نسخه چاپی

ردپای موساد در نبش قبر صحابه پیامبر (ص)

هر روز كه از جنگ داخلی سوریه می گذرد خطوط قرمز بیشتری شكسته می شود و یكی از این خطوط قرمز هتك حرمتی است كه به آرامگاه حجر بن عدی از صحابه حضرت رسول الله(ص) و یار امیرالمومنین(ع) در حومه دمشق صورت گرفت.


به گزارش نما به نقل از سیاست ما، هر روز که از جنگ داخلی سوریه می گذرد خطوط قرمز بیشتری شکسته می شود و یکی از این خطوط قرمز هتک حرمتی است که به آرامگاه حجر بن عدی از صحابه حضرت رسول الله(ص) و یار امیرالمومنین(ع) در حومه دمشق صورت گرفت و ضمن تخریب آرامگاه بقایای جسد آن یار وفادار پیامبر (ص )نیز از قبر بیرون کشیده شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته است .

بر این اساس هیچ تردیدی باقی نمی ماند که یکی از اهداف عاملان این اقدام ضد دینی و تحریک آمیز تعمیق فتنه مذهبی در سوریه است و سوژه اخیر نیز به گونه ایی انتخاب شده که از یکسو با یاد آوری حوادث تلخ و باز کردن زخم های گذشته به اختلافات مذهبی تعمیق ببخشد و از دیگر سو شیعیان را تحریک و به اقدام تلافی جویانه وادار سازد .

با توجه به اینکه همزمان با این اقدام که احساسات شیعیان را جریحه دار کرده است،کشتاری در مناطق روستایی بانیاس صورت گرفت که سنی مذهب بودند لذا این احتمال تقویت می شود که گویا طرف سومی هم در درگیری های فرقه ای و مذهبی در سوریه فعال است و به گونه ایی صحنه درگیری ها را مدیریت می کند که دو طرف اصلی درگیر یعنی علوی ها و سنی ها را بیش از پیش به یکدیگر بدبین سازد و آتش درگیری ها و خشونت های مذهبی میان آنها را شعله ورتر سازد .

این طرف سوم نمی تواند کسی جز عوامل رژیم صهیونیستی باشد. به لحاظ اینکه این رژیم از همان ابتدای اشغال فلسطین واحد جدیدی را در ارتش ایجاد کرده که هدفشان انجام ماموریت در داخل کشورهای عربی است . این واحد از اعراب اسرائیلی انتخاب می شوند و به لهجه های مختلف عربی تکلم می کنند به گونه ایی که در شرایط عادی قابل شناسایی نیستند .

البته این به مفهوم نادیده گرفتن نقش القاعده و گروههای تکفیری در دامن زدن به فتنه مذهبی در سوریه نیست بلکه بیانگر این است که این گروهها به آلت دست موساد تبدیل شده اند و در عین حال نشان دهنده نوعی همکاری و ائتلاف نانوشته اسرائیلی و عربی است که دربحران سوریه شکل گرفته است . اماعلت اینکه چرا در این مقطع زمانی تلاش ها برای شعله ورتر کردن آتش فتنه مذهبی در سوریه افزایش یافته است چند عامل را می توان ذکر کرد.

نخست اینکه جمهوری اسلامی ایران چندی پیش میزبان دورتازه ای از نشست های بیداری اسلامی با حضور علمای جهان اسلام بود که در آن تلاش های جدی برای مقابله با فتنه مذهبی در خاورمیانه بعمل آمد و بر همین اساس به نظر می رسد عاملان این فتنه ازبه نتیجه رسیدن این تلاش ها به وحشت افتاده و با شدت بخشیدن به تلاش های تفرقه افکنانه خود کوشیده اند آن را در نطفه خفه کنند.

عامل دیگر این است که در چند روز گذشته ائتلاف عربی و اسرائیلی خیلی تلاش کرد تا دولت اوباما رابه دخالت نظامی در سوریه برای یکسره کردن کار تشویق و مجبور کند اما موفق نشد و علیرغم اینکه برخی از عوامل دولت اوباما همچون چاک هیگل در برخی موارد سیگنال های مثبت از خود نشان دادند اما بلافاصله شخص اوباما وارد عمل شد و ورود نظامی به سوریه را رد کرد.از این دید تشدید آتش فته مذهبی در سوریه از سوی ائتلاف اسرائیلی –عربی می تواند حاوی پیام به دولت اوباما نیز باشد .

همچنین باتوجه به اینکه در روزها و هفته های اخیر ارتش سوریه به موفقیت های چشمگیری در عملیات میدانی دست یافته اند ،از اینرو این احتمال نیز قوت گرفته است شعله ورتر کردن آتش فتنه مذهبی در کنار طرح شائبه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان و همچنین از سرگیری حملات تروریستی در دمشق واکنشی به این شکست ها و ناکامی های اخیر مخالفان باشد و این نشان می دهد که آنها برای تامین مقاصد خود از هیچ تلاشی ولو روی آوردن به جنگ کثیف فروگذاری نمی کنند .

۱۳۹۲/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...