نسخه چاپی

پشت‌پرده‌شایعه محاصره‌حرم‌حضرت‌رقیه(س)

پس از انتشار این پیامك، یكی از مسئولان و متولیان آستان مقدس حضرت رقیه (س) با سایت شیعه‌آنلاین تماس گرفته و ضمن تكذیب مضمون پیامك اخیر، پشت پرده و علت انتشار این‌گونه پیامك‌ها را عنوان كرده است.

از ساعاتي پيش شايعه اي در شبکه پيامکي کشور دست به دست مي شود که حاکي از محاصره حرم حضرت رقيه(س) به دست وهابیون است؛ شايعه اي که البته دروغي بيش نيست زيرا تروريست هاي سلفي و تکفيري، بيشتر در شهرهاي دورافتاده و صدها کيلومتر دورتر از دمشق فعاليت هاي پراکنده دارند و دسترسی آنان به مرکز پايتخت در شرايط کنوني محال است.

حرم حضرت رقيه(س) بر خلاف منطقه زينبيه و حرم حضرت زينب(س) که تا حدودي در حومه شهر دمشق واقع است و برخي خطرات آن را تهديد مي کند، دقيقاً در بازار منطقه قديمي مرکز شهر و نزديک مسجد جامع اموي قرار دارد که امن ترين نقطه سوريه به شمار مي آيد که در کنترل کامل ارتش و نيروهاي امنيتي سوريه و گردان حضرت اباالفضل العباس(ع) قرار دارد.

اگرچه قرائت دعا و قرآن و نذر و نياز براي رهايي اماکن مقدسه در کشور سوريه از خطر تعرض گروهک هاي تکفيري، عملي لازم و خداپسندانه است اما پيامک شايعه محاصره حرم حضرت رقيه(س) که با چاشني نذر و قرائت برخي سوره هاي قرآن و ادعيه خاص همراه است، دروغي است که طي ساعات اخير در شمارگان چند ميليوني در شبکه تلفن همراه کشور دست به دست مي شود و منبع توليد اين شايعه هم مشخص نيست.

اين در حالي است که هيچ رسانه و منبع موثقي تا کنون چنين خبري مخابره نکرده و طبق اطلاعات دريافتي خبرنگار مشرق، هيچ گونه خطري، حرم مطهر حضرت رقيه (س) را تهديد نمي کند و اين آستان مقدس در امنيت کامل قرار دارد.

پشت پرده پیامک درباره حرم حضرت رقیه (س)

پس از انتشار این پیامک، یکی از مسئولان و متولیان آستان مقدس حضرت رقیه (س) با سایت شیعه‌آنلاین تماس گرفته و ضمن تکذیب مضمون پیامک اخیر، پشت پرده و علت انتشار این‌گونه پیامک‌ها را عنوان کرده است.

وی در این‌باره گفته است: هر از چند گاهی یک بار پیامکی با مضمون تهدید و یا به خطر افتادن حرم حضرت رقیه (س) در میان مردم به طور گسترده منتشر می شود. تا به حال منبع اصلی ساخت و انتشار این پیامک‌ها مشخص نشده اما به نظر می‌رسد وهابیون دست به چنین اقدامی می‌زنند.

وی در مورد علت ساخت و انتشار این پیامک‌ها نیز اظهار کرده است: حرم حضرت رقیه (س) تنها حرم مطهری است که در خارج از خاک جمهوری اسلامی ایران به طور کامل توسط گروهی ایرانی اداره می‌شود و در واقع ایرانیان متولی آن هستند و دست‌اندرکاران آستان مقدس به شمار می‌روند.

این عضو آستان مقدس حرم حضرت رقیه (س) در ادامه افزوده است: بدون شک وهابیون از اداره شدن آستان مقدس حرم حضرت رقیه (س) توسط ایرانیان ناراحت و ناراضی هستند و مایلند که مدیریت این مکان از دست ایرانیان خارج شود. از همین رو هر از چند گاهی چنین پیامک‌هایی را ساخته و به طور گسترده منتشر می‌کنند تا به افکار عمومی القاء کنند که به خطر افتادن حرم حضرت رقیه (س) به خاطر ضعف در مدیریت است؛ لذا باید دست‌اندرکاران و متولیان آن تغییر یابند.

وی در پایان خاطرنشان کرده است: به رغم وضعیت نسبتا نامناسب امنیت در دمشق اما زائران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دلباختگان این بانوی سه ساله همچنان به زیارت حرم حضرت رقیه (س) می‌روند و آستان مقدس هم مانند گذشته و به طور طبیعی برنامه‌های فرهنگی خود را دنبال و برگزار می‌کند که این مساله، خشم وهابیون را برانگیخته است.

۱۳۹۲/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...