نسخه چاپی

توصیه آیت‌الله نوری همدانی به اصولگرایان

یكی از مراجع تقلید شیعیان از كاندیداهای اصولگرا خواست قبل از آنكه مردم حماسه سیاسی را با حضور خود در انتخابات خلق كنند، با انتخاب یك نفر زمینه‌های بروز حماسه سیاسی را پیشاپیش فراهم كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، شامگاه یکشنبه در دیدار علی اکبر ولایتی با بیان اینکه امروز کشور نیازمند قهرمان و پهلوان دارد، با اشاره به سوابق علمی و اجرایی دکتر ولایتی اظهار داشت: بنده صحبت‌های شما در عرصه‌های مختلف از جمله تاریخ و سیاست را گوش کرده و کتاب‌های شما را مطالعه می‌کنم و به این امر باور دارم که نگاه شما به مسائل مختلف نگاه ریشه‌ای و اصولی است.

وی با بیان اینکه ریشه‌ای فکر کردن و عمیق و دقیق بودن یکی از ارزش‌های مهم اسلامی است، عنوان کرد: در قرآن کریم 300 مرتبه از تدبیر و تفکر در امور مختلف بیان شده ما نیز امروز به کسانی نیاز داریم که ریشه‌ای فکر کرده و با بصیرت، مشکلات را درک و حل کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه به ویژگی‌ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ولایتمداری، شجاع بودن، متفکر و مدیر بودن و عاقلانه کار کردن از ویژگی‌های رئیس جمهور است.

داشتن سابقه جبهه برای اداره کشور کافی نیست

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: برخی از کاندیداها وقتی پیش ما می‌آیند از سوابق جبهه و جنگ خود تعریف می‌کنند و برخی از آنها نیز عضوی از بدن خود را هم در جنگ از دست داده‌اند اما باید توجه داشت که تنها داشتن سابقه جبهه برای اداره کشور کافی نیست.

وی از کاندیداهای اصولگرا خواست تا قبل از آنکه مردم حماسه سیاسی را با حضور خود در انتخابات خلق کنند، کاندیداها با توافق با یکدیگر و انتخاب یک نفر زمینه‌های بروز حماسه سیاسی را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است را پیشاپیش فراهم کنند.

این مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: اصولگرایان باید بین خود، کسی را که شایستگی بیشتری دارد انتخاب کنند و سایرین نیز نباید خود را کنار بکشند و باید او را در اداره کشور یاری کنند و بازوی وی باشند.

تشدت آرا به نفع کشور نیست

وی تصریح کرد: ملت ایران در عرصه‌های مختلف از جمله صحنه جنگ، ولایتمداری خود را نشان داده است و امروز نیز کاندیداها باید دور هم بنشینند و فرد سزاوار و کسی که امتحان خود را در عرصه مدیریت پس داده باشد را انتخاب کنند چرا که تشدت آرا به نفع کشور نیست و باید آرای کشور در یکجا متمرکز شود.

نقش مراجع در رسیدن به نتیجه مشترک بین اصولگرایان تعیین کننده است

در ابتدای این دیدار دکتر علی اکبر ولایتی در سخنان کوتاهی با اشاره به نقش علما و مراجع در طول تاریخ و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امروز نیز نقش علما و مراجع در رسیدن به نتیجه مشترک بین اصولگرایان تعیین کننده است.

ولایتی همچنین به روند تشکیل ائتلاف سه گانه اشاره کرد و ابراز داشت: امیدواریم در نهایت دولتی مقتدر در دور اول انتخابات سرکار آید و مشکلات موجود را علاج کند چراکه مواردی مانند مشکلات معیشتی، ضعف‌های اقتصادی و اصلاح روابط خارجی به علاج فوری نیاز دارد و دولت آینده وظایف سنگینی بر عهده دارد.

در پایان دیدار نیز آیت الله نوری همدانی از ولایتی دعوت کرد تا به صورت خصوصی مذاکراتی را با هم داشته باشند.

۱۳۹۲/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...