نسخه چاپی

استقلال قهرمان لیگ برتر شد

عکس خبري -استقلال قهرمان ليگ برتر شد

تیم فوتبال استقلال با برتری مقابل فولاد خوزستان برای سومین بار قهرمان لیگ برتر شد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، در چارچوب هفته سی‌وسوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 18 امروز (یکشنبه) تیم فوتبال فولاد خوزستان در ورزشگاه تختی اهواز میزبان استقلال تهران بود که این دیدار در پایان به برتری یک برصفر استقلال انجامید.

استقلال که با پیروزی مقابل فولاد قهرمانی خود در لیگ برتر را قطعی می‌کرد، بازی را تهاجمی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی توسط فرهاد مجیدی می‌توانست به گل برسد اما کاپیتان آبی‌ها در گلزنی ناکام ماند تا فولاد کم کم از زیر فشار خارج شده و به خود بیاید.

در شرایطی که فولاد آهنگ دروازه استقلال را کرده بود، فرهاد مجیدی خود را به محوطه جریمه میزبان رساند و در برخوردی که با مهدی امیرآبادی داشت، داور را وادار به اعلام پنالتی کرد.

در شرایطی که فولادی‌ها اعتقاد داشتند محسن ترکی به اشتباه برای استقلال پنالتی گرفته است، جواد نکونام در دقیقه 19 پشت ضربه پنالتی ایستاد و به راحتی دروازه ارشاد یوسفی و سرخپوشان میزبان را گشود.

با گل نکونام به شدت حملات فولاد افزوده شد تا اینکه در دقیقه 29 سیدمهدی رحمتی روی پریرا مرتکب خطای پنالتی شد اما مهدی نوری به مانند جواد نکونام این قابلیت را نداشت که دروازه استقلال را باز کند و ضربه پنالتی را به بیرون زد. در ادامه نه فولاد از موقعیت‌های خود بهره برد و نه استقلال از ضدحملات خطرناکش تا نیمه اول با برتری یک بر صفر آبی پوشان تهرانی به اتمام برسد.

نیمه دوم با برتری فولاد آغاز شد و این تیم با میل و رغبت بیشتر حمله می‌کرد اما ضدحملات خطرناک استقلالی‌ها باعث شده بود تا آنها با هوشیاری بیشتر بازی کنند. استقلال در دقایق 55 و 56 با 2 شوت محکم که توسط حیدری و بیک‌زاده زده شد، زنگ خطر را برای شاگردان فرکی به صدا درآورد، ضرباتی که اولی‌اش را یوسفی مهار کرد و دومی را بیک زاده با کمترین اختلاف ممکن به بیرون زد.

بعد از این 2 صحنه فولاد به خود آمد. در دقیقه 57 ایوب کلانتری یک تنه به صف مدافعان استقلال زد و ضربه ای زد که رحمتی به زحمت آنها را مهار کرد، 2 دقیقه بعد بختیار رحمانی در مصاف تک به تک با رحمتی ناکام ماند و در دقیقه 70 ضربه آرش افشین با کمترین اختلاف ممکن به بیرون رفت. این 3 موقعیت و چند شانس گلزنی را فولاد از دست داد تا استقلال همچنان امیدوارانه برای قهرمانی تلاش کند.

در میان حملات تیم فولاد و در دقیقه 78 فرزاد حاتمی و مجتبی در مصاف رودررو با ارشاد یوسفی راه به جایی نبردند تا آبی‌ها هم از بخت بد خود بنالند و به فولاد ثابت کنند که توانایی حمله به دروازه این تیم را دارند.

فولاد در دقایق 82 و 83 نیز شانس‌های گلزنی را به راحتی از دست داد و نه رحمتی و نه تیر دروازه استقلال اجازه گلزنی به تیم فرکی ندادند تا آنها از بدشانسی شان در مصاف با تیم قلعه نویی گلایه کنند. در دقایق پایانی نیز تلاش فولاد نتیجه‌ای نداشت تا بازی با برتری یک بر صفر استقلال به اتمام برسد و این تیم با 67 امتیاز در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمان زودهنگام این رقابت‌ها لقب گیرد.

ترکیب فولاد خوزستان:

ارشاد یوسفی، عبدالله کرمی( از دقیقه 66 ایوب والی)، مهرداد جماعتی، مهدی امیرآبادی، مهدی نوری، شهاب کرمی( از دقیقه 59 سروش رفیعی)، ایوب کلانتری( از دقیقه 80 اسماعیل شریفات)، بختیار رحمانی، لوسیانو پریه‌را، آرش افشین و لندرو پادووانی.

سرمربی: حسین فرکی

ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، علی حمودی، حنیف عمران‌‌زاده،‌خسرو حیدری، پژمان منتظری، جواد نکونام، هاشم بیک‌زاده، ساموئل( از دقیقه 72 آرش برهانی)، مجتبی جباری، سیاوش اکبرپور (89- حسن اشجاری)و فرهاد مجیدی( از دقیقه 64 فرزاد حاتمی)

۱۳۹۲/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...