نسخه چاپی

برخورد ناشایست معاون رئیس جمهور با كارمند زن

رئیس سازمان میراث فرهنگی، حسابرس دیوان محاسبات مستقر خراسان را به علت رد هدیه یك میلیون ریالی‌اش مورد عتاب قرار داد و دستور اخراج وی از ساختمان میراث فرهنگی را صادر كرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، حسابرس دیوان محاسبات مستقر خراسان را به علت رد هدیه یک میلیون ریالی‌اش مورد عتاب قرار داد و دستور اخراج وی از ساختمان میراث فرهنگی را صادر کرد.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که معاون رئیس جمهور نیز هست، حسابرس دیوان محاسبات مستقر در اداره کل میراث فرهنگی خراسان را بعلت رد هدیه یک میلیون ریالی اش مورد عتاب قرار داد و دستور اخراج وی از ساختمان میراث را داد.



به گزارش روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، این برخورد ناشایست آقای ملک زاده پنجشنبه گذشته به هنگام بازدید وی از استان خراسان و پخش گل و کارت های هدیه بین کارکنان سازمان متبوعه در استان رخ داده و خانم میرحسینی از حسابرسان دیوان مستقر در سازمان میراث فرهنگی ضمن قبول شاخه گل کارت هدیه را بعلت نداشتن اجازه دریافت هرگونه هدیه از سازمانهای طرف حسابرسی، مسترد کرده که این عمل وی موجب پرخاش آقای ملک زاده شده و دستور اخراج وی از ساختمان سازمان میراث استان را داده است.



بنا به نظر کارشناسان با استقرار قانون و تعیین چارچوب اختیارات مدیران سازمان های دولتی، پرداخت هرگونه وجوه دولتی ولو به کارکنان مبتنی بر مقررات و قوانین مالی و محاسباتی است و شیوه های توزیع وجوه به شیوه کارپردازانه نه تنها منسوخ شده بلکه وهن کارکنان شریف دولت و جرم تلقی می شود.



بنابر گزارش جنوب نیوز، به دلیل عملکرد ضابطه مند حسابرس دیوان و عدم قبول وجه اهدایی از سازمان تحت حسابرسی، معاون استانهای دیوان محاسبات کشور تقاضای تقدیر کتبی و پرداخت 3 میلیون ریال پاداش به حسابرس مذکور را از ریاست کل دیوان نموده است.



هنوز خبری از اقدام حسابرس دیوان در جهت شکایت از اقدام توهین آمیز معاون رئیس جمهور نرسیده ولی رسیدگی به منشاء قانونی داشتن شیوه توزیع وجوه این مقام اجرایی از وظایف ذاتی دیوان محاسبات است.

۱۳۹۲/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...