نسخه چاپی

اختصاصي

پورمحمدی: فردوسی‌پور در حد قد و قواره و حدود اختیاراتش حرف بزند/ اهل جنگ نیستم

عکس خبري -پورمحمدي: فردوسي‌پور در حد قد و قواره و حدود اختياراتش حرف بزند/ اهل جنگ نيستم

عادل فردوسی‌پور باید در حد قد و قواره و حدود اختیاراتش حرف بزند. این نمی‌شود كه ماجراجویان هر چه می‌خواهند بگویند و كسی هم واكنشی به آنها ندهد.

به گزارش نما حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی صبح امروز در نشست خبری خود با موضوع ورزش در جمع خبرنگاران ورزشی رسانه‌های گروهی اظهار کرد: حوزه ورزش اجتماعی‌ترین موضوع جامعه است. اگر ما وزن ورزش و جایگاه آن را نتوانیم درک کنیم، عملا پاسخگوی خوبی به مشکلات آن نخواهیم بود. من موضوع جوانان و ورزش را به یک اندازه نمی‌دانم و معتقدم ورزش بالاتر از جوانان است و این بخش می‌تواند مستقلا از یک جایگاه ممتاز بهره‌مند باشد اما شکل تشکیلاتی وزارت ورزش و جوانان عملا این فرصت را گرفته است.

وی ادامه داد: بنده شخصا اعتقاد دارم حوزه‌های مختلف کشور باید به شکلی کاملا تخصصی و حرفه‌ای اداره شوند، لذا ورزش به عنوان یک مقوله کاملا تخصصی باید با مدیریت ورزشی اداره شود و از سیاست‌زدگی در این بخش جدا باید خودداری شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: سیاست‌زدگی ورزش نقطه آسیب جدی آن است همان طور که سیاسی‌شدن فرهنگ، یک آسیب جدی به آن وارد می کند. البته بنده این اعتقاد را هم دارم که یک رابطه تعاملی و داد و ستد خوب بین دو موضوع سیاست و ورزش باید شکل بگیرد.

وی در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: ما در ایران یک جامعه 12 میلیونی ورزشی داریم و قریب به 50 میلیون طرفدار و هوادار این مقوله هم در کشور ما وجود دارد. مطمئنا در جامعه‌ای که نزدیک به 30 میلیون سنین زیر 26 سال دارد باید به حوزه ورزش توجه بیشتری شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت نباید دخالت مستقیمی در امور ورزش داشته باشد، متذکر شد: مطمئنا دخالت دولت هر چه در ورزش بیشتر باشد این به ضرر دولت و هم ورزش خواهد بود. شما ببینید وقتی شخصی از دولت به طور مسقتیم در امور یک فداسیون دخالت می‌کند جامعه‌ای از ورزشکاران را با مشکل مواجه کرده و چالش جدی برای آنها ایحاد می‌کند، پس ما بنا داریم اداره ورزش را به متخصصان آن واگذار کنیم و خود به عنوان متولی آن از ورزش حمایت کنیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در دوران نوجوانی فوتبالیست بودم و در پست مهاجم بازی می‌کردم، است در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شخص خاصی را برای اداره وزارت ورزش در نظر گرفته‌اید؟ گفت: اینکه به شخص خاصی اشاره کنم امکان ندارد ولی مطمئن باشید وزیر ورزش من قطعا از جامعه ورزش خواهد بود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای گرفتن حق پخش تلویزیونی واقعی ورزش از صدا و سیما دارید، گفت: من دیدگاه‌هایم را در بحث صدا و سیما در آینده اعلام می‌کنم اما تلاش خواهم کرد حق ورزش را در این حوزه بگیریم، ضمن آنکه توجه داشته باشید صدا و سیما بار زیادی از ورزش را با برنامه‌های خود به دوش می‌کشد.

