نسخه چاپی

به خشونت كشیده شدن تظاهرات ضدنظام سرمایه داری در فرانكفورت

تظاهرات مردم شهر فرانكفورت آلمان در مخالفت با نظام سرمایه داری جهانی امروز (شنبه ) به خشونت كشیده شد.

به گزارش ایرنا،تظاهرات ضدنظام سرمایه داری در شهر فرانكفورت آلمان همزمان با سلسله تظاهرات ضد سرمایه داری در دیگر كشورهای اروپایی و با عنوان روز 'اقدام اروپایی علیه نظام سرمایه داری' برگزار شد.

درحالی كه هزاران شهروند آلمانی در این راهپیمایی با سردادن شعارهای ضد سرمایه داری و در مخالفت با سیاست های اقتصادی دولت و اتحادیه اروپایی درحال حركت به سمت ساختمان در حال ساخت بانك مركزی اروپا در شهر فرانكفورت بودند، با ممانعت نیروهای پلیس مواجه شدند.

به گزارش رسانه های محلی، مداخله نیروهای پلیس و ممانعت از حركت راهپیمایان به سمت ساختمان بانك مركزی اروپا، منجر به درگیری و آشوب های خیابانی شد.

با آغاز درگیری جمعی از راهپیمایان خشمگین با نیروهای پلیس، تظاهر كنندگان به مغازه ها و خودروهای پارك شده در خیابان های اطراف حمله كرده و شیشه های آن را شكستند.

براساس گزارش رسانه ها، معترضان خشمگین همچنین با بمب های رنگی و صوتی و مواد آتش زا به ساختمان بانك مركزی اروپا حمله ور شدند.

پلیس در واكنش به این اقدام برای كنترل درگیری ها و متفرق كردن راهپیمایان خشمگین كه عمدتا از جوانان و طرفداران احزاب چپ رادیكال تشكیل شده بودند،از باتوم و گاز فلفل استفاده كرد.

این گزارش می افزاید:در درگیری های امروز تعداد زیادی مجروح شدند كه دهها تن از نیروهای پلیس نیز در بین مجروحان دیده می شود.

پلیس فرانكفورت همچنین از دستگیری های گروهی راهپیمایان خشمگین خبر داده است.

تظاهرات ضد نظام سرمایه داری در فرانكفورت آلمان از سوی شبكه موسوم به 'ام 31' متشكل از گروه های چپ سازماندهی شده بود.

آلمان در ماه های اخیر بارها شاهد راهپیمایی دهها هزار نفر از مخالفان نظام سرمایه داری بوده كه در چارچوب اعتراضات جهانی و برگرفته از جنبش وال استریت برگزار شده است.

۱۳۹۱/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...