نسخه چاپی

علي هاشمي

افشاگری با چاشنی توهین و افترا

هرچه به زمان ثبت نام نامزدها نزدیك می شویم اخبار ی با چاشنی افشاگری رو به فزونی می گیرد اخباری كه چه بسا توهین و افترا را در برخی موارد جایگزین نقد سازنده عملكردها و برنامه ها كرده است.

پدیده زشت نقد شخصیت افراد به جای نقد عملکرد و برنامه ها اگرچه در انتخابات مختلف کم و بیش دیده شده اما در انتخابات ریاست جمهوری 88 نقش پررنگ تری ایفا نمود و از آن زمان تاکنون نیز این پدیده با عنوان "بگم بگم "در ادبیات سیاسی جامعه جا باز کرده و هر از گاهی توسط برخی مسوولان مطرح شده است. سناریوی بگم بگم که مرز باریک بین حقیقت و افتراست مع الاسف بی هیچ پشتوانه و استدلال مستندی ورد زبان برخی مسوولان و نامزدها شده بی آنکه نهادی حقوقی پیگیر ادعاهای مطرح شده از سوی افراد باشد.
شاید شما هم با اخباری از این دست مواجه شده اید:
واکنش پورمحمدی به تهدیدهای احمدی نژاد برای افشاگری درباره اش
افشاگری بی سابقه علیه مشایی و رحیمی
متکی:بعداز پایان دولت دهم افشاگری میکنم
پورمحمدی: به زودی اسناد فساد 450 میلیون یورویی را افشا می‌کنم
احمدزاده :کم کم جریان انحرافی را افشا می کنم
و......
اما انتشار دهندگان این اخبار که اتفاقا از مسوولین فعلی و یا قبلی هستند چه هدفی را دنبال می کنند؟آیا صرف مچ گیری از یکدیگر و تخریب حریف و توهین و افترا به طرف مقابل است یا انکه دانسته وندانسته تیشه به ریشه اعتماد مردم و مسوولان می زنند.؟
بدیهی است طرح این ادعاها حتی اگر ادله و اسناد حقوقی نیز داشته باشد جای آن در میان افکار عمومی نیست و حاصلی جز پرورش روحیه نفاق و دورویی در بین برخی مسوولانی که از پشتوانه ایمانی قوی برخوردار نیستند نخواهد داشت و از سویی اعتماد عمومی مردم به مسوولان را دچار خدشه اساسی خواهد نمود.
انقلاب در طول دوران حیات خود هموراه مردم را محرم اسرار خویش دانسته و با اعتماد متقابل مسوولان و مردم از گردنه های سخت گذر کرده است به گونه ای که سلب این اعتماد و فاصله انداختن بین مردم وحاکمیت از اهداف استراتژیک دشمنان نظام بوده و در جهت ایجاد تفرق بین این دو از هیچ کوششی فروگذار نکرده است اما اکنون به صرف تبلیغات انتخاباتی و به در بردن رقیب هریک از افرادتلاش دارند آتوهای یکدیگر را به اصطلاح افشا نمایند بی آنکه در محکمه ای حقوقی به طرح آن پرداخته باشند و جالب آنکه کار بعضی از اقایان نیز پرونده سازی برای یکدیگر و پاسخ دادن به هم شده است و البته در این میان آنچه نیز فدا می شود مصالح عمومی کشور و غفلت از مشکلات اساسیی که مردم با ان دست به گریبانند ،می باشد.
به هر روی انتظار مردم آن است تا به جای سرگرم شدن مسوولان به مباحث کودکانه، راهکارهای لازم برای رفع مشکلاتی چون گرانی ،بیکاری ،فقرو فساد و...از سوی نامزدها ارایه شود؛ جلب رای به واسطه توهین و افترا و هیاهو شاید در مقطعی شگرد سازنده ای باشد اما مردم نشان داده اند با کسی که در مسیر مصالح کشور گام برندارد هیچ تعارفی ندارند و هر زمان لازم باشد آن مقام مسوول را معزول خواهند کرد.
از سوی دیگر ضروررت دارد تا قوه قضائیه و سایر نهادهای مسوول اجازه ندهند تا برخی نامزدها با طرح ادعاهایی اثبات نشده و فاقد مدرک و ادله اذهان عمومی مردم را دچار تشویش نمایند و با مشوش کردن جامعه، فضا را برای سود جویان و فرصت طلبان آماده سازند.


۱۳۹۲/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...