نسخه چاپی

روایت عبدی از بازنده‌های انتخابات

عباس عبدی می‌گوید كسانی كه در انتخابات شفاف عمل نمی‌كنند ممكن است ببازند.



عباس عبدي مي‌گويد کساني که در انتخابات شفاف عمل نمي‌کنند ممکن است ببازند.
وي درمصاحبه با نشريه پنجره و درباره مواضع افرادي مانند هاشمي درتأييد و تکذيب نامزدي گفت:‌ گويي اين يک نوع بازي است که همه دوست دارند دستشان خوانده نشود، در حالي که در سياست مدرن انتخاباتي اين حرف‌ها مطرح نيست و همه بايد رو بازي کنند. از شش ماه پيش آدم‌ها، حرف‌ها، موضوع چالش‌ها معلوم است و چيز پيچيده‌اي هم وجود ندارد ولي اين طور که پيش مي‌رود تا ثانيه آخر روز ثبت‌نام نامزدها که هيچ، حتي بعد از آن هم گويا نبايدمشخص شود که چه کسي و چه طوري وارد صحنه مي‌شود.

بعضي‌ها فکر مي‌کنند اين زرنگي است، ولي در عالم سياست مطلوب نيست، چون آن موقع ممکن است همه ببازند. به اين دليل واقعا شنيده‌ها را قبول ندارم چون بسياري از آقايان حرف‌هاي واقعي خود را حتي به اطرافيان‌شان هم نمي‌زنند. مثلا يک نفر مي‌گويد که فلاني به من گفت که نامزد نمي‌شوم. اين گفته حتي اگر به درستي شنيده شده باشد من باور نمي‌کنم که گوينده مقصودواقعي خود را گفته است، چه بسا آن فرد مي‌خواهد اين پيام را بدهد که من نمي‌آيم، بعد کاري ديگر انجام دهد.

وي درباره احتمال نامزدي خاتمي گفت: به طور کلي معتقدم نامزدي آقاي خاتمي بسيار بعيد است.
عضو مستعفي حزب مشارکت درباره هاشمي نيز گفته است: به چند دليل اصل بر نيامدن است؛ يکي اينکه سن آقاي هاشمي بالاست، او 79 يا 80 سال دارد وبه لحاظ فيزيکي تحرک برايش خيلي سخت است. دوم اينکه شخصيت ايشان متناسب با انتخابات بعد از دوم خرداد 76 نيست. يک شخصيت نخبه‌گرايانه دارد که در پاليتي بيشتر مطرح است و اينکه برود اين طرف و آن طرف از مردم راي بگيرد برايش جذاب نيست.

او مي‌افزايد: اگر آقاي هاشمي بيايد شخص ايشان موضوع اصلي انتخابات خواهد بود، وزن و وضعيت سياسي آقاي هاشمي اين طور نيست که بتواند در يک بازي وارد شود و همانند ديگر نامزدها يک طرف بازي باشد، بلکه خوداو موضوع بازي مي‌شود و اين ضعف ايشان است، اما شايد آقاي هاشمي توجه کافي به اين مسئله نمي‌کند. او خودش به موضوع انتخابات تبديل مي‌شود تاآنکه يک طرف انتخابات باشد. مثلا ايشان اصلا نمي‌تواند مانند ديگر نامزدها راجع به اقتصاد نظر دهد، بلکه خود تبديل به موضوع انتخابات مي‌شود.

۱۳۹۲/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...