نسخه چاپی

تكذیب ادعای انهدام انبار سلاح‌های ایرانی در سوریه

معاون ستادكل نیروهای مسلح با رد تبلیغات رسانه‌های غربی و صهیونیستی درباره هدف قرار گرفتن انبار سلاح‌های ایرانی در سوریه، گفت: اینگونه خبرها بیشتر جنبه پروپاگاندا و عملیات روانی دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار سید مسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، گفت: اصولاً خوی رژیم صهیونیستی تجاوزگری است، در تشدید این خصلت و این ویژگی، بعضی از کشورهای منطقه دخالت دارند که در برابر مردم و تاریخ محاکمه خواهند شد؛ ما امروز با رژیم‌های سلطه مواجه هستیم که در سلسله مراتب فراماسونری بین‌المللی و رژیم‌های ابر سرمایه داری جهانی قرار دارند، این رژیم‌ها اصولاً منافعشان در ایجاد تنش، چالش و احیاناً جنگ افروزی در سایر کشورها است.

وی افزود: امروز آمریکا در راس این هرم تجاوزگری و زیاده خواهی سعی می‌کند با یارگیری از سایر کشورها، منافع نامشروع خود را توسعه دهد و به نظر می‌آید آنچه امروز در منطقه و در سوریه روی می‌دهد از این دایره خارج نیست؛ قطعاً اتفاقات سوریه و جنگی بین مسلمانان با هدایت آمریکا و صهیونیسم بین الملل رخ داده است؛ همه اینها باعث شده که کشورهایی که جز تجاوز و اشغال سایر سرزمین‌ها چیزی در کارنامه ندارند، زمینه را برای تشدید اقدامات خصمانه خود مناسب ببینند؛ دخالت‌های گاه و بیگاه صهیونیست‌ها در سوریه و لبنان و سرزمین فلسطین همه از همین فرمول تبعیت می‌کنند.

جزایری با رد تبلیغات رسانه‌های غربی و اسرائیلی درباره هدف قرار گرفتن انبار سلاح‌های ایرانی در سوریه، گفت: در شرایط امروز دولت و مردم سوریه به لحاظ قدرت نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و به لحاظ قدرت معنوی دارای اقتدار لازم هستند و در برابر طیف وسیعی از متجاوزین مقاومت می‌کنند؛ ارزیابی میدانی حاکی از موفقیت و پیشرفت ملت و دولت سوریه و عقب نشینی های دشمنان است.

معاون ستادکل نیروهای مسلح افزود: دولت سوریه اصولا نیازی به حمایت تسلیحاتی ایران ندارد، اینگونه خبرها بیشتر جنبه پروپاگاندا و عملیات روانی دارد. دشمنان سوریه تلاش می کنند مقاومتی که در سوریه شکل گرفته است را به بقیه کشورها نسبت دهند؛ اما واقعیت این است که مردم و دولت سوریه جانانه ایستاده اند و از کیان و کشور و اقتدار خود دفاع می کنند.

وی با تاکید بر قدرت مقاومت در منطقه، افزود: خوشبختانه امروز مقاومت به حدی از بلوغ و توانایی رسیده که به طور خودکفا می تواند در برابر هرگونه تجاوز به خوبی از خود دفاع کند؛ آنچه که حماس به وسیله آن توانست از خود دفاع کند یا پتانسیل نظامی حزب الله لبنان تماما تولیدات داخلی است؛ انتساب توانمندی های مقاومت به سایر کشورها عملیات روانی است که در دستور کار دشمنان مقاومت قرار دارد و به نظر می آید در آینده تشدید شود.

