نسخه چاپی

هتك حرمت مقدسات اسلامی حكایت از به هم ریختگی تروریست‌ها دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ماجرای وقیحانه تخریب مرقد مطهر حجربن‌عدی گرچه عملی به شدت وحشیانه و غیراسلامی و غیرانسانی است، اما حكایت از به هم ریختگی تروریست‌ها و حامیان منحرف و مرتجع آنان داشت.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس، با اشاره به حوادث اخیر در کشور سوریه گفت: اتفاقات هفته گذشته در منطقه گرچه از ابعاد مختلف برای امت اسلامی ناگوار و دردآور بود اما در مجموع به شفافیت صحنه منطقه کمک بسیار کرد.



به گزارش فارس، وی افزود: سر و صدای زیاد آمریکا و غرب در متهم کردن سوریه در مسئله سلاح شیمیایی در حالی رخ داد که دولت سوریه مرتبا از سازمان ملل درخواست می‌کرد تا به موضوع رسیدگی کند اما به جای رسیدگی، حرکت تبلیغاتی وسیعی از جانب اسرائیل و آمریکا به راه افتاد که به نظر می‌رسد اقدامات تبلیغاتی غرب با هماهنگی برخی کشورهای مرتجع منطقه بیشتر هیاهو برای سرپوش گذاشتن بر وضعیت به هم ریخته آنان در میدان بود که علیرغم ارسال گسترده سلاح و کمک‌های مالی تنفری که مردم سوریه از اقدامات افراطی و سبعانه تروریست‌ها پیدا کردند، شرایط را برای آنان در مناطق مختلف سخت می‌کرد.



رئیس قوه مقننه اظهار داشت: ماجرای وقیحانه تخریب مرقد مطهر حجربن‌عدی از صحابه ارزشمند رسول الله و نبش قبر و جابجا کردن پیکر مقدس وی گرچه عملی به شدت وحشیانه و غیراسلامی و غیرانسانی است، اما حکایت از به هم ریختگی اعصاب و آشفتگی روانی تروریست‌ها و حامیان منحرف و مرتجع آنان داشت.



لاریجانی با بیان اینکه اقدامات سبعانه آنان به خاطر شکست‌های پی‌در‌پی و عدم توفیق در میدان و عصبانیت بود، خاطرنشان کرد: آیا هنوز هم غرب و مرتجعین این منطقه نباید احساس خجالت و شرمساری داشته باشند که به نام ایجاد دموکراسی به تحقق این فجایع کمک کردند. البته کمک‌های این کشورها به تروریست‌ها به زودی آتشی برای خود آنان فراهم خواهد کرد.



وی با بیان این مطلب که حرکت نمایشی آمریکا و چند کشور مرتجع عربی به عنوان طرح سازش فلسطین آنقدر مبتذل صورت گرفت که در بدو تولد این طرح سیاسی دچار سقط جنین شد، اظهار داشت: مردم مظلوم فلسطین و حماس فورا این طرح را رد کردند و حاضر نشدند در رد ننگ مزایده حق وطن فلسطین حتی برای چند روز درنگ کنند. نکته قابل توجه این است که این چند اقدام غبارآلودگی صحنه منطقه را تا حد زیادی مرتفع کرد و معلوم شد غرض اسرائیل و آمریکا و مرتجعین منطقه از ماجراجویی در سوریه و مسئله‌سازی روزانه در این کشور، ایجاد فرصت برای رژیم صهیونیستی است تا با یک طرح قلابی از کنج عزلت خارج شوند.



لاریجانی ادامه داد: بیداری مردم فلسطین و مسلمانان منطقه امروز در حدی است که اعتنایی برای این ژست‌های تبلیغاتی سیاستمداران خسته و فرسوده منطقه و نوکر آمریکا ندارند. البته نمی‌توان یک فایده این اقدامات را نادیده گرفت و آن سرعت تغییرات بیداری در این کشورهای استبداد زده است که قطعا با این گونه خیانت‌ها بیشتر خواهد شد.



رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علی القاعده رژیم صهیونیستی نیز در پس سال‌ها تجربه دلالی سیاسی کشورهای زبون منطقه این درک را یافته که این طرح‌ها مرهمی بر جراحات آنان نخواهد بود بلکه تاول‌های امنیتی آنان را تازه‌تر می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: در این میان سر و صدای حمله اسرائیل به سوریه که در رسانه‌های بین‌المللی و منطقه مطرح شد، جدای از صحت و سقم آن نظریه جمهوری اسلامی در بحران اخیر منطقه را تائید می‌کند که قصد اصلی ماجراجویی در سوریه ضربه زدن به قدرت مقاومت در منطقه بوده است.



وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با تحلیل روشن در مقابل این توطئه شوم منطقه ایستادگی و روشنگری خواهد کرد و اطمینان داریم که این تحولات گرچه به خاطر اقدامات ارتجاعی و موذیانه برخی کشورها با هزینه‌های سنگین همراه است اما با بیداری اسلامی امت مسلمان به زودی به تسلط ملت‌ها بر سرنوشت خویش منجر خواهد شد.



لاریجانی در پایان با اشاره به فرا رسیدن روز معلم این روز را به تمامی معلمان و فرهنگیان تبریک گفت.

۱۳۹۲/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...