نسخه چاپی

اشتباه احمدی نژاد در محاسبه عمر دولت

جلسه رای اعتماد به عباسی وزیر پیشنهادی كار و تعاون و رفاه اجتماعی كه امروز پس از مدت حدود یك سال به محل كار پیشین خود؛ مجلس شورای اسلامی؛ بازگشته بود حاشیه های جالبی داشت

به گزارش نما به نقل از خبرنگار پارلمانی مهر ، رئیس جمهور رأس ساعت 8 و 30 دقیقه به همراه محمد رضا رحیمی معاون اول و میرتاج الدینی و فروزنده دو معاون دیگر خود و عباسی وزیر پیشنهادی با خوش آمد گویی لاریجانی وارد صحن علنی مجلس شد.

- صالحی وزیر امور خارجه نیز با تأخیر حدود نیم ساعته خود را به مجلس رساند حدود نیم ساعت نیز در مجلس حضور داشت اما پیش از پایان جلسه رأی اعتماد صحن علنی مجلس را ترک کرد.

- وزیر پیشنهادی کار که امروز برای اخذ رأی اعتماد از نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شده بود پیش تصدی قانونی این وزارتخانه در صحن علنی مجلس با تقاضاهای متعدد نمایندگان مواجه شد. نمایندگان، اطراف عباسی وزیر پیشنهادی و رحیمی معاون اول رئیس جمهور جمع شده بودند و در هنگام سخنرانی احمدی نژاد برگه های تقاضای خود را به عباسی و رحیمی ارائه می دادند.

- احمدی نژاد در دفاع از عباسی گفت: شما ایشان را می شناسید وقتتان را معرفی آقای عباسی نمی گیرم. وی همچنین از نمایندگان خواست خیلی مته به خشخاش نگذارند و بلافاصله پس از سخنرانی ده دقیقه ای خود صحن علنی مجلس را ترک کرد.

- رئیس جمهور در سخنرانی خود گفت : امیدوارم وزیر کار با رای بالا انتخاب شود و در جلسه دولت شرکت کند و طی این 4 ماهی که از عمر دولت مانده بتواند خدمات بالاتری را به ملت عزیز ارائه دهد. رئیس جمهور در حالی عمر باقیمانده دولت را چهار ماه اعلام کرد که کمتراز سه ماه به پایان کار دولت باقی مانده است.

- نمایندگان با حضور خود در اطراف احمدی نژاد مانع از خروج سریع وی از صحن علنی مجلس شدند. این بدرقه تا آنجا طولانی شد که لاریجانی از نمایندگان خواست برای ادامه جلسه رأی اعتماد به صندلی های خود بازگردند.

- مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه که اولین مخالف رأی اعتماد به عباسی بود چندین بار به بی نظمی جلسه اعتراض کرد. لاریجانی ریاست مجلس نیز به نمایندگان تذکر داد و گفت: چقدر بگوییم بنشینید روی صندلی هایتان.

- در این میان مخالفان انتقادات تندی به وزیر پیشنهادی مطرح کردند. عوض حیدرپور نماینده شهررضا معتقد بود که عباسی با حلقه انحرافی همراهی و همکاری دارد. پور ابراهیمی نماینده کرمان نیز از انتخاباتی که در دوره سه ماهه سرپرستی عباسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته بود انتقاد کرد.

- علی مطهری نماینده تهران نیز سابقه کاری عباسی را با وزارت تعاون ناهمخوان دانسته و وعده های عباسی برای تصدی این وزارتخانه را ادعای توخالی خواند و وی را حامی بی منطق دولت نامید.

- ترکیب موافقان رأی اعتماد به عباسی بسیار جالب بود گویا همشهریان شمالی عباسی برای وی در جلسه رأی اعتماد سنگ تمام گذاشته بودند. این همشهریان هم در صحن مجلس با سایر نمایندگان برای رأی اعتماد به عباسی رایزنی می کردند هم از تریبون مجلس دفاع جانانه ای از وی داشتند. مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس دو مدافع جدی عباسی در صحن علنی مجلس بودند.

- در پایان اسدالله عباسی نماینده سابق مردم رودسر و املش که در سابقه کاری اش تنها معلمی آموزش و پرورش و دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی وجود داشت با رأی نمایندگان به تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد.

۱۳۹۲/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...