نسخه چاپی

احمدی‌نژاد: من با مردم راحت حرف می‌زنم

رئیس‌جمهور گفت: برخی از نحوه‌ صحبت كردن من با مردم ایراد می‌گیرند ولی من با مردم مثل دوست و خانواده‌ام و به طور صمیمی و راحت حرف می‌زنم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسم حماسه حضور اظهار کرد: امام (ره) و مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته‌اند که مسئولان خادم و نوکر مردم هستند اما برخی این حرف را فانتزی و تبلیغاتی می‌دانند؛ در حالی که من معتقدم نوکری مردم شرف دارد به آقایی کاخ‌های سفید، سرخ و سیاه.

وی با بیان اینکه خیلی از مناسبات‌ باید عوض شود، افزود: بسیاری از جایگاه‌ها در حال حاضر غیرواقعی است که باید عوض شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه عدالت، شعار تبلیغاتی نیست، خاطرنشان کرد: عدالت را باید روی زمین و در روابط اجتماعی پیاده کرد و عدالت یعنی نگذاریم عده‌ای به بیت‌المال دست‌درازی کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه عدالت پایه پیشرفت جامعه و کمال انسانی است، افزود: عدالت یعنی فرصت‌های رشد در سراسر کشور به‌طور مساوی تقسیم شود که پافشاری می‌خواهد و در این راستا خیلی از مناسبات باید عوض شود. کسانی نباید باور داشته باشند که حق بیشتری دارند و آقا و مالک مردم هستند و این باورها باید فرو بریزد؛ چون اینها بت و بت‌پرستی است و حماسه یعنی بت‌شکنی و حرکتی که همه‌ مناسبات را تغییردهد و هرکس و هر مفهوم را سر جای خود بنشاند.

وی ادامه داد: ایمان دارم در این سال، ملت ایران، جوانان ایران و جوانان آذربایجان خروش الهی تاریخ‌ساز برمی‌آورند و با خلق حماسه عظیم، انقلاب و ملت ایران را در مسیر درست کمال و پیشرفت و رسیدن به قله‌ها قرار می‌دهند و اگر عمری باشد منتظر دیدار شما در روز حماسه سیاسی هستم.

رییس‌جمهور گفت: من هم با جوانان هم‌نظرم که جوانان آذربایجان، فرزندان برومند باکری‌ها و قهرمانان این دیار هستند و مثل آنها حماسه‌ساز هستند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه یک ملت در مسیر تعالی خود به موانعی از سوی دشمن و حیت موانع طبیعی برخورد می‌کند و خیلی اوقات حقایق جابه‌جا می‌شود و راه گم می‌شود، افزود: در این صورت دسترسی به هدف سخت جلوه می‌ کند و عده‌ای از حرکت باز می‌مانند.

وی با تاکید بر اینکه حماسه یعنی اقدام عالمانه، شجاعانه و مومنانه‌ هدفمند برای تغییر شرایط به نفع یک ملت، تصریح کرد: ممکن است سال‌ها طول بکشد تا موانع به طور طبیعی از راه برداشته شوند و در طول مسیر، راه گم شود اما حماسه کارهای بزرگ را در یک مقطع کوتاه به انجام می‌رساند و حماسه یعنی باز کردن راه برای حرکت به سمت قله‌ها.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه گاهی حماسه را یک نفر، یک گروه و یک ملت کلید می‌زنند، تصریح کرد: امروز شرایط کشور و شرایط بین‌الملل نیازمند یک حماسه است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: بعد از یک راه طولانی چند هزار ساله، بشر به نقطه‌ عطف ودوره‌ی سرنوشت‌ساز رسیده است چون همه‌ اندیشه‌ها تجربه شده و همه‌ مدعیان فرصت عمل پیدا کرده و همه‌ مکاتب آزمایش شده و به پایان راه رسیده‌اند و امروز جهان نیازمند راه جدیدی است و برای باز کردن این راه نیازمند حماسه هستیم.

