نسخه چاپی

دعوا بر سر مخارج بانوان اول فرانسه

پس از آنكه مخالفان دولت فرانسه اقدام به افشای هزینه‌هایی كه بانوی اول فرانسه بر مالیات‌دهندگان تحمیل می‌كند كردند، در مقابل مقامات دولت فرانسه فاش ساختند كه بانو اول فرانسه در دولت ساركوزی سه برابر بیشتر هزینه می‌كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،روزنامه گاردین نوشت: بر این اساس فاش شده است که دفتر "والری تریرویلر"، بانوی اول فرانسه و شریک زندگی فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری این کشور در ماه 20 هزار یورو بر مالیات دهندگان هزینه‌ وارد می‌کند.

این در حالی است که دولت فرانسه اعلام کرد هزینه‌ای که دفتر کارلا برونی، همسر نیکولاسارکوزی و بانوی اول فرانسه در دولت وی بر مالیات دهندگان تحمیل می‌کرده، ماهانه 60 هزار یورو بوده است.

"گیوم لاریوه"، یک قانونگذار فرانسوی از حزب UMP متعلق به نیکولا سارکوزی در ماه مارس با طرح یک سوال پارلمانی خواهان مشخص شدن هزینه‌های کارکنان "والری تریرویلر" در کاخ الیزه شد.

در روزهای اخیر ژورنال رسمی فرانسه پاسخ این سوال را داد و گزارش کرد، پنج کارمندی که برای والری تریرویلر کار می‌کنند مجموعا در ماه 19 هزار و 742 یورو هزینه خالص دارند.

لاریوه خواهان دانستن هزینه‌های کارکنان دفتر کارلابرونی در دولت سارکوزی نشده بود اما مقامات دولت فرانسوا اولاند گفتند که برای آنکه هزینه‌های والری تریرویلر در معرض دید قرار بگیرد باید آنها را با هزینه‌های بانوی اول قبلی مقایسه کرد.

آنها فاش ساختند کارلا برونی که اکنون 45 ساله است، در دفترش در کاخ الیزه هشت کارمند داشت که هزینه ماهانه آنها 36 هزار و 448 یورو بود. همچنین برونی کارمندانی را نیز برای اداره وب سایت خود به کار گرفته که هزینه 25 هزار و 714 یوروی را به هزینه قبلی اضافه کرده و بدین ترتیب مجموع هزینه‌هایی که کارلابرونی بر مالیات دهندگان فرانسوی تحمیل می‌کرده به 60 هزار یورو می‌رسید.

۱۳۹۲/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...