نسخه چاپی

اولین كاندیدای سرشناس انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام كرد

صادق واعظ زاده با حضور در ستاد انتخابات كشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام كرد.

صادق واعظ زاده معاون پیشین رئیس‌جمهور، در اولین دقایق آغاز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری، در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.



به گزارش فارس، وی با ثبت نام در این انتخابات، اولین کاندیدای رسمی و سرشناس انتخابات ریاست جمهوری یازدهم لقب گرفت.



وی در سال 1338 در مشهد مقدس به دنیا آ‌مد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را با جهش تحصیلی در این شهر گذراند و در سال 1355 در رشته مهندسی برق در دانشگاه علم و صنعت ایران پذیرفته شد. در دوران تحصیل در فعالیت‌های دانشجویی اسلامی، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت.



واعظ زاده درجه لیسانس خود را در سال 1364 دریافت کرد و پس از قبولی در امتحانات سراسری اعزام دانشجو به خارج، درجه فوق لیسانس و دکتری مهندسی برق را از دانشگاه کوئین کانادا به ترتیب در سال‌های 1372 و 1376 اخذ کرد و به عنوان استادیار در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگا تهران مشغول بکار شد. وی در سال 1380 به رتبه دانشیاری و در سال 1384 به رتبه استادی ارتقاء یافت.



وی در دهه 60 عضو دانشجویی ستاد انقلاب فرهنگی و سپس منتخب جهاد دانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای مرکزی جهاد دانشگاهی، عضو شورای عالی برنامه ریزی در وزارت فرهنگ و آموزش عالی و معاون دانشجویی این وزارت بوده است. همچنین از سال 1378 تا 1381 مشاور برنامه ریزی و توسعه وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از سال 1378 تا 1384عضو هیأت امنای جهاد دانشگاهی بوده است. از سال 1381 نیز به عنوان عضو حقیقی مجدداً به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد.



واعظ زاده از سال 1380 رئیس هیئت نظارت و ارزیابی فرهنگی و عملی این شوراست و ارزیابی‌های کلان علمی، آموزشی و فرهنگی کشور را سرپرستی می‌کند.

وی در سال 1377 آزمایشگاه پژوهشی سیستم‌های حرکت پیشرفته را تاسیس و تاکنون سرپرستی کرده است. کنترل پیشرفته ماشین های الکتریکی با پردازشگرهای پرقدرت DPS برای اولین بار در کشور در این آزمایشگاه پیاده سازی شد.



واعظ زاده عضو ارشد انجمن بین المللی مهندسین برق و الکترونیک (IEEE)، عضو هیئت سردبیری سه نشریه عملی بین المللی و دو نشریه علمی ـ پژوهشی داخلی است و در کمیته راهبردی و علمی کنفرانس‌های متعدد بین المللی در زمینه تخصصی خود عضویت داشته و دارد و نشست‌های مربوط را اداره کرده است.



وی بالغ بر یکصد و پنجاه مقاله پژوهشی در مجلات و کنفرانس‌های داخلی و خارجی چاپ و ارائه کرده است. وی همچنین مقالاتی در زمینه مدیریت فناوری تالیف کرده و کتاب « موسسات فناوری؛ راهبردهای دکترین عملکرد» به ترجمه او از سوی دانشگاه تهران انتشار یافته است. طرح پژوهشی وی در سال 1384 به عنوان طرح پژوهشی نمونه دانشگاه تهران انتخاب شد.



واعظ زاده در حال حاضر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است.

۱۳۹۲/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...