نسخه چاپی

جزئیاتی از روابط پنهان قطر و رژیم اسرائیل

مدیر سابق دفتر حفظ منافع رژیم صهیونیستی در قطر جزئیاتی از روابط پنهان قطر و اسراییل را فاش كرد.

به گزارش پانا، "سامي ريويل" مدير سابق دفتر حفظ منافع رژيم صهيونيستي در دوحه پايتخت قطر، در كتابي كه اخيرا تأليف و منتشر كرده جزئياتي از روابط پنهان قطر و اسراييل را فاش كرد.

وي در اين كتاب كه "پرونده روابط محرمانه قطر و اسراييل" نام دارد، در مورد علت برقراري رابطه ميان دوحه و تل آويو، نوشت: در واقع نقش قطر در منطقه مانند يك پستچي خوب است براي اسراييل. قطر بسياري از كشورهاي عربي و به ويژه كشورهاي مغرب عربي را به برقراري روابط به ويژه رابطه اقتصادي و امنيتي محرمانه با اسراييل تشويق كرد.

"سامي ريويل" همچنين افزود: كمكي كه مسئولان ارشد قطر و شركت‌هاي قطري بزرگ دريافت كردند، به آنان كمك كرد كه با مشكلات پيش روي روابط قطر و اسراييل مقابله كنند. قطر در واقع از زاويه دادن پايگاه نظامي آمريكايي در خاك خود، به سوي برقراري رابطه با اسراييل روي آورد.

اين رابطه به گونه‌اي مستحكم شد كه مي‌توان گفت اكنون رابطه دوحه - تل آويو كاملا باز است. "ريويل" در بخشي از كتاب خود با هدف اثبات اين ادعا، به اظهارات امير قطر در گفت و گو با شبكه MBC كه تنها سه ماه بعد از روي كار آمدن بيان شده بود، اشاره كرد. وي در آن گفت و گو در مورد طرح سه جانبه صادرات گاز ميان قطر، اردن و اسراييل سخن گفت.

بدين ترتيب تحريم گازي اسراييل كه توسط اعراب انجام مي‌شد، شكسته شد. اين ديپلمات صهيونيست در ادامه افزود: روابط موجود ميان اسراييل و برخي مؤسسات و شركت‌هاي هواپيمايي عربي كه از سال 1994 ميلادي تاكنون برقرار است، توسط قطر تدارك ديده شد.

۱۳۹۰/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...