نسخه چاپی

سكوت ارشاد در قبال تعلیق فعالیت رویترز

در حالی كه خبرگزاری رویترز از تعلیق فعالیت خود در ایران خبر داده، مسئولان معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با گذشت بیش از دو روز از این اتفاق، هنوز نسبت به این خبر واكنشی نشان نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رویترز در خبری که روز جمعه آن را روی خروجی‌اش قرار داد، از تعلیق فعالیت خود در ایران به دستور اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد خبر داد و مدعی شد که کارت خبرنگاری 11 تن از پرسنلش در ایران توسط این اداره‌کل توقیف شده است.

رویترز همچنین در خبر خود آورده است که این اتفاق، بعد از پخش گزارشی از فعالیت یک باشگاه زنان ایرانی موسوم به «نینجا» رخ داده است.

البته این خبرگزاری انگلیسی اذعان کرده که بخشی از اطلاعات گزارش مذکور نادرست است و به همین خاطر آن بخش‌ها را اصلاح کرده است.

«استفان آدلر» سردبیر رویترز در تهران با اعتراف به این اشتباه گفته است: ما اذعان می‌کنیم که این اشتباه صورت گرفته است و آن را مسئله‌ای بسیار جدی می‌دانیم و به همین خاطر پس از آنکه متوجه این اشتباه شدیم، در همان روز آن را اصلاح کردیم.

وی همچنین تاکید کرده است: ما علاوه بر این یک بازنگری داخلی انجام و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین اشتباهی صورت داده‌ایم؛ سیاست ما این است که صادقانه به اشتباهات خودمان اقرار و آنها را به گونه‌ای شایسته اصلاح کنیم.

رویترز پس از شکایت این باشگاه هنرهای رزمی که تصاویر مربوطه از آنجا تهیه شده بود، این گزارش را اصلاح کرد؛ عنوان اولیه گزارش رویترز «هزاران زن نینجا به عنوان آدمکش در ایران آموزش می‌بینند» بود که این خبرگزاری آن را به این عنوان اصلاح کرد که «سه هزار زن نینجا در ایران آموزش می‌بینند».

در پی این اتفاق، خبرنگار مهر با محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس گرفت که وی بدون تائید یا رد این خبر، مدیرکل رسانه‌های خارجی این وزارتخانه را تنها مقام مسئول و منبع موثق برای اطلاع‌رسانی در این مورد عنوان کرد.

اما تلاش خبرنگار مهر برای برقراری ارتباط با محمدجواد آقاجری مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد به جایی نرسید و بعد از گذشت 24 ساعت از رسانه‌ای شدن این خبر از سوی رویترز، موضع خاصی از سوی وزارت ارشاد درباره این ماجرا اتخاذ نشده است.

۱۳۹۱/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...