نسخه چاپی

مرد عبا شكلاتي در رسانه هاي بين الملل؛

آسوشیتدپرس: خاتمی ۶۹ساله آماده رقابتهای انتخاباتی نیست

اسوشیتدپرس نوشت؛ خاتمی ۶۹ساله هیچ نشانه ای از آمادگی برای شركت در رقابت های انتخاباتی ندارد

اسوشیتدپرس: خاتمی ۶۹ساله آماده رقابتهای انتخاباتی نیست
گروه سیاسی: آسوشیتدپرس در گزارشی از تقلای اصلاح طلبان از کاندیداتوری سید محمد خاتمی نوشت.
این خبرگزاری، تاکید کرد اندازه گیری نیروی حیاتی اصلاح طلبان در ایران بعد از ۴سال بسیار سخت است.

به نوشته اسوشیتدپرس، خاتمی ۶۹ساله هیچ نشانه ای از آمادگی برای شرکت در رقابت های انتخاباتی ندارد و حتی در صورت آمادگی هیچ اطمینانی از تایید صلاحیت او وجود ندارد. رضا مهندس مکانیک ۴۵ساله می گوید: "چرا باید دوباره به خاتمی رای دهم؟ او نتوانست به وعده های خود در مورد آزادی عمل کند. باید به کسی رای داد که نظام به طور کامل از او پشتیبانی می کند."

نشنال نیز از خاتمی به عنوان "هملت ملایم" ایران یاد می کند و می نویسد که او برای شرکت در رقابت های انتخاباتی مردد نیست. نشنال معتقد است که پس از هفته ها کشمکش بر سر شرکت کردن سید محمد خاتمی در رقابت های انتخاباتی او در این رقابت ها شرکت نخواهد کرد.

به نوشته این نشریه، شرکت نکردن سید محمد خاتمی در انتخابات برای اصلاح طلبانی که او را تنها امید بازگشت به صحنه می دیدند، بسیار سنگین تمام خواهد شد.

رویترز نیز با ذکر کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری می نویسد که خاتمی محبوبیت خود را حفظ کرده است. یکی از مشاوران رسانه های اجتماعی ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان خبر داده است که همه منتظر جواب سید محمد خاتمی هستند.
این خبرگزاری ادعا کرد که قالیباف و ولایتی مدام با دفتر خاتمی تماس می گیرند تا از شرکت کردن یا نکردن او در رقابت های انتخاباتی باخبر شوند.

رویترز در ادامه متذکر می شود که خاتمی و هاشمی رفسنجانی بعد از جریان انتخاباتی سال ۲۰۰۹ به انزوا کشیده شده اند و زیر تیغ تیز انتقادات اصولگرایان قرار دارند.

فایننشیال تایمز برخلاف آسوشیتدپرس معتقد است کارگران، سیاستمداران اصلاح طلب و اقتصاددانان خواهان بازگشت دوباره علی اکبر هاشمی رفسنجانی یا خاتمی هستند چرا به باور آنها، این دو نفر توانایی بیشتری در مذاکرات دیپلماتیک هسته ای و همچینین کنترل اقتصاد فلج شده در نتیجه سیاست های پوپولیستی و تحریم ها را دارند.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: خاتمی یا هاشمی رفسنجانی نباید در رقابت های انتخاباتی شرکت کنند و باید وزن خود را در پشت حمایت از یک کاندیدای اصلاح طلب بالقوه دیگر قرار دهند.

رادیو لیبرتی نیز در مورد اصلاح طلبان و خاتمی نوشت: اصلاح طلبان که بعد از انتخابات سال ۸۸، از صحنه سیاسی کشور کنار گذاشته بودند پنجره امیدی را برای حضور دوباره در انتخابات پیدا کرده اند.

تقی رحمانی در گفتگو با رادیو لیبرتی نیز پیشنهاد می کند تا تمام کاندیداهای اصلاح طلبان از یک کاندیدای قوی حمایت کنند. وی از محمد خاتمی نام می برد و معتقد است که او می تواند رای دهندگان را بسیج کند. رادیو لیبرتی متذکر می شود که خاتمی هنوز حضور رسمی خود را در بین کاندیداها اعلام نکرده است ولی حامیان اصلاح طلبان از او خاسته اند تا در انتخابات شرکت کند. رضا یکی از تاجرانی است که گفته است در صورت حضور خاتمی از او حمایت خواهد کرد.

بی بی سی انگلیسی نیز معتقد است که اصلاح طلبان نسبت به بقیه جناح ها در ایران مدیریت سیاسی بهتری دارند.

۱۳۹۲/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...