نسخه چاپی

اتحادیه اروپا به گوگل اعتراض كرد

كمیسیون اروپایی وابسته به اتحادیه اروپا با ارسال فهرستی برای واحد موبایل موتورولا كه توسط گوگل خریداری شده، نسبت به عملكرد آن اعتراض كرد.

به گزارش نما ، فارس به نقل از زددی نت نوشت: گوگل پس از خرید موتورولا اختیار تمامی اختراعات ثبت شده این شرکت را نیز در دست گرفته و بارها به بهانه استفاده بدون مجوز دیگر شرکت‌ها از این اختراعات آنها را تحت تعقیب قرار داده است.

تداوم این رفتار اعتراض دیگر شرکت‌ها و شکایت آنها را به کمیسیون اروپا به دنبال داشته و همین امر موجب پیگیری این کمیسیون هم شده است.

نویسنده نامه اعتراضی کمیسیون اروپا خواستار توضیح گوگل در مورد این رفتار خود شده و گوگل هم در پاسخ اتهامات وارده را رد کرده و می‌گوید حق دارد علیه استفاده بدون مجوز از اختراعات ثبت شده به نام خود اقامه دعوا کند و از جمله در مورد اپل و دیگر شرکت‌ها این کار را انجام می‌دهد.

بر اساس همین شکایت موتورولا، دادگاهی در آلمان حکمی صادر کرده که به موجب آن اپل باید استفاده از یک فناوری شبکه‌ای در ارتباط با استاندارد GPRS را در گوشی آیفون و آی پد متوقف کند. اپل هم در مقابل درصدد استفاده از فناوری‌های مشابه ساخت دیگر شرکت ها درآمده و می‌گوید حتی حاضر است از این بابت پول هم پرداخت کند.

بسیاری از صاحب نظران معتقدند این روند به ضرر دنیای فناوری است و اگر شرکت ها بخواهند از اختراعاتی که به ثبت رسانده‌اند، به عنوان یک سلاح بر ضد هم استفاده کنند و به کسب سود بپردازند، خلاقیت و نوآوری در دنیای مخابرات و ارتباطات متوقف خواهد شد.

۱۳۹۲/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...