نسخه چاپی

آيت‌الله مقتدايي

ارتباط وهابیان با مسلمانان ارتباطی انحرافی است

رئیس شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: ارتباط وهابیان با مسلمانان، ارتباطی انحرافی است؛ آنها بهترین وسیله و ابزار برای استكبار جهانی و البته مزدورانی در دست استكبار هستند كه اهداف آنها را دنبال و پیاده‌سازی می‌كنند.

به گزارش نما آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به هتک حرمت به حرم مطهر حجر بن عدی و جعفر طیار از صحابه معروف حضرت رسول(ص) گفت: این هتک حرمت یک جریانی است که استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در مقام مقابله با اسلام ایجاد کرده‌اند و به این وسیله می‌خواهند فتنه‌ای را میان کشورهای اسلامی ایجاد کنند.

وی عنوان داشت: استکبار بهترین وسیله‌ای که برای اعمال این سیاست پیدا کرده این گروه تکفیری یعنی وهابیت است، آنها کسانی هستند که برادران اهل تسنن و شیعه، هیچ کدام آن‌ها را قبول ندارند و با وجود اینکه وهابیان ادعای اسلام دارند اما بر اساس اعتقاد ما آنها مسلمان نیستند.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسی که ریختن خون مسلمان و شیعه را مباح می‌داند و مفتی آنها عملا فتوا می‌دهند که ریختن خون شیعه جایز است، چهره اسلام را خشن و توأم با خشونت نشان می‌دهند.

وی یادآور شد: ارتباط وهابیان با مسلمانان، ارتباطی انحرافی است؛ آنها بهترین وسیله و ابزار برای استکبار جهانی و البته مزدورانی در دست استکبار هستند که اهداف آنها را دنبال و پیاده سازی می‌کنند.

مقتدایی اظهار داشت: علما در تاریخ نوشته‌اند که همواره قبر «حجر» مشهور بوده است، یعنی 800 سال قبل قبر این شهید بزرگوار محل رفت و آمد بوده و مردم احترام زیادی به او قائل بودند و با اینکه تعداد زیادی از علمای اهل تسنن و برادران سنی در آنجا زندگی می‌کردند برای این قبر احترام خاصی قائل بودند.

وی گفت: اما اینکه این طور به قبر حجر اهانت کرده و آن را تخریب کنند و پیکرش را ببرند، پیداست که دست دیگری در کار است. باید مسلمانان با هم متحد بوده و در محکومیت این جنایات ساکت ننشینند.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: مسلم است که در ارتکاب این اقدام شنیع، ابرقدرت‌ها برای ایجاد فتنه تلاش می‌کنند. بنابراین مسلمانان باید هوشیار بوده، فریب این فتنه‌گری‌ها را نخورند. همچنین شایسته است وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی حفظ شود و اختلافاتشان نیز به حداقل برسد.

۱۳۹۲/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...