پورمحمدی در رابطه با برنامه‌هایش برای توسعه زیرساخت‌های ورزش گفت: خوشبختانه در دولت محمود احمدی‌نژاد منهای 2 سال گذشته بودجه خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها در نظر گرفته شد. در شرایط کنونی سرانه ورزشی برای هر نفر در کشورمان رشد بسیار خوبی داشته اما تا حد ایده‌آل فاصله داریم.

وی ادامه داد: اینکه من بلافاصله بعد از انتخابات ریاست جمهوری شروع به توسعه زیر ساخت‌ها کنم امکان ندارد چراکه اوضاع اقتصادی کشور و بحث تورم، بیکاری و تقریبا کل اقتصاد به گونه‌ای است که حداقل با 2 سال وقفه چنین کارهایی را مواجه خواهد کرد. من به شخصه همه مشکلات مجلس را به لحاظ اقتصادی می‌دانم و می‌بینم در شرایط کنونی برخی از فدراسیون‌ها حتی بودجه کافی برای اعزام‌های خود ندارند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه لقمه‌های بزرگی که دولت در سال‌های اخیر برداشت مشکلات بسیاری را برای حوزه‌های مختلف کشور ایجاد کرد. من اعتقاد دارم اگر دولت قدری متعادل‌تر با قضایا برخورد می‌کرد و منابع در اختیار خود را به شکلی مطلوب‌تر در حوزه‌های مختلف هزینه می‌کرد اکنون این همه مشکل گریبان کشور را نمی‌گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای در حوزه بین‌الملل ورزش و همچنین در اختیار گرفتن کرسی‌های بین المللی برای ورزش ایران دارید گفت: اینکه مسئولان کشور ما به عنوان یک کشور انقلابی فکر می‌کنند فقط باید شعار انقلابی بدهند درست و کافی نیست. ما باید به دیپلماسی کشور برای تامین امنیت ارتقای جایگاه و بزرگی کشور خود در حوزه بین الملل هم فکر کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با موضوع دو شغله‌ها و بازنشسته‌های موجود در ورزش گفت: طبق قانون اگر هر مدیری از خارج محیط ورزش می‌خواهد به این بخش منتقل شود باید از شغل قبلی خود انصراف یا استعفا کند تا بتواند به این بخش بیاید. متاسفانه برخی از دوستان می‌خواهند همه پست‌ها را در کار هم داشته باشند. مثلا یک نماینده مجلس می‌خواهد یک پست در وزارت ورزش، یک پست در کمیته ملی المپیک، یک پست در فدراسیون‌ها و یک پست هم در مجلس داشته باشد.

وی ادامه داد: در بحث بازنشسته‌ها نیز به شخصه مدافع استفاده بازنشسته‌ها در ورزش هستم. بنده اعتقاد دارم ورزش یک جامعه بزرگ است و اگر یک باشگاه میلیون‌ها هوادار دارد باید یک ریش سفید با سابقه که مورد وثوق همه هواداران است لیدری این باشگاه را بر عهده بگیرد. مطمئن باشید اولین روزی که اختیار کشور را بر عهده بگیرم این قانون را به تصویب خواهم رساند.

پورمحمدی در رابطه با مشکل کفاشیان برای ادامه کار در فدراسیون فوتبال گفت: کفاشیان مشکل بازنشستگی دارد که دولت برای او یک‌سال مجوز کار صادر کرد اما اگر مهلت یک‌ساله او به اتمام برسد و دولت مجوزی برای او صادر نکند کفاشیان نمی‌تواند یک لحظه هم در فدراسیون فوتبال بماند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری همچنین با تاکید بر اینکه مخالف کاهش تیم‌های لیگ برتری است، افزود: من واقعا تاسف خوردم می‌خواهند تعداد تیم‌های لیگ برتری را کاهش دهند. آنطور که  شنیدم گویا مربیان خارجی تیم ملی چنین تصمیمی را برای فوتبال ما گرفته‌اند در حالی‌که باید متخصصین ورزش ما در این خصوص نظر داده و تصمیم‌گیری کنند. متاسفانه این کار باعث می‌شود چند استان ما از لیگ برتر حذف شوند که خوب نیست.