وی قدرت مقاومت را دلیل حمله اسرائیل به سوریه دانست و گفت: این امر در درجه اول به دلیل اقتدار مقاومت و درماندگی و استیصالی است که دشمنان سوریه با آن مواجه هستند. این گونه اقدامات نمی تواند هیچگونه تاثیری در سرنوشت منطقه داشته باشد به منزله سنگ پراکنی هایی است که شخص یا اشخاص دیوانه به آن دست می زنند؛ الان مردم و دولت سوریه بیش از 2 سال است که در برابر طیف قابل توجهی از دشمنان قرار دارند و آمریکا و سایر کشورهای خصم و نیز ارتجاع منطقه هر اقدامی که توانستند علیه سوریه انجام دادند؛ هم اکنون منطقه ما متاسفانه با بزرگ‌ترین تروریسم دولتی در تاریخ معاصر مواجه است و شما هیچ کشور و منطقه ای را در سده اخیر سراغ ندارید که اینچنین گرفتار تروریسم دولتی شده باشد.

جزایری ادامه داد: سرکرده این طیف آمریکا است و برخی از کشورهای ثروتمند منطقه به همراه کشورهای که دارای پتانسیل نظامی قابل توجهی هستند همه دست به دست هم علیه یک کشور شورش و فتنه کرده اند؛با این وجود چون خواست مردمی برخلاف این جریان است، سوریه توانسته ایستادگی کند و قطعا آینده از آن مردم مقاوم سوریه خواهد بود.

معاون ستادکل نیروهای مسلح، رژیم صهیونیستی را رژیمی آدم کش و کودک کش خواند و گفت: در جریان حمله به لبنان و غزه همه جهانیان دیدند که چه تعداد کودک و انسان های بیگناه کشته شدند؛ در برابر این خصلت وحشیانه چه باید کرد؟ زمانی که منطقه ما به این درک واحد برسد که باید در برابر این دشمن خونخوار با وحدت نظر مبارزه کرد، اینگونه تجاوزات فروکش خواهد کرد.

وی افزود: در صورت وجود اختلاف یا اقدام نظامیِ سخت یا نیمه سخت و حتی اقدامات نرم کشورهای منطقه علیه یکدیگر، دشمنان بیگانه قطعا سوء استفاده می کنند؛ دشمنان بزرگ ما مثل آمریکا و اسرائیل از این منطقه چه می خواهند؟ اسرائیل ماندگاری حاکمیت نامشروع خود را می خواهد، اما مردم منطقه این را نمی خواهند و اگر دولت های منطقه با مردم همراهی کنند، اسرائیل به سرعت نابود خواهد شد.

جزایری در ادامه گفتگو با شبکه العالم گفت: آمریکا به دنبال تصاحب نفت و منابع انرژی منطقه و دست اندازی به بزرگترین آبراه جهانی است؛ آمریکا در صورتی می تواند به این خواسته ها برسد که دولت های منطقه با او همراهی داشته باشند و متاسفانه واقعیت تلخ منطقه ما اینگونه است؛ اما درعین حال جرقه های امید روزبه روز بیشتر می شود و مقاومت و انقلاب اسلامی جایگاه خود را در میان مسلمانان و آزادگان باز می کند.

جزایری افزود: همه برآوردها نه تنها برآوردهای ما، بلکه برآورد نخبگان آمریکایی و اروپایی حاکی از آن است که دوران حاکمیت ظالمانه آمریکا و اسرائیل کوتاه خواهد بود و به زودی تغییرات اساسی را در منطقه شاهد خواهیم بود.

وی درباره پاسخ ایران، حزب الله و دولت سوریه به حمله رژیم صهیونیستی، گفت: هیچ کس نباید در این مساله تردید داشته باشد که مقاومت اجازه پیشرفت رژیم صهیونیستی را در منطقه نخواهد داد. برآورد عملیاتی ما در صحنه گویای پیروزی ها و موفقیت های جبهه مقاومت است؛ جمهوری اسلامی ایران به دلیل اشراف بر اوضاع منطقه برداشت روشنی از منطقه دارد و برنامه هایی که بتواند مقاومت را توسعه و استمرار دهد در دستور کار است.