وی با بیان اینکه 34 سال قبل در ایران حماسه‌ای عظیم اتفاق افتاد، گفت: یک مانع بزرگ مقابل ملت ایران بود و خوش‌بین‌ترین سیاستمداران دوره‌ مبارزه سنگین و خونباری را پیش‌بینی می‌کردند و بلوک شرق و غرب، قدرت‌های افسانه‌ای شده بودندکه همه‌ ملت‌ها اراده‌ آنها را باور کرده بودند اما در آن شرایط مردی آسمانی و الهی آمد که دلش مالامال از عشق به انسان‌ها بود و امری را که محال به نظر می‌آمد در عرض چند ماه محقق کرد و مانع سنگینی را از پیش پای ملت برداشت.

رئیس‌جمهور تاکیدکرد: انقلاب اسلامی یک حماسه بود و جوانان میدان‌دار آن حماسه بودند.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی و تنها بودن ملت ایران در آن شرایط اظهار کرد: رسانه‌ای در عالم، نظر و فریاد ملت ایران را منتشر نمی‌کرد و همه‌ شیطان‌ها می‌خواستند ریشه‌ ملت ایران بخشکد اما دفاع مقدس یک حماسه بود و شرایط بین‌الملل را به نفع ملت ایران عوض کرد.

وی با بیان اینکه امروز هم مستکبران و بدخواهان و کوته‌بینان از حرکت جهشی ملت ایران در تمام عرصه‌ها نگران هستند، تصریح کرد: تمام مستکبران بسیج شده‌اند توقفی در حرکت ملت ایران ایجاد کنند و با جنگ روانی سنگین، موضوع و جهت حرکت را عوض کنند و ملت را دچار تردید و توقف کنند، پس نیازمند حماسه هستیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حماسه یعنی عبور از خطوط فرضی شیطان‌ساخته و شکستن حصار خیالی باطل که توسط دشمنان بشریت ترسیم می‌شود، افزود: جهان امروز نیازمند پاکی، مهربانی و همدلی است. پس همه باید دست به دست هم دهند برای ساختن عدالت و کمال انسان و موتور محرکه‌ای که می‌تواند 7 میلیارد نفر را بسیج کند، ملت ایران است. شیاطین بسیج شده‌اند تا این موتور حرکت نکند و انسان‌ها مایوس شوند.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: جنگ روانی دشمن سخت‌تر از جنگ فیزیکی و اقتصادی است و امروز نیازمند یک حماسه خط‌شکن و اقدام ملی هستیم و همه‌ باورها و مناسبات را باید به نفع ملت ایران، توحید و عدالت عوض کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برپایی حماسه سیاسی نیازمند هوشمندی، دل پاک و عاشق و آمادگی برای زدن به خطوط فرضی دشمن است، خاطرنشان کرد: معلوم است قشری از ملت که این ویژگی را در خود ذخیره کرده است، جوانان هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز انتخابات یعنی آزاد شدن انرژی عظیم ملت و حضور 50 میلیونی مردم و رای بالا آوردن رئیس‌جمهور همه‌ مناسبات را تغییر خواهد داد؛ چون اراده و خواست انسان است که همه‌ معادلات را رقم می‌زند، نه سلاح و حساب بانکی.

به گزارش ایسنا، در این مراسم قبل از صحبت های رئیس‌جمهور، دو تن از جوانان نخبه آذربایجان غربی به نمایندگی از جوانان حاضردر این مراسم سخنرانی کردند و هنگامی که سرود «ما می‌توانیم» توسط گروه سرود هنری به دو زبان فارسی و ترکی خوانده شد، جمعیت حاضر در مراسم به همراه رئیس‌جمهور و دیگر مقامات حاضر در این مراسم به پا خاستند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را تکان دادند.

بر اساس این گزارش، «احمدی، مشایی، دو یاور ولایی»، «احمدی دلاور، پیرو خط رهبر»، «چپ، راست، کارگزار، علیه خدمتگزار» و «چپ، راست، کارگزار، علیه اسفندیار» شعارهایی بودند که در این مراسم سر داده شد.

همچنین دختر خردسالی که با لباس محلی در این مراسم حضور داشت به احمدی‌نژاد سلام کرد و مورد محبت او قرار گرفت.

۱۳۹۲/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...