وی در رابطه با اینکه چه برنامه‌ای برای خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارد، گفت: نه تنها استقلال و پرسپولیس، بلکه من اعتقاد دارم همه باشگاه‌های ورزشی ما باید به شکل خصوصی اداره شود. اینکه بودجه‌های بی‌حساب و کتاب و ناآشکار به فوتبال بیاید و بدون حساب و کتاب هم هزینه شود اصلا مطلوب بنده نیست.

پورمحمدی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر استعفای علی کفاشیان به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود حاضر است برای او مجوز کار صادر کند، گفت: مطمئن باشید اگر رئیس فدراسیون فوتبال مجوز یکساله‌اش به پایان برسد یک دقیقه هم اجازه ادامه کار در فدراسیون فوتبال را نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در این صورت ممکن است فیفا موضوع را دخالت دولت در ورزش شمرده و فوتبال ایران را تعلیق کند، گفت: اصلا اینگونه نیست. این بازی برنامه 90 و کسانی است که می‌خواهند به هر قیمتی در سمت‌های خود باقی بمانند. فیفا به هیچ‌وجه به اصول و قوانین اداره یک کشور ورود نمی‌کند و دوباره تاکید می‌کنم این بازی برنامه 90 است.

وی ادامه داد: ‌متاسفانه این برنامه در مقابل سازمان بازرسی بارها مباحث خلاف قانون مطرح کرد و هیچ‌گاه 5 دقیقه هم فرصت پاسخگویی به ما نداد. متاسفانه این آقایان در حق افکار عمومی ظلم کردند.

پورمحمدی در ادامه توضیحات خود افزود: ما یک سازمان کاملا تخصصی هستیم اما برخی ماجراجویان خلاف قانون در رسانه ملی صحبت کردند و به ما اجازه پاسخ دادن ندادند. مطمئنا من نمی‌توانم با آنها وارد جنگ شوم و اهل جنگ نیستم، اما اگر این فرصت را داشتم پاسخ همه این مباحث را می‌دادم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر شما رئیس جمهور شوید برنامه 90 را تعطیل خواهید کرد، گفت: قطعا این اتفاق نخواهد افتاد، اما عادل فردوسی‌پور باید در حد قد و قواره و حدود اختیاراتش حرف بزند. این نمی‌شود که ماجراجویان هر چه می‌خواهند بگویند و کسی هم واکنشی به آنها ندهد. عادل یکی از موفق‌ترین مجریان ماست که باید مدیریت شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره موضوع تبانی در فوتبال را مطرح کرد، گفت: تبانی دولتی است. طبیعی است وقتی که پول‌های مفت دولتی به فوتبال بیایند زد و بند و تبانی هم اتفاق خواهد افتاد. به خاطر همین موضوع است که من تاکید دارم باشگاه‌های ورزشی هر چه سریع‌تر باید خصوصی شوند. مطمئنا وقتی باشگاه‌ها خصوصی شوند و پول‌ها با حساب و کتاب و از جیب افراد خرج شود کسی به فکر تبانی و زد و بند نخواهد افتاد.

وی در پایان در رابطه با احتمال استفاده از  کفاشیان در فدراسیون فوتبال اظهار کرد: ما آنقدر آدم‌های متخصص و کارشناس در ورزش داریم که به یک یا دو نفر نگاه نکنیم.

۱۳۹۲/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
سعيد احتشامي
0
0
۱۳۹۲/۲/۲۴
حيف که کانديد نشد دست شما هم درد نکنه که از اين اخبار کار مي کنيد عالي بود
محمدي
0
0
۱۳۹۲/۲/۱۷
خبر بسيار جالبي بود. دمتون گرم
محمد وظيفه
0
0
۱۳۹۲/۲/۱۷
از آقاي پور محمدي بعيد است ولي دمش گرم که اينجوري حال عادل رو گرفته
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...