نسخه چاپی

یارانه امسال دارو اعلام شد

دكتر محمدرضا شانه ساز در نشست مشترك معاونان درمان و غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشكی كشور گفت: یارانه سال قبل 435 میلیارد تومان بود كه با توجه به كاهش این رقم لزوم صرفه جویی در هزینه كرد منابع بیشتر می شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، معاون داروی سازمان غذا و دارو یارانه امسال دارویی را 4000 میلیارد ریال اعلام کرد.

دکتر محمدرضا شانه ساز در نشست مشترک معاونان درمان و غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: یارانه سال قبل 435 میلیارد تومان بود که با توجه به کاهش این رقم لزوم صرفه جویی در هزینه کرد منابع بیشتر می شود.

وی افزود: البته حدود 1800 میلیارد تومان مابه التفاوت نرخ ارز مرجع و ارز مبادله ای نیز در بودجه امسال برای پرداخت به وزارت بهداشت پیش بینی شده است.

وی مصرف دارو در حوزه بیماری های انکولوژی (سرطان ها) را بالا توصیف کرد و گفت: در حوزه داروهای یارانه ای بیشترین مصرف مربوط به بیماران سرطانی است به طوری که سال گذشته 400 میلیارد تومان منابع یارانه ای به این بیماران اختصاص یافت.

وی افزود: به عبارت دیگر این بیماران 10 درصد کل ارزش ریالی دارو را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

گفتنی است، نشست مشترک معاونان درمان و غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور صبح امروز با حضور دکتر حاجی آخوندی معاون وزیر و رییس سازمان غذا و داور و دکتر امامی رضوی معاون درمان در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد.

۱۳۹۲/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...