاجرت تنها عنصر برای اغنای انسانی است.

این وزیر افریقایی تبار ایتالیا تصریح کرد: «به رغم اظهارات مطرح شده در پارلمان، ایتالیا کشوری نژادپرست نیست.»

این در حالی است که "ارمینیو بوسو" نماینده حزب اتحاد شمال در پارلمان ایتالیا، در اعتراض به کیینگی گفته بود: «من نژادپرست هستم و هرگز این مسأله را پنهان نکرده ام. این وزیر باید به خانه خود یعنی کنگو بازگردد.»

در همین حال، خانم "ژوزیفا ادیم" وزیر برابری فرصت‌ها در دولت ایتالیا، به دفتر ملی مبارزه با تبعیض دستور داده است به این توهین‌های نژادپرستانه رسیدگی کند.

۱۳۹۲/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...