وی افزود: دشمنان فکر نکنند با اقدامهای تروریستی و حتی اقدامات گسترده نظامی قادر خواهند بود در صفوف منطقه خللی ایجاد کنند، جمهوری اسلامی ایران و تمام طرفهایی که دل در گروی مقاومت منطقه دارند، اجازه پیشروی را به دشمن نخواهند داد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: اتفاقات کنونی صحنه سوریه متاسفانه آتش این فتنه را بیش از گذشته شعله‌ور می‌کند و کشورهای منطقه قطعا از این آتش افروزی دچار زیان خواهند شد و آنچه در پایان باقی می ماند، از یک طرف پیروزی نهایی مقاومت است و از سوی دیگر کشورهای پشتیبان فتنه بزرگ در سوریه باید در برابر تاریخ به خاطر خسارات وارده به کشورهای منطقه پاسخگو باشند.

وی درباره احتمال تکرار چنین حملاتی، گفت: دولت سوریه و مقاومت پاسخ خواهد داد، چنانچه کسانی مایلند این آتش افروزی شعله‌ورتر شود، می توانند به این اقدامهای خصمانه شان ادامه دهند.

جزایری درباره رزمایش آمریکا و همپیمانانش در خلیج فارس، گفت: آمریکاییان در گذشته نیز سعی کردند چنین رزمایش هایی را برگزار کنند که البته چندان موفق نبودند، جمهوری اسلامی ایران بارها رزمایشهای مختلفی در مناطق آبی خود با اقتدار و موفقیت برگزار کرده است، اصولا اختیار و مدیریت تنگه هرمز به عهده جمهوری اسلامی ایران است، آمریکاییان با اقدامهایی از این قبیل، تلاش می کنند نوعی آرامش به دوستانشان در قبال داستان کاذب ساخته خود که همان ایران هراسی و اسلام هراسی در منطقه و سایر مناطق جهان است، بدهند.

جزایری ادامه داد: بنابراین از یک سو ایران هراسی ایجاد کردند، در حالی که ایران بارها اعلام کرده موضع مسالمت آمیزی درباره همسایگانش دارد؛ تمام نخبگان جهان و منطقه، مسلمانان آزاده خاورمیانه و خلیج فارس، به این امر کاملا واقفند و می دانند ایران هراسی، شیعه هراسی و اسلام هراسی یک عملیات روانی در بستر جنگ نرم آمریکایی ها است.

معاون ستاد مشترک نیروهای مسلح، گفت: آمریکاییان از یک طرف ایران هراسی به راه می اندازند و از سوی دیگر می گویند چگونه با ایران هراسی برخورد کنیم، لذا دست به اینگونه رزمایشها می زنند، این رزمایش کاملا معمولی است، هیچ نکته نو و بدیعی در آن نمی باشد، بعید می دانم از تاکتیکهای نوین برخوردار باشد و بیشتر جنبه سرگرمی و زمینه سازی برای غارت اموال کشورهای منطقه به وسیله فروش سلاحهایی است که چه بسا برخی از آن هرگز مورد استفاده قرار نمی گیرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برآورد ما مبتنی بر اطلاعات دقیق نشان می دهد گرچه غربی ها به ویژه آمریکا تلاش می کنند این رزمایش را به عنوان یک اقدام بزرگ جلوه دهد، اما این رزمایش معمولی ،سطحی، کاملا ضربه پذیر و آسیب پذیر است. کلیه تحرکات در خلیج فارس، خاورمیانه و آبهای سرزمینی و بین المللی اطراف ایران در رصد و اشراف اطلاعاتی ما است، این رزمایش در راستای کسب منافع بیشتر برای آمریکا و کشورهای سازنده سلاح و همچنین عملیات روانی و جنگ نرم است.

وی افزود: بارها اعلام کردیم آمریکاییان باید تحرکات و ارتباطاتشان را در خلیج فارس اطلاع رسانی کنند و مبتنی بر چارچوب ها و قواعد بین الملل حرکت کنند در غیر این صورت چه بسا ممکن است دچار مشکل شوند، خوشبختانه نیروهای نظامی ما در منطقه تسلط و اشراف دارند، ما اخیرا با مشکل ویژه ای برخورد نکرده ایم.

جزایری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که اصل، بر باز نگه داشتن تنگه هرمز و امنیت کامل آن و تردد امن کشتی ها است که این امر مبتنی بر منافع عمومی و جهانی می باشد با این حال ایران بارها اعلام کرده است که حضور نیروهای نظامی خارجی از جمله آمریکائی چه بسا باعث ایجاد تنش و خلل در این امر اساسی شود.

وی تاکید کرد: پیشنهاد همیشگی ما این است که آمریکائی ها این منطقه را باید ترک کنند و امنیت منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه تأمین بشود بنابراین احتمال به هم خوردن وضعیت منطقه به علت حضور نظامی آمریکا وجود دارد در عین حال ایران تلاش می کند که این منطقه امن باشد و امنیت منطقه استمرار داشته باشد مگر اینکه منافعش با خطر مواجه شود. اگر منافع ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز به خطر بیفتد، سناریوهای از پیش تعیین شده را اتخاذ خواهد کرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: برخلاف ادعاها؛ در سوریه چیزی به عنوان جنگ شیعه و سنی وجود ندارد. در واقع گروه‌هائی در سوریه فعالیت می کنند که این گروه ها نه شیعه هستند و نه سنی و نه مسلمان هستند و فجیع‌ترین جنایات را در این کشور مرتکب می شوند. از طرف ایجاد نفاق و بهره برداری از اختلاف و تنش در جامعه یک حادثه حزن انگیز تاریخی در خیلی از کشورها و مناطق از جمله منطقه خاورمیانه است.

جزایری گفت: متخصص ایجاد تنش و اختلاف بین کشورها و جوامع، انگلیسی ها بودند و تاریخ انگلیس مملو از این گونه توطئه ها و اقدامات شرم آور است. آمریکائی ها امروز پا جای پای انگلیسی ها گذاشته اند و از تجارب تفرقه افکنی انلگیس میان ملت ها و کشورها استفاده می کنند. متأسفانه برخی حکام عرب و کشورهای مرتجع منطقه مجری توطئه های انگلیس و آمریکا هستند که این امر عواقب ناگواری برای کشورهای منطقه به همراه دارد.

وی افزود: مردم مسلمان منطقه با همدیگر در صلح و صفا زندگی کرده اند و مایل هستند در صلح و صفا زندگی کنند شیعه و سنی در کنار هم مدتهای مدید زندگی مسالمت آمیز داشته اند. از زمانی که اسلام مجددا قدرت گرفت و انقلاب اسلامی ایران توانست روحی جدید در میان مسلمانان جهان بدمد که از آثار این انقلاب، انقلابات جدید منطقه خاورمیانه و برخی کشورهای آفریقا می‌باشد؛ دشمن تلاش های خود را عمدتا با اقدامات نرم افزارانه بر ایجاد اختلاف میان کشورها و مذاهب اسلامی متمرکز کرد که متأسفانه امروز ما با یک جنگ بزرگ فرقه‌گرایانه مواجه هستیم.

جزایری اظهار داشت: متأسفانه برخی حکام سرسپرده عرب با تبعیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی، در منطقه آشوب ایجاد می کنند. گرد و غبار این فتنه بالاخره روزی فرو خواهد نشست و ننگ و خفت این فتنه برای عاملان آن باقی خواهد ماند و قطعاً مردم منطقه سؤال خواهند کرد که چرا برخی حکام منطقه دست در دست آمریکا به عنوان بزرگترین شرور و متجاوز و اسرائیل به عنوان رژیم غاصب سرزمین فلسطین و انگلیس برای ارتکاب این همه جنایات و ایجاد این همه خسارات بزرگ در سوریه گذاشتند.

جزایری در پایان پرسشی را خطاب به جنگجویان حاضر در سوریه مطرح کرد و گفت: سؤال من از کسانی که در سوریه با نظام این کشور می‌جنگند اینست که آیا حامیان شما طرف‌هایی به جز اسرائیل، انگلیس، آمریکا و حکام مرتجع عرب هستند؟! کسانی که در جبهه به اصطلاح معارضه سوریه هستند، اندکی به این موضوع بیندیشند. آیا این طرف‌ها در جبهه حق قرار دارند؟!

۱۳۹۲